1

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Občas se na tomto fóru i v médiích objevují názory, že jedním z problémů dopravy v Praze je nedostatek parkovacích míst. Osobně mám za to, že naléhavost tohoto problému je o několik řádů nižší než např. dobudování vyšší sítě pozemních komunikací, páteřní sítě MHD, zavedení mýta pro vjezd do centra a možná i zavedení zón placeného stání ve všech městských částech. Tento můj dojem mimochodem potvrzuje i fakt, že zatímco všechna zmíněná opatření už zde mají svůj thread, parkoviště až doteď ne smile

Thumbs up Thumbs down

2 Naposledy upravil: andy (18.12. 2009 21.00)

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

MČ Praha 9 oznámila pro EIA následující záměr:
Stavební úpravy ulice Jablonecké, Praha 9, k.ú. Prosek
Stručné shrnutí:

Upravovaná délka komunikace je cca 260 m, navrženo je 19 podélných stání a 164 šikmých odstavných
stání pro automobily, celkem 183 odstavných míst (169 + 14 stání pro zdravotně postižené).
Rekonstrukcí komunikace bude stávající komunikace rozdělena do dvou jednosměrných komunikací s jednostrannými
resp. oboustrannými zálivy pro šikmé parkování.
Tento návrh si vyžádal rozšíření komunikace a následující úpravy chodníků. Severní chodník podél stávajících
parkovacích míst bude zrušen a využit pro šikmá parkoviště. Pro potřeby těchto parkovišť bylo nutno
zasáhnout až za chodník a to v převážné délce o 0,40 m, pouze v západní části je zásah (vzhledem
k šikmosti obrubníku) v rozsahu 0,3÷0,1 m. Jižní chodník bude také posunut a bude zasahovat cca 1,0 m
jižně za stávající kraj.

Realizace se předpokládá na tři etapy v l. 2010 - 2012.

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

andy napsal:

MČ Praha 9 oznámila pro EIA následující záměr:
Stavební úpravy ulice Jablonecké, Praha 9, k.ú. Prosek
Stručné shrnutí:

Upravovaná délka komunikace je cca 260 m, navrženo je 19 podélných stání a 164 šikmých odstavných
stání pro automobily, celkem 183 odstavných míst (169 + 14 stání pro zdravotně postižené).
Rekonstrukcí komunikace bude stávající komunikace rozdělena do dvou jednosměrných komunikací s jednostrannými
resp. oboustrannými zálivy pro šikmé parkování.
Tento návrh si vyžádal rozšíření komunikace a následující úpravy chodníků. Severní chodník podél stávajících
parkovacích míst bude zrušen a využit pro šikmá parkoviště. Pro potřeby těchto parkovišť bylo nutno
zasáhnout až za chodník a to v převážné délce o 0,40 m, pouze v západní části je zásah (vzhledem
k šikmosti obrubníku) v rozsahu 0,3÷0,1 m. Jižní chodník bude také posunut a bude zasahovat cca 1,0 m
jižně za stávající kraj.

Realizace se předpokládá na tři etapy v l. 2010 - 2012.

pokud parkující auta zmiznou z ulic do parkovišť/garáží uvolní se i ty ulice a bude lepší životní prostředí. Navíc to bude dobře i pro dopravu a odlehčí se hlavním tahům.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

obr napsal:

pokud parkující auta zmiznou z ulic do parkovišť/garáží uvolní se i ty ulice a bude lepší životní prostředí. Navíc to bude dobře i pro dopravu a odlehčí se hlavním tahům.

Jestli jsi to četl, auta z Jablonecké ulice nikam nezmiznou. Jen se dosavadní široká ulice, kde se parkuje po obou stranách ve dvou řadách, rozdělí na dvě paralelní užší vozovky, kde se bude parkovat jen v jedné řadě. Což bude ve výsledku zabírat více místa, zruší se i tím i chodník (pěší provoz se přesune pod okna přilehlého paneláku, jehož obyvatelé předem děkují), a parkovacích míst ubude. Číselně však míst přibude, protože to stávající parkování ve druhé řadě je bráno jako nelegální.

