Téma: Z tisku a médií
asi tak...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železnice ostatní » Z tisku a médií
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Žluté vlaky vyjedou poprvé na kozí dráhu. Za pětikorunu http://ekonomika.idnes.cz/zlute-vlaky-v … onomika_lf
Společnost RegioJet patřící pod Student Agency odtajnila termíny a místa, na kterých začne přespříští víkend jezdit s reklamními vlaky. Jako první půjdou na řadu tratě na severu Čech.
Přespříští víkend budou žluté vlaky jezdit na trati mezi Děčínem a Krupkou. Na trati přezdívané kozí dráha už pravidelný provoz skončil. "Přesné časy odjezdů ještě dolaďujeme. Každý den vypravíme 8 párů spojů," upřesnil obchodní ředitel RegioJet Student Agency. Na stejné trati budou vlaky jezdit ještě první květnový víkend.
Tak jsem se zašel podívat na první ranní vlak z Děčína do Krupky.Fotky zde : http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … e/vlak/RJ/
Stát pořídí měřicí vozy za půl miliardy. Pro rychlejší tratě, než má
Taxi by někde bylo levnější než vlak, připustil Slamečka
Ministr dopravy Gustav Slamečka jako první ministr v historii připustil, že hustá železniční síť je luxus pro státní kasu. Chce spočítat, zda se vyplatí. Některé málo využívané regionální tratě pravděpodobně čeká zrušení...
Areál staré výtopny Masarykova nádraží se rekonstrukcí promění v supermoderní expozici železničního muzea. Milovníci staré techniky si tak budou moci "zalistovat" v kronice české železnice přímo v centru města : http://hobby.idnes.cz/v-praze-vznikne-n … -domov_bma
idnes.cz-hobby.cz 27.5.2010
Čínský osobní vlak se řítil rekordních 486 km za hodinu
http://www.novinky.cz/ekonomika/218645- … odinu.html
Čínský osobní vlak při páteční testovací jízdě na trase mezi Pekingem a Šanghají, která ještě nebyla otevřena, jel rychlostí 486,1 kilometru za hodinu. To znamená nový rekord, kterého dosáhl neupravený konvenční komerční vlak. Uvedla to státní tisková agentura Nová Čína s odkazem na tamní ministerstvo železnic.
Na jihu Čech má být nejdelší železniční tunel, peníze ale ještě nejsou
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/clanek.aspx? … -zpravy_pp
Možná to sem nepatří, ale dovolil bych si upozornit na dvě zajímavé publikace z nakladatelství Paseka, z edice Zmizelá Praha. A to Nádraží a železniční tratě a Tramvaje a tramvajové tratě (ty mají i druhý díl). Ve všech publikacích jsou velice zajímavé okomentované fotografie míst spojených s kolejemi, která většinou už neuvidíte, resp. většinou ve zcela jiné podobě.
Na tratě střední a východní Moravy vyjedou nové vlaky za 690 milionů
29. září 2011 9:43
Už příští rok se cestující na některých regionálních železničních tratích v Olomouckém a Zlínském kraji svezou s Českými drahami v několika nových a moderních soupravách. Přijdou na téměř šest set devadesát milionů korun a bude jich sedm.
Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A … zpravy_stk
Na tratě střední a východní Moravy vyjedou nové vlaky za 690 milionů
29. září 2011 9:43
Už příští rok se cestující na některých regionálních železničních tratích v Olomouckém a Zlínském kraji svezou s Českými drahami v několika nových a moderních soupravách. Přijdou na téměř šest set devadesát milionů korun a bude jich sedm.
Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A … zpravy_stk
Nikde se nepíše, z čeho to ČD budou platit. Vydělali si na jízdném? Ušetřili z miliard dotací? Nebo budou spíš chtít další milardy dotací?:
Edit:
A to jsem tenhle článek
http://neviditelnypes.lidovky.cz/politi … litika_wag
četl až potom
Když se pan Matějka čílí nad tím jak ČD ničí slevou Jančuru, ať si vzpomene, jak zas Jančura ničil konkurenci na trase Praha-Liberec jízdenkou za korunu. Mimochodem, jen některé trasy jsou výdělečné i tržně, což Jančura dobře ví a cpe se na ně. Zdalipak by Jančura dokázal autobusy tržně vyjezdit plošnou dopravní obsluhu kraje. Veřejná hromadná doprava je prostě veřejná služba, kdy se námi zvolení zastupitelé rozhodli, že z části zaplatí dopravní obslužnost. Komu se to nelíbí, ať volí liberalisty, kteří to zatrhnou, a pak budou překvapeně koukat na rozličné, ne zrovna příznivé celospolečenské sociální i ekonomické dopady.
