26

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

ja si to neodpustim :-)
Nemely by podle stejne logiky byt zpoplatneny vsechny cesty a to castkou (naklady na vystavbu+udrzbu-spotrebni dan na benzinu)/(celkovy pocet najetych kilometru)? Potom by cena za IAD odpovidala jejim skutecnym nakladum ... a asi se shodneme, ze by to byla castka vyrazne vyssi nez soucasna dalnicni znamka (pripadne nula pokud nekdo dalnice nepotrebuje). Zejmena v malych vesnicich, kde projede par desitek aut za den by to bylo dost hodne...

Tj ekvivalentni (hypoteticka a provokativni) otazka je - "proc maji byt motoriste dotovani i mymi danemi na stavbu silnic, kdyz ja auto nemam?"

Thumbs up Thumbs down

27

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

jannk napsal:

ja si to neodpustim :-)
Nemely by podle stejne logiky byt zpoplatneny vsechny cesty a to castkou (naklady na vystavbu+udrzbu-spotrebni dan na benzinu)/(celkovy pocet najetych kilometru)? Potom by cena za IAD odpovidala jejim skutecnym nakladum ... a asi se shodneme, ze by to byla castka vyrazne vyssi nez soucasna dalnicni znamka (pripadne nula pokud nekdo dalnice nepotrebuje). Zejmena v malych vesnicich, kde projede par desitek aut za den by to bylo dost hodne...

Tj ekvivalentni (hypoteticka a provokativni) otazka je - "proc maji byt motoriste dotovani i mymi danemi na stavbu silnic, kdyz ja auto nemam?"

výběr daní od motoristů ( a navazujících prodejů a služeb) je mnohem větší nežli investice do silnic a dálnic (spotřební daň PHM, dph z prodeje aut, moto, servisu, výběr mýta, silniční daň atd) - zrovna ta silniční daň je jen drobkem daní od motoristů... Tím, že je vysoká spotřební daň z PHM, vlastně kdo více jezdí a více PHM spotřebuje, tak taky více daní platí. Také bych rovněž uvítal, aby se dálnice ( a další silnice)  platily jako třeba v Itálii, kdo jede, platí za to, co ujede. Dnes už je elektronika na úrovni...takže pokud auto nemáte, daně na silnice a dálnice neplatíte - snad se mírně podílíte nákupem třeba rohlíků na tom, že z toho pak odvedou daň ti, kdo Vám rohlíky (a suroviny na ně) přivezli

Thumbs up Thumbs down

28

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:

výběr daní od motoristů ( a navazujících prodejů a služeb) je mnohem větší nežli investice do silnic a dálnic ...

I když jsem slíbil, že budu mlčet, tahle demagogie mi to nedovolí.
Samozřejmě, že výběr daní od motoristů je větší než to, co se do silnic zpátky investuje, stát přece potřebuje zdroje na své financování - teď nemyslím MHD, ale např policii, záchranáře, financování státních orgánů a spoustu dalších činností, které by, předpokládám, nechtěl rušit ani takový liberál, jako jste Vy. A stát tohle všechno financuje z daní (ze VŠECH daní), tedy i z daní od motoristů. Nevím, co je na tom tak zvláštního, že to musíte v každém druhém příspěvku zopakovat.

Thumbs up Thumbs down

29

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Neodpustím si - té demagogie mám už dost. Takže zvýší - se cena benzínu o 1kč a už nás přesvědčují obchodnící, výrobci atd., že musejí zvýšit cenu protože je doprava dražší. Takže platím dopravu  v každé věci (neznám podnikatele který by nezahrnul náklady do ceny, jedině snad bankrotář.

Thumbs up Thumbs down

30

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

dobre - inkaso spotrebni dane je o neco vyssi nez naklady na vystavbu a udrzbu silnic (inkaso vsech spotrebnich dani je kolem 130mld, z benzinu muze byt polovina??; investice na vystavbu jsou cca 40-45mld + nevim kolik mld udrzba -> nejaky rozdil tam bude. nicmene prisne dodrzovani logiky odkud vyberu tam investuji znamena zavrit treba detske domovy, protoze jen z charity se neuzivi - a ty deti si na sebe proste nevydelaji.
A porad me to vraci k tomu, co jsem napsal drive: pokud ma byt vsechno zcela samostatne, tak oddelme dalnice od mistnich komunikaci - ja budu platit jenom za dalnici, po ktere jezdim (coz vyjde relativne levne, protoze tam jezdi hodne aut) a cestu do male vesnicky at si zaplati a udrzuji jenom mistni obyvatele, kteri po ni jezdi.