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

P_V napsal:
obr napsal:

pokud parkující auta zmiznou z ulic do parkovišť/garáží uvolní se i ty ulice a bude lepší životní prostředí. Navíc to bude dobře i pro dopravu a odlehčí se hlavním tahům.

Jestli jsi to četl, auta z Jablonecké ulice nikam nezmiznou. Jen se dosavadní široká ulice, kde se parkuje po obou stranách ve dvou řadách, rozdělí na dvě paralelní užší vozovky, kde se bude parkovat jen v jedné řadě. Což bude ve výsledku zabírat více místa, zruší se i tím i chodník (pěší provoz se přesune pod okna přilehlého paneláku, jehož obyvatelé předem děkují), a parkovacích míst ubude. Číselně však míst přibude, protože to stávající parkování ve druhé řadě je bráno jako nelegální.

tak to jsem se spletl, sorry. Ale jinak je to hodně typické, jak blbě byla ta sídliště projektována a jak se v tom pokračuje

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Blbě projektovala... Nejspíš nikdo nevěděl jak automobilizace naroste. Za nějakých 30 let budou mít auta umělou inteligenci, na parkoviště ve vyhrazené zóně si dojedou sama bez řidiče, a v tomto fóru se bude řešit, jak hnusně vypadají všechny ty obrovské betonové plochy mezi obytnými domy. smile

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

P_V napsal:

Blbě projektovala... Nejspíš nikdo nevěděl jak automobilizace naroste. Za nějakých 30 let budou mít auta umělou inteligenci, na parkoviště ve vyhrazené zóně si dojedou sama bez řidiče, a v tomto fóru se bude řešit, jak hnusně vypadají všechny ty obrovské betonové plochy mezi obytnými domy. smile

p_v nechci se tady vydávat za genia, ale v 70. 80. či 90. letech kdy se stavěl třeba Jižák nebo západní město, jsem o rozvoji aut věděl už i já...ostatně ono to přetrvává - viz výstavba 514-512 pouze v dvojpruhu.

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

obr napsal:
P_V napsal:

Blbě projektovala... Nejspíš nikdo nevěděl jak automobilizace naroste. Za nějakých 30 let budou mít auta umělou inteligenci, na parkoviště ve vyhrazené zóně si dojedou sama bez řidiče, a v tomto fóru se bude řešit, jak hnusně vypadají všechny ty obrovské betonové plochy mezi obytnými domy. smile

p_v nechci se tady vydávat za genia, ale v 70. 80. či 90. letech kdy se stavěl třeba Jižák nebo západní město, jsem o rozvoji aut věděl už i já...ostatně ono to přetrvává - viz výstavba 514-512 pouze v dvojpruhu.

jo a ještě, parkování přeci nejsou jen ty betonové plochy. parkovací místa se stavějí třeba podzemní, v přízemní a v nižších podlažích domů. Nebo se stavějí parkovací domy. Dnes tomu už tak většinou je..

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

obr napsal:

jo a ještě, parkování přeci nejsou jen ty betonové plochy. parkovací místa se stavějí třeba podzemní, v přízemní a v nižších podlažích domů. Nebo se stavějí parkovací domy. Dnes tomu už tak většinou je..