U Plzně začne stavba nejdelšího tunelu, vlaky jím projedou v roce 2015
Nedaleko Plzně odstartuje na jaře stavba nejdelší železničního tunelu v Česku. Čtyři kilometry dlouhými tubusy pod vrchem Chlum se vlaky na modernizované trati z Plzně do Prahy mají vydat v roce 2015.
Zdroj: http://plzen.idnes.cz/u-plzne-zacne-sta … zpravy_alt
ať si vzpomene, jak zas Jančura ničil konkurenci na trase Praha-Liberec jízdenkou za korunu.
Ano, vzpomínám si, jak ho nechtěli pustit na Ústřední autobusové nádraží Florenc a musel nakládat a vykládat pasažéry na ulici, kde mu i strhávali jízdní řád a vyhrožovali propícháním gum.
Teprve na protest proti takovému jednání začal jezdit "za korunu".
edit: mmch jel jsem nedávno s panem Jančurou, a po cestě jsem místo cestovní únavy byl odpočatý (a na rozdíl od obvyklé cesty autem jsem si mohl dát i pivo ).
Oprava D1 se posouvá, dráhy toho využívají a spouští „dálniční expres“
VIDEO: Leo Express už zkouší vlaky po Česku, zatím bez lidí
15. října 2012 12:50
Necelé dva měsíce před ostrým startem vlaků mezi Prahou a Bohumínem se první černo-zlatý vlak Stadler Flirt společnosti Leo Express představil na pražském hlavním nádraží. Odsud budou soupravy vyjíždět osmkrát denně.
Asi sem?
Obce nemohou stavět kvůli rychlovlakům, které jednou spojí Prahu s Brnem
Zdroj: http://praha.idnes.cz/rychlodraha-z-pra … -zpravy_ab
Proto se děla zpřesňující studie. Ta má zúžit koridor pro vedení tratě.
Boom železnice: Stát chystá bleskovou stavbu 20 tratí
Praha - Česko dosud nikdy neinvestovalo do železnice takovým tempem, jak se chystá v letech 2013-2015. Během této doby se kompletně postaví dvacet nových železničních úseků v celkové hodnotě přes 35 miliard korun. Žádný ze zmíněných úseků nebude stát méně než půl miliardy.
Tento scénář popisuje materiál "Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury, aktualizace pro rok 2013", který předložil vládě ministr dopravy Zbyněk Stanjura.
Náhlý zápal pro modernizaci železnic vysvětlují Stanjurovi experti prozaicky: "K zahájení projektů určených k dočerpání evropských dotací z Operačního programu Doprava musí dojít nejpozději v roce 2013."
V programu Doprava přislíbila Evropská unie Česku podporu 160 miliard na roky 2007-2013. V praxi to znamená, že stavby za 160 miliard musí být zahájeny nejpozději do konce letošního roku. O proplacení dokončených staveb je nutné žádat nejpozději koncem léta 2015.
Vlivem korupčních afér, na které upozornil Evropský účetní dvůr, a nečinností některých ministrů dopravy se čerpání zpozdilo. Bilance je podle Stanjurova harmonogramu hrozivá: Česko musí do dvou let dokončit rozestavěné silnice a železnice za 50 miliard, stavby za dalších 50 miliard ale musí do konce letošního roku teprve zahájit.
Dálnice se nestihnou
Ke stavbě nejsou připraveny prakticky žádné silnice. Stát proto zahájí pouze dva úseky "jihočeské" dálnice D3 Veselí nad Lužnicí - Bošilec a Borek-Úsilné o celkové délce osm kilometrů a jeden pětikilometrový úsek rovnoběžné rychlostní silnice R4 poblíž Příbrami.
Čtyřicet miliard se proto bude investovat do modernizace železnic. Při modernizačních projektech na dráze totiž není třeba vykupovat pozemky a teoreticky se na nich peníze ještě stihnou utratit.
Na rychlost 120 kilometrů a někdy 160 kilometrů v hodině bude přestavěna většina trasy III. koridoru z Plzně do Prahy a z Ostravy přes Český Těšín na slovenskou hranici. Letos tak budou zahájeny stavby za 17 miliard. Na osm miliard přijdou nové stavby na IV. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.
Zbylých patnáct miliard se rozdělí mezi dva úseky na prvním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou, případně na regionální železnice, například z Klatov do Železné Rudy nebo z Českých Budějovic do Volar.
