1

Téma: Z tisku a médií

Na ruzyňské letiště tramvají. Ředitel Dopravního podniku má nový plán
http://praha.idnes.cz/na-ruzynske-letis … -zpravy_ab

2 Naposledy upravil: obr (29.03. 2011 12.25)

Re: Z tisku a médií

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/d … 10329.html


Dopravní podnik by potřeboval na investice 145 miliard
Praha - Finance jsou potřeba na rozvoj sítě Městské hromadné dopravy, z největší části na prodloužení metra do Motola a na výstavbu metra trasy D do Písnice. Celkem 40,6 miliard korun se plánuje na investici do obnovy vozového parku.

Celkem 145 miliard korun si dopravní podnik představuje jako ideální investici do roku 2020. Pokryl by tím náklady určené na výstavbu metra trasy D, prodloužení metra A do Motola a obnovu vozového parku. Podle materiálu, který včera odpoledne projednal finanční výbor zastupitelů, je ale nezbytné spolufinancovaní ze strany hlavního města.
„Je to ideální částka, kterou si dopravní podnik na investice představuje,“ sdělil včera Martin Dvořák, ředitel městského dopravce.
Ze zmíněné sumy jsou 104 miliardy korun určeny na rozvoj sítě Městské hromadné dopravy, z největší části na prodloužení metra do Motola a na výstavbu metra trasy D do Písnice. Celkem 40,6 miliard korun se plánuje na investici do obnovy vozového parku.
Podle materiálu, ale není dopravní podnik schopen s tržbami, kterých dosahuje, pokrýt ani provoz ani investiční potřeby.

„V současnosti splácíme dluh ve výši 2,5 miliard korun, které jsme si půjčili zhruba před desíti lety. Protomáme možnost si ještě třeba vzít komerční úvěr nebo leasing,“ řekl Dvořák. V případě externího financování investic ale nebude dopravní podnik schopen pokrýt dluhovou službu.
Opoziční zastupitel Zdeněk Tůma (TOP 09) považuje objem investičních prostředků za obrovské číslo.
„Chápu, že smlouva už je uzavřena, ale skutečně potřebujeme nakoupit 250 nových tramvají,“ ptal se Tůma s tím, zda nelze některé investice spolufinancovat za přispění soukromých zdrojů.
Podle Dvořáka jsou ale investice nezbytné. „Vozový park je na hranici, kdy by se měl začít obnovovat. Průměrné stáří tramvají je 15-20 let, u autobusů je to 10 let,“ zdůvodnil potřeby Dvořák. Vstup soukromého kapitálu, takzvané PPP projekty, se ale podle Dvořáka neosvědčil.
„Je v nich příliš mnoho právních a legislativních bariér a nedají se použít na velké projekty,“ vysvětlil ředitel Dvořák.
Původně se o zapojení soukromých finančních zdrojů uvažovalo při výstavbě jižní trasy D do Písnice. Dvořák to ale včera odmítl.

(+ dotace na provoz)

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Z tisku a médií

Cesta pražskou MHD podraží. Jízdenka vyjde až na 32 korun
http://zpravy.idnes.cz/cesta-prazskou-m … zpravy_sfo

4

Re: Z tisku a médií

Ale zavést mýto do centra pro IAD si nedovolí.

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Z tisku a médií

Protože o něčem takovém je smysluplné se bavit až po komplet dokončení MO a PO. A i potom si tím nejsem uplně jist..

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Z tisku a médií

Jojo. Co bychom čekali od médií. Titulek pěkně přednasírací ("zase nám to zdražej"), uvnitř už to až tak tragicky nevypadá - 18 Kč/20 minut bez přestupu, 24 Kč/30 minut s přestupem; 26 Kč/75 minut - 32 Kč/90 minut. No nic.

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Z tisku a médií

vlakno napsal:

Ale zavést mýto do centra pro IAD si nedovolí.