Ale zdaleka ne pro auta VŠECH obyvatel daného domu. smile

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Nedávno bylo vydáno souhlasné stanovisko se záměrem Objektové parkoviště P+R Zličín III., Praha-Zličín, k. ú. Třebonice. V současnosti provozovaná P+R Zličín I (88 parkovacích míst) a Zličín II (66 míst) patří v Praze mezi nejvytíženější. Proto k nim přibude objektové parkoviště Zličín III pro 720 osobních vozů nad stávajícím autobusovým terminálem.
Jedná se o otevřený dvoupodlažní objekt (ve čtyřech úrovních parkoviště s ohledem na konfiguraci terénu), kde jsou jednotlivá parkovací podlaží (půl patra) propojena obousměrnými přímými rampami. Napojení parkoviště bude realizováno přes ulici Ringhofferovu zaústěnou dále do ulice Řevnické. Součástí záměru bude případná úprava funkce světelně signalizačního zařízení. Příjezd do parkingu osobních vozidel P+R bude zajištěn obousměrnou zastřešenou rampou. V rámci stavby bude nutno demontovat stávající přístřešky pro cestující a vybavení autobusového terminálu a také dočasné stavby sloužící v současné době pro prodej textilu a drobného zboží. Tyto objekty se nacházejí v místě navržené rampy do objektu parkoviště.
Termín zahájení realizace záměru je předpokládán v roce 2011. Doba výstavby bude činit cca 18 měsíců. Předpokládaným termínem ukončení výstavby a uvedení parkoviště do provozu je rok 2012.

Thumbs up Thumbs down

11 Naposledy upravil: MP (07.01. 2010 08.30)

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

V souvislosti s P+R: nevíte náhodou někdo proč na stránkách TSK přestaly fungovat informace o obsazenosti parkovišť?
Aha, tak teď už vůbec nežije server www.tsk-praha.cz. Že by změna adresy?

Thumbs up Thumbs down

12 Naposledy upravil: MP (07.01. 2010 10.51)

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

MP napsal:

V souvislosti s P+R: nevíte náhodou někdo proč na stránkách TSK přestaly fungovat informace o obsazenosti parkovišť?
Aha, tak teď už vůbec nežije server www.tsk-praha.cz. Že by změna adresy?

Kouzlo nechtěného, nebo všichni sledují tuto diskuzi? big_smile
teď jsem to jen tak zkusil a už tam to info zase je (ale od poloviny prosince nebylo). Tak buď jsem měl něco špatně já v cache prohlížeče, nebo je to klasický případ Murphyho zákonů wink
EDIT: Ale "Graf obsazenosti pro tento den" je stále prázdný. Že by se stále více míst pronajímalo rezidentům a někdo na to poukázal, tak se tento údaj přestal zveřejňovat?

Thumbs up Thumbs down

13

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Původně jsem to chtěl dát sem, ale nenašel jsem vhodný thread. Do tohoto threadu se "expanze" hotelu Diplomat taky trochu hodí, protože pod hotelem bude po rekonstrukci garáž o 2 podlažích s kapacitou 134 parkovacích stání.
Jižně od "zahradního" křídla budou vybudovány podzemní garáže pro parkování autobusů, návštěvníků hotelu a obyvatel okolních domů. Tyto garáže budou mít 4 podzemní podlaží a kapacitu 305 parkovacích míst pro osobní vozidla a 8 míst pro autobusy.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Anketa o záměru nové parkovací plochy v Žilinské ulici:

http://www.praha4.cz/2290_Anketa-k-park … e-Zilinska

Thumbs up Thumbs down

15

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Tak jsem náhodou narazil na celkem zajímavý článek...

Dynamický naváděcí systém na parkoviště P + R v Praze | ITS revue:
http://www.itsrevue.cz/index.php?its=ar … te-v-praze

datování článku: Na společném jednání mezi zástupci hlavního města Prahy a firmami Nederland Haarlem a AŽD Praha s.r.o., které se uskutečnilo 9.listopadu 1998 na pražské radnici, byl tento návrh projektu odsouhlasen.

16

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Parkoviště P+R jsou plná, nová v nedohlednu

Praha - O odstavná parkoviště byl vloni rekordní zájem. Na další si musejí řidiči počkat ještě pár let, nová budou na prodloužené trase metra A...