Nekdo mozna vymysli lepsi pripklad - co chci rict, ze po staletich vyvoje se v evrope urcita mira prerozdelovani ukazala jako cesta s nejmene chybami nebo problemy ... nechci se nejak extra zastavat prazske MHD (nakonec s ni moc nejezdim :-) ), ale prijde mi naivni prosazovat system, ktery nefunguje nikde ve svete

Thumbs up Thumbs down

31

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

to jannk: je to jasně vyjádřené, ale problém je v tom, že kdo rozumět nechce, stejně nepochopí big_smile

Thumbs up Thumbs down

32

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

jannk napsal:

dobre - inkaso spotrebni dane je o neco vyssi nez naklady na vystavbu a udrzbu silnic (inkaso vsech spotrebnich dani je kolem 130mld, z benzinu muze byt polovina??; investice na vystavbu jsou cca 40-45mld + nevim kolik mld udrzba -> nejaky rozdil tam bude. nicmene prisne dodrzovani logiky odkud vyberu tam investuji znamena zavrit treba detske domovy, protoze jen z charity se neuzivi - a ty deti si na sebe proste nevydelaji.
A porad me to vraci k tomu, co jsem napsal drive: pokud ma byt vsechno zcela samostatne, tak oddelme dalnice od mistnich komunikaci - ja budu platit jenom za dalnici, po ktere jezdim (coz vyjde relativne levne, protoze tam jezdi hodne aut) a cestu do male vesnicky at si zaplati a udrzuji jenom mistni obyvatele, kteri po ni jezdi.

Nekdo mozna vymysli lepsi pripklad - co chci rict, ze po staletich vyvoje se v evrope urcita mira prerozdelovani ukazala jako cesta s nejmene chybami nebo problemy ... nechci se nejak extra zastavat prazske MHD (nakonec s ni moc nejezdim :-) ), ale prijde mi naivni prosazovat system, ktery nefunguje nikde ve svete

zrovna ty děti či invalidi podstatnou položkou rozpočtu nejsou a nechápu proč  to vážete na PHM. nejsou přeci jen daně od a z motoristů.
Navíc proč za příjmy z od motoristů počítáte jen spotřební daně z PHM - jsou tady i další daně (dph, daně z příjmu, silniční, mýto atd.) nejen z PHM ale z celého motoristického průmyslu, tedy prodeje aut, servisu atd.

Ano, MHD v rozsahu jako u nás asi nikde jinde nefunguje, jinde umějí lépe počítat a hospodařit..

Thumbs up Thumbs down

33

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:

Kdo musí být dotován, tak je buď neefektivní nebo jako šibal chce využít mocenského postavení a ještě navrh si přilepšit. Opět objektivní základní ekonomický zákon.
Základní ekonomický zákon platí i pro příspěvek S_M_Lomoze (tedy pokud neberou dotace, to by byla jiná story) - prostě Lomoz a jeho kamarádi mají zájem či koníčka, aby lidé byli kulturní tak, jak si to oni představují a proto makají zdarma a přispívají na vydávání časopisu. Ekonomické zákony nejsou žádnou novinkou, napadly mnoho lidí, hned jak lidstvo pobralo trochu rozumu, ale je fakt, že za socáče se neuznávaly, taky to podle toho vypadalo.

Chce-li někdo (v tomto případě S_M_Lomoz) vydávat překladatelský časopis, musí ho z něčeho dotovat. S_M_Lomoz a jeho kolegové tak činí ze svých příjmů z jiných činností. Podobně chce-li někdo (město Praha) poskytovat svým obyvatelům a návštěvníkům servis v podobě MHD, musí ho z něčeho dotovat. Ve velké části západního světa to funguje stejně. Nějak nechápu, co je na tom neefektivního nebo šibalského. Ocenil bych, kdybyste místo citací elementárních ekonomických pouček mohl uvést spíš nějaké konkrétní příklady ze zahraničí, kde ve městě srovnatelném s Prahou funguje MHD zcela bez dotací.
Nicméně v jednom bodě s Vámi souhlasím, a sice že by se měly ceny jízdného zvýšit (stejný názor mám i na dálniční známky). Důvod, proč se tak bohužel nestane, je evidentní - populizmus ODS potažmo politiků vůbec.

obr napsal:

Ano, MHD v rozsahu jako u nás asi nikde jinde nefunguje, jinde umějí lépe počítat a hospodařit..

Zajeďte se podívat třeba do Barcelony, Berlína, Londýna, New Yorku, ...