Zavedl bych hraniční kontroly na hranicích městských čtvrtí a inkasoval ošlapné chodníků od cizáků.
Městská kasa by si pomohla, a těch nových pracovních míst.
S parkováním to tak už je

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Z tisku a médií

jannnn napsal:

Protože o něčem takovém je smysluplné se bavit až po komplet dokončení MO a PO.

Naprostý nesmysl, většina dopravy (90%) na magistrále má zdroj nebo cíl v centru, takže žádný okruh na tom nic nezmění. Okruh existuje nakonec už teď, akurát není v tunelech, které jsou dobré akurát ke zvýšení zisků vybraných stavebních firem a spřátelených politiků z peněz daňových poplatníků. Kapacitně neřeší vůbec nic, protože ulice nafukovací kupodivu nejsou a v centru už vůbec ne. IAD je začít potřeba regulovat a dopravní investice přesměrovat do VHD, včera bylo pozdě.

Thumbs up −6 Thumbs down

9

Re: Z tisku a médií

a kde je teda ten okruh kolem prahy, když chci jet od Brna na Ústí nad Labem?

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Z tisku a médií

medvid napsal:

a kde je teda ten okruh kolem prahy, když chci jet od Brna na Ústí nad Labem?

no jak tu už někdo psal:
brno - modletice R1-plzeň-rozvadov- hof-drážďany-ústí - a je to celé po dálnici:-)

Thumbs up Thumbs down

11

Re: Z tisku a médií

medvid napsal:

a kde je teda ten okruh kolem prahy, když chci jet od Brna na Ústí nad Labem?

Není v Praze snad průmyslový okruh? Pokud chceš tranzitovat přes Václavák, zaplať mýto. Opakuji, 90-95% dopravy na magistrále není tranzit. Takže není třeba na nic čekat, mýto by se mělo zavést okamžitě.

Thumbs up −1 Thumbs down

12

Re: Z tisku a médií

vlakno napsal:

Není v Praze snad průmyslový okruh? Pokud chceš tranzitovat přes Václavák, zaplať mýto.

Je i není... Ve směru od Brna rozhodně chybí rozumná možnost jak se na něj dostat. Trasa Opatov-Hostivař-Štěrboholy rozhodně není nijak kapacitní, D1-JS-Štěrboholy postrádá rozumný sjezd z jižní spojky (štěrboholské radiály) a trasa D1-JS-Hostivař-Štěrboholy vede skrz sídliště (podobně jako varianta první) a je tak také pro tranzit nepoužitelná.

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Z tisku a médií

Další důvod zdražení MHD: Tentokrát to není Blanka, ale předražené tramvaje. Přítel Baroch má opět jasno, tentokrát jinak.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Z tisku a médií

S_M_Lomoz napsal:

Další důvod zdražení MHD: Tentokrát to není Blanka, ale předražené tramvaje. Přítel Baroch má opět jasno, tentokrát jinak.

To je neuvěřitelný jakou snůšku polopravd dokáže seskládat, jenom proto aby vytvořil nějaký skandál...

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Z tisku a médií

Cestování zdarma pro děti a seniory od 65 let schváleno
http://magistrat.praha-mesto.cz/86527_C … -schvaleno

/zpráva z 19. jednání Rady hl. m. Prahy 17. května 2011/

Od 1. července 2011 se v rámci Pražské integrované dopravy mění tarify jízdného. Klíčovou změnou je zavedení bezplatného jízdného pro Pražany mladší 15 a starší 65 let. Naopak ceny předplatních jízdenek zůstávají stejné. Změny schválila dnes Rada hl. m. Prahy.