Projektovat, soutěžit, postavit, vyúčtovat
Státní organizace přitom musí zrychlit dosavadní pracovní tempo. Například nedávná přestavba kolínského nádraží za jeden a půl miliardy korun trvala pět let, jednokolejná trať z Českých Budějovic do Českých Velenic byla za miliardu elektrizována během tří let.
Letos bude na železnici zahájeno dvacet miliardových staveb. U některých ještě nejsou dokončeny projektové práce, s výjimkou třech staveb ještě neproběhla veřejná soutěž na dodavatele. Zmíněné železnice přitom musí být dokončeny a vyúčtovány během třiceti měsíců.
Pokud železniční správa nestihne termín koncem roku 2015, uhradí náklady státní rozpočet.
Za každou chybu zaplatíme
Harmonogram ministra Stanjury připomíná, že Česko zřejmě už přišlo o možnost požádat Evropskou komisi o proplacení dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic, která celkem přijde na 15 miliard.
"Vzhledem k objektivním potížím došlo k jejímu preventivnímu přeřazení na národní financování," upozorňuje dokument. Stavba bude podle něho přesto pokračovat, protože se pro letošní investici našlo ve státním rozpočtu potřebných pět miliard.
Ke stejnému výpadku prý může dojít u dalších projektů. Ministerští experti vidí dvě hlavní rizika. "V projektech nesmí dojít k žádné další dodatečné chybovosti," varují, že každá komplikace například se zmanipulovanou veřejnou soutěží znamená ztrátu konkrétních miliard. Stát musí zároveň najít peníze na spolufinancování evropských projektů v letech 2014 a 2015. V platném rozpočtovém výhledu se s nimi totiž nepočítá.
O skepsi Stanjurova ministerstva svědčí i poznámka, která shrnuje dopady omezeného dopravního rozpočtu dokonce v případě, že se všechny evropské peníze podaří vyčerpat. "Tyto skutečnosti budou mít nepříznivý vliv na sektor stavebnictví a stavebních hmot a zprostředkovaně též na průmyslová odvětví se stavebnictvím související, např. na ocelářský průmysl. Ve svém důsledku se to negativně projeví na vývoji celkové konkurenceschopnosti české ekonomiky a na udržení zaměstnanosti," konstatují experti.
Na upravované trati u Tábora postaví mosty a tunel za 1,5 miliardy
Tohle nás ve škole neučili…
Neděle, chvíle po poledni, poslední vlak. Nástup jsem měl včera ve 14:05 a končím dnes ve 13:15 hod. Mezitím přerušení – 6 hodin na nocležně. Jeden z těch „krásných víkendů“… Mám toho nad hlavu. Do cíle pár kilometrů. Před vlakem se mihne silueta člověka...
http://www.fscr.cz/index.php?option=com … p;Itemid=1
Krkonoše by mohly křižovat koleje. S vlaky počítá projekt za miliardu
Zdroj: http://hradec.idnes.cz/zeleznice-a-vlak … zpravy_kvi
E15: Koridor ze Zbirohu do Rokycan je hotov, stál 4,2 miliardy
Trať Běchovice - Úvaly zmodernizuje Viamont DSP za 1,3 mld. Kč.
Praha 30. října (ČTK) - Desetikilometrový úsek železniční trati mezi pražskými Běchovicemi a Úvaly zmodernizuje ústecká stavební firma Viamont DSP za zhruba 1,3 miliardy korun. Konečná cena zakázky je přibližně o půl miliardy korun nižší, než kolik předpokládal projekt Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která je investorem stavby. ČTK to zjistila z věstníku veřejných zakázek.
Modernizace úseku je součástí prvního tranzitního železničního koridoru spojujícího Prahu s Německem přes Děčín a s Rakouskem přes Brno a Břeclav. Rekonstrukce kolejiště umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 kilometrů v hodině a zvýší kapacitu trati pro kolejovou dopravu. Viamont v tendru zvítězil poté, co konkurenční firma Porr v polovině října stáhla podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve kterém původně napadala podmínky zadávacího řízení.
Součástí rekonstrukce má být vybudování podchodů v zastávkách Klánovice a Úvaly, obnovena budou nástupiště, modernizováno elektronické zabezpečovací zařízení a v celé trase budou rekonstruovány mosty a propustky. Dokončena by měla být podle předpokladu ministerstva dopravy do konce roku 2015.
Viamont DSP je bývalou dceřinou společností zkrachovalé Viamont a.s., kterou založil pozdější exministr dopravy Aleš Řebíček. V roce 2001 koupily polovinu ve stavební divizi Viamontu Dálniční stavby Praha. Od roku 2010 firmu stoprocentně vlastní rakouská stavební firma Strabag.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Železnice ostatní » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.239 s, vykonaných příkazů: 87.