Thumbs up Thumbs down

17

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

andy napsal:

Parkoviště P+R jsou plná, nová v nedohlednu

Praha - O odstavná parkoviště byl vloni rekordní zájem. Na další si musejí řidiči počkat ještě pár let, nová budou na prodloužené trase metra A...

poptávka po bytech v Praze nic moc, ceny klesají. To by mohlo podpořit stavbu garáží, parkovacích domů, protože pronájem garáže je stále docela dobrý job a když spočítáte náklady/výnos na m2 - byt vs. garáž je to i pro investora zajímavé.
Chtělo by to podpořit i legislativou - podpora výstavbě garážovacích míst/domů/podzemí a větší problém parkovat na ulicích, zejména na těch, které by mohly být průjezdné a pomoci plynulosti autodopravy po Praze.

Thumbs up Thumbs down

18 Naposledy upravil: watslaw (23.02. 2010 22.21)

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

obr napsal:
andy napsal:

Parkoviště P+R jsou plná, nová v nedohlednu

Praha - O odstavná parkoviště byl vloni rekordní zájem. Na další si musejí řidiči počkat ještě pár let, nová budou na prodloužené trase metra A...

poptávka po bytech v Praze nic moc, ceny klesají. To by mohlo podpořit stavbu garáží, parkovacích domů, protože pronájem garáže je stále docela dobrý job a když spočítáte náklady/výnos na m2 - byt vs. garáž je to i pro investora zajímavé.
Chtělo by to podpořit i legislativou - podpora výstavbě garážovacích míst/domů/podzemí a větší problém parkovat na ulicích, zejména na těch, které by mohly být průjezdné a pomoci plynulosti autodopravy po Praze.

Mohlo by to podpořit stavbu garáží a parkovacích domů, kdyby město nedeformovalo trh zdarma (nebo skoro zdarma) pronajímanými parkovacími místy na městských pozemcích (ulicích). Jenomže právě město té plynulosti autodopravy po Praze brání tím, že prostor na městských ulicích (viz třeba Vinohradská) pronajímá na parkování za netržní ceny. Z hlediska legislativy by stačilo jediné - aby město nesmělo nehospodárně zacházet s majetkem daňových poplatníků. Když by toto město nedělalo, hned by se projevily některé výhody hromadné dopravy v centrech velkých měst :-).

Thumbs up Thumbs down

19

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

watslaw napsal:
obr napsal:
andy napsal:

Parkoviště P+R jsou plná, nová v nedohlednu

Praha - O odstavná parkoviště byl vloni rekordní zájem. Na další si musejí řidiči počkat ještě pár let, nová budou na prodloužené trase metra A...

poptávka po bytech v Praze nic moc, ceny klesají. To by mohlo podpořit stavbu garáží, parkovacích domů, protože pronájem garáže je stále docela dobrý job a když spočítáte náklady/výnos na m2 - byt vs. garáž je to i pro investora zajímavé.
Chtělo by to podpořit i legislativou - podpora výstavbě garážovacích míst/domů/podzemí a větší problém parkovat na ulicích, zejména na těch, které by mohly být průjezdné a pomoci plynulosti autodopravy po Praze.

Mohlo by to podpořit stavbu garáží a parkovacích domů, kdyby město nedeformovalo trh zdarma (nebo skoro zdarma) pronajímanými parkovacími místy na městských pozemcích (ulicích). Jenomže právě město té plynulosti autodopravy po Praze brání tím, že prostor na městských ulicích (viz třeba Vinohradská) pronajímá na parkování za netržní ceny. Z hlediska legislativy by stačilo jediné - aby město nesmělo nehospodárně zacházet s majetkem daňových poplatníků. Když by toto město nedělalo, hned by se projevily některé výhody hromadné dopravy v centrech velkých měst :-).

souhlas, město pronajímá poskytuje parkovací místa za netržní ceny, ale i byty a stejně tak za netržní ceny (dokonce s dotací) provozuje MHD. Kdyby nastaly tržní podmínky, a lidé rozhodovali o "společenské potřebě" svými peněženkami, pak by nastal přirozený stav. Pak by každý využíval to, co by bylo pro výhodnější.