Jak připomněl první náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina: „Tento krok představuje splnění jednoho z bodů koaliční smlouvy a Programového prohlášení Rady hlavního města Prahy. Změny zavádíme s cílem podpořit atraktivitu pražské hromadné dopravy a věříme, že je Pražané uvítají. Děti do patnácti let a senioři od šedesáti pěti let budou moci v rámci Pražské integrované dopravy jezdit zdarma. Rodiny budou moci využít skupinového (rodinného) jízdného v období s nižší přepravní poptávkou. U jednotlivého jízdného dojde k prodloužení časové platnosti z 20 na 30 minut a ze 75 na 90 minut. Cena jízdenek bude 24 a 32 korun místo dosavadních 18 a 26 korun. Obě jízdenky ale budou nově plně přestupní a platné na veškeré spoje Pražské integrované dopravy. Lidé tedy budou moci jezdit déle a neomezeně přestupovat,“ uvedl Karel Březina a zdůraznil: „Nedojde ke zvýšení ceny předplatních jízdenek nad 30 dnů, jejich cena se do konce tohoto volebního období nezmění.“

V rámci změn dojde rovněž ke zjednodušení a zpřehlednění tarifu odstraněním co největšího množství výjimek a disproporcí. Například pro cestující bude výhodnější přeprava zavazadel a psů - jízdné bude ve výši 16 Kč. Vedle občanských měsíčních, čtvrtletních a ročních předplatních jízdenek bude zavedena pětiměsíční jízdenka za 2 450 Kč a pro seniory ve věku od 65 do 70 let vedle zvýhodněné čtvrtletní předplatní jízdenky rovně pětiměsíční jízdenka za 1 100 Kč.

Přílohy:
Podrobný přehled změn
Jízdné v některých městech ČR
Jízdné v některých evropských městech

16

Re: Z tisku a médií

tak tomoto jaksi nerozumím. Co platí?

kasme napsal:

... Děti do patnácti let a senioři od šedesáti pěti let budou moci v rámci Pražské integrované dopravy jezdit zdarma.  ... a pro seniory ve věku od 65 do 70 let vedle zvýhodněné čtvrtletní předplatní jízdenky rovně pětiměsíční jízdenka za 1 100 Kč.

Přílohy:
Podrobný přehled změn
Jízdné v některých městech ČR
Jízdné v některých evropských městech

V příloze "Podrobný přehled změn" je v bodě 7 toto:
7. Zavedení nového druhu zvýhodněného časového jízdného pro kategorii Senior 60-65 let
Ceny zvýhodněných časových jízdenek pro kategorii Senior 60-65 let se rozšiřují o nový druh:
5měsíční zvýhodněná Senior 60-65 let - 1100 Kč

Březina měl asi na mysli znění bodu 7, ale uvedl jiný věk (asi překlep). Je to tak?

Dále jestli tomu dobře rozumím, tak děti do 15 a senioři 65-70 jízdné nemají zdarma, ale za 120.- na dobu 5 let a doklad o zaplacení je osobní karta opencard (OC). hmm

Thumbs up Thumbs down

17

Re: Z tisku a médií

No jo je to tak. Kdybych si já pitomec pořádně přečetl přílohy, tak jsem nemusel tady opruzovat. Mea culpa...  sad

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Z tisku a médií

no musej se nějakým "dokladem" prokázat smile smile

19

Re: Z tisku a médií

Ceny tramvají pro Prahu budí pochyby. Škoda Transportation brání svoje vozy
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l … svoje-vozy

Publikováno 17.5.2011 17:44

Server Aktuálně.cz v dnešním článku „Za tramvaje platí Praha každý rok zbytečně miliardu“ poukazuje na nehospodárný nákup 46 tramvají Škoda 15T v Praze. Podle serveru jsou západoevropská města schopna získat dokonce kvalitnější vozy až o čtvrtinu levněji. Proti článku se ostře ohradila plzeňská společnost Škoda Transportation, která Praze tramvaje dodává. Srovnání podle firmy není objektivní.