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Odbor ochrany prostředí Magistrátu dokončil posuzování záměru Hromadné garáže v areálu ČZU v Praze, k.ú. Suchdol, Praha 6. Jedná se o výstavbu komplexu garáží o celkové kapacitě 471 stání pro osobní automobily. Stavba bude mít 5 nadzemních a 1 podzemní podlaží. Závěr zjišťovacího řízení: Záměr nemůže významně ovlivnit životní prostředí a veřejné zdraví a nebude posuzován podle zákona č. 100/2001 Sb.
V závěru se mj. píše, že v Suchdole je registrováno 23 500 studentů a podle vyhlášky o obecných technických požadavcích na výstavbu v hl. m. Praze by mělo připadat jedno stání na 6 studentů, zatímco stávající kapacita je cca 875 míst.
K záměru se nesouhlasně vyjádřilo několik osob a jedno společenství vlastníků. Městská část Praha-Suchdol se k záměru nevyjádřila.

Thumbs up Thumbs down

21 Naposledy upravil: martini (08.03. 2010 17.34)

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Záměr je podle mých zkušeností v areálu umístěn dost nevhodně - všude po škole moc daleko. Ale zase z důvodů rozpytolých atp. je to ok, ale osobně vím, že každý nejraději dojel vždy až před školu. Takhle to bude spíše pro lidi, co tam jsou přes týden na kolejích. Pro denní dojíždění - a to nás bylo zdaleka nejvíc by byla vhodnější poloha někde jinde.

Umístění je zde, kdo to nechce otvírat: http://mapy.cz/#mm=ZP@dm=132976320+1360 … 95104@z=16

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Praha a Brno postaví parkovací domy, pro řidiče mohou být moc drahé

Praha/Brno – V Praze i Brně je vytipována asi čtyřicítka míst, kde by měly v budoucnu stát hromadné garáže. Řidiči v nich ale parkovat nechtějí - stání v nich je příliš drahé. Aby se garáže vyplatily, měla by stát hodina parkování asi 50 korun. Magistráty proto budou muset na provoz stání doplácet nebo zdražit stání v ulicích tak, že bude podobně drahé, a řidiči stáním u chodníku neušetří...

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

andy napsal:

Původně jsem to chtěl dát sem, ale nenašel jsem vhodný thread. Do tohoto threadu se "expanze" hotelu Diplomat taky trochu hodí, protože pod hotelem bude po rekonstrukci garáž o 2 podlažích s kapacitou 134 parkovacích stání.
Jižně od "zahradního" křídla budou vybudovány podzemní garáže pro parkování autobusů, návštěvníků hotelu a obyvatel okolních domů. Tyto garáže budou mít 4 podzemní podlaží a kapacitu 305 parkovacích míst pro osobní vozidla a 8 míst pro autobusy.

Závěr zjišťovacího řízení: Příslušný úřad požaduje zpracovat dokumentaci EIA, neboť je záměr umísťován do území se značnou hlukovou a imisní zátěží v důsledku dopravní situace v území a realizací záměru by mohlo dojít k významnému ovlivnění životního prostředí.

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

Proběhla EIA záměru Změna využití 3. podzemního podlaží v budově Kulturního a obchodního centra – Nový Smíchov, Praha 5.

Záměr se dotýká části 3. podzemního podlaží Kulturního a obchodního centra Nový Smíchov o výměře 13 100 m2. Na této ploše, kde se v současnosti nachází nevyužívané technické zázemí, je plánováno vybudování parkovací plochy s 530 parkovacími místy pro rezidenty Prahy 5. Úpravy spojené se záměrem se týkají pouze vnitřních částí stávajícího KOC NS, na povrchu se žádná úprava nenavrhuje.

Předpokládaný roční poplatek za využití parkoviště činí 15 - 22 800 Kč v případě uzavření smlouvy na 12 nebo 6 měsíců.

Thumbs up Thumbs down

25

Re: Parkoviště (doprava v klidu)

andy - parkoviště Nový Smíchov, -3PP . Ty prostory v -3PP se příležitostně využívaly/využívají jako parkoviště už nyní. I výtahy mají -3p. To je asi rozšíření

Thumbs up Thumbs down