20

Re: Z tisku a médií

to je vždy super jak se podle těchto společností nedá srovnávat nákup typově stejných vozů v jiných městech smile)

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Z tisku a médií

lidovky.cz napsal:

Nevystoupíme! Cestující v metru budou stávkovat proti odborářům
"My, zákazníci Dopravního podniku hl.m. Prahy, nesouhlasíme s omezením předplacených služeb. Proti tomuto omezení budeme protestovat formou stávky cestujících: Nevystoupíme ve stanici Dejvická," píše v prohlášení odPorový svaz cestujících. http://www.lidovky.cz/nevystoupime-cest … _domov_ogo

to jsem na ten čtvrtek zvědav...  smile

22

Re: Z tisku a médií

Nejak mi to nedava smysl, kdyz to metro nepojede tak ho prece tim ze v nem budu jet nepřiměju smile

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Z tisku a médií

squish napsal:

Nejak mi to nedava smysl, kdyz to metro nepojede tak ho prece tim ze v nem budu jet nepřiměju smile

To ne, ale obsluha a dispečeři nebudou moct jít domů, když bude plná stanice lidí big_smile

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Z tisku a médií

Kubajsu napsal:
squish napsal:

Nejak mi to nedava smysl, kdyz to metro nepojede tak ho prece tim ze v nem budu jet nepřiměju smile

To ne, ale obsluha a dispečeři nebudou moct jít domů, když bude plná stanice lidí big_smile

Tak je odtáhnou na odstavnou kolej a zhasnou. Jsem zvědavej, jak by tam dlouho vydrželi. smile

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Z tisku a médií

Tonda Ježek napsal:

Facebookovská truc akce:

novinky.cz napsal:

00:35 PRAHA - Ve stanici metra Dejvická se shromáždilo asi 200 lidí. Nastoupili do poslední soupravy, která přijela. Sedí v setmělém vlaku. Někteří na schodech zpívají. Obvyklé hlášení, že provoz metra je ukončen a výzva, aby lidé opustili prostory, už skončilo.

Podle mluvčí městské policie Jany Přikrylové nebudou strážníci lidi v metra vyvádět násilím. "Je jejich věc, jestli chtějí strávit noc v metru," řekla Právu. Strážníci jim pouze budou bránit, aby se dostali do technologických prostor metra.

McQ napsal:

O truc-akci přívrženců Faceboku už Tonda Ježek referoval, proto doplním detaily.

Už volbou vlaku 17 0500, odjíždějícího z MS-A ve 23:48 h s dojezdem do st. DE těsně před půlnocií hlavní organizátor pan Martin Kotas moc inteligence neprokázal - nějak mu ušlo, že za touto soupravou musí na Dejvickou dorazit ještě další tři! Svým VYSTOUPENÍM proti odborům, předvedeným NEVYSTOUPENÍM ze Sv 17 docílili pouze toho, že nasrali pravidelné cestující skutečně posledními vlaky - Sv 2 s dojezdem bezprostředně za "sedmnáctkou" kvůli quasiprotestu (či snad happeningu?) přijela se zpožděním tří minut, což u navazujících spojů může být osudné.
Stejně byli postiženi byli i klienti, očekávající Sv 17 v 1. koleji: i když protestanti nakonec vystoupili a dál 'se realizovali' na peróně, ani superrychlý obrat nezabránil tomu, aby mezi DE a HO jela se sekyrou, byť postupně stahovanou z 8 na 6 minut... nechtěl bych v ní jet a těšit se na přestup někam do Kostelce nad Černými lesy  sad

Když do st. DE dorazil SKUTEČNĚ POSLEDNÍ VLAK z centra (pane Martine Kotasi, v 0:24 h!), dav se doň nahrnul a provozoval protest zpěvem i chlastem. Něktreá individua proterstovala tak vehementně, že posléze jevila nejen tendenci k sebeznečištění, ale i k vrhu do okolí. Že strážnící Městské policie takové jedince vyvedli bylo v zájmu udržení kulturní úrovně celé akce jen dobře. Hromadná účast začala po druhé ranní silně polevovat, ve 3:04 h stanici opustili poslední dva vytrvalci.

Jen doufám, že intelikentní :alien: [size=125]facebookovci[/size] :alien: příště vymyslí třeba atak na restauraci, kterou zaplní půl hodiny před zavíračkou a každý se vytasí nejméně třemi vouchery na nějaké dobroty s tím, že "na ně mají nezadatelné právo!"  :wink:
:banana: To by bylo asi tak stejně upadlé!