Thumbs up Thumbs down

34 Naposledy upravil: MP (12.01. 2010 13.27)

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

No jo, náš "kafemlejnek". (Nemůžu jinak, tohle jsme tu slyšeli už nejmíň 5x)
Fuj, hanba mi, už zase reaguju wink

Thumbs up Thumbs down

35

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

MP napsal:

No jo, náš "kafemlejnek". (Nemůžu jinak, tohle jsme tu slyšeli už nejmíň 5x)
Fuj, hanba mi, už zase reaguju wink

vy se už na nic jiného nežli na váš "kafemlejnek" nezmůžete, melete to tady kolem dokola. A mluvte za sebe, já taky nemluvím za jiné a že těch nespokojených s MHD a dotacemi do MHD znám hodně. Ano hanba vám.  Jakto, že neuklízíte od sněhu výhybky ? smile
Kasme prosím vás smažte tuhle diskuzi, nemá to cenu a s Blankou naštěstí přímo nesouvisí.

Thumbs up Thumbs down

36

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Shodněme se, že se neshodneme
to je prece taky reseni (zejmena, kdyz nikdo z nas tohle realne neovlivni :-) )

Thumbs up Thumbs down

37

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:
MP napsal:

No jo, náš "kafemlejnek". (Nemůžu jinak, tohle jsme tu slyšeli už nejmíň 5x)
Fuj, hanba mi, už zase reaguju wink

vy se už na nic jiného nežli na váš "kafemlejnek" nezmůžete, melete to tady kolem dokola. A mluvte za sebe, já taky nemluvím za jiné a že těch nespokojených s MHD a dotacemi do MHD znám hodně. Ano hanba vám.  Jakto, že neuklízíte od sněhu výhybky ? smile
Kasme prosím vás smažte tuhle diskuzi, nemá to cenu a s Blankou naštěstí přímo nesouvisí.

Ano, souhlasím. A důvod je naprosto jednoduchý. Kdykoli jsem položil konkrétní otázku nebo konkrétní propočet, odpověděl jste obecnými větami, nebo tvrzením, že onen výpočet je chybný bez upřesnění v čem je chybný. Nikdy (opakuji NIKDY) nepřišla na konkrétní příspěvěk konkrétní odpověď. Stále jen opakování obecných frází o tom, jak mají všichni jezdit "za své" a jak se nemá nic dotovat. proto říkám "kafemlejnek". Ano máte pravdu, že se opakuju. Mám jen 2 možnosti, vzdát to uprostřed diskuze a vyvolat tím dojem, že mne Vaše argumenty přesvědčily o mé chybě (to bych nerad), oponovat konkrétními čísly a situacemi (to jsem dělal bez jakéhokoli posunu v diskuzi dále) a nebo stejně jako Vy opakovat to, co tu už bylo řečeno (a to dělám jen s maximální nechutí). Jinou cestu "diskuze" s lidmi Vašeho typu nevidím, asi jsem na to příliš hloupý, nebo příliš exaktně založený a nevidím ty ideály a chci vidět jen konkrétní čísla.
Položte mi, prosím, konkrétní dotaz a dostanete konkrétní odpověď. Snažte se mě "překřičet" obecnými tvrzeními a to opakovaně a budu Vám říkat "kafemlejnek". To se nedá nic dělat. smile

Thumbs up Thumbs down

38

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

andy napsal:
obr napsal:

Kdo musí být dotován, tak je buď neefektivní nebo jako šibal chce využít mocenského postavení a ještě navrh si přilepšit. Opět objektivní základní ekonomický zákon.
Základní ekonomický zákon platí i pro příspěvek S_M_Lomoze (tedy pokud neberou dotace, to by byla jiná story) - prostě Lomoz a jeho kamarádi mají zájem či koníčka, aby lidé byli kulturní tak, jak si to oni představují a proto makají zdarma a přispívají na vydávání časopisu. Ekonomické zákony nejsou žádnou novinkou, napadly mnoho lidí, hned jak lidstvo pobralo trochu rozumu, ale je fakt, že za socáče se neuznávaly, taky to podle toho vypadalo.

Chce-li někdo (v tomto případě S_M_Lomoz) vydávat překladatelský časopis, musí ho z něčeho dotovat. S_M_Lomoz a jeho kolegové tak činí ze svých příjmů z jiných činností. Podobně chce-li někdo (město Praha) poskytovat svým obyvatelům a návštěvníkům servis v podobě MHD, musí ho z něčeho dotovat. Ve velké části západního světa to funguje stejně. Nějak nechápu, co je na tom neefektivního nebo šibalského. Ocenil bych, kdybyste místo citací elementárních ekonomických pouček mohl uvést spíš nějaké konkrétní příklady ze zahraničí, kde ve městě srovnatelném s Prahou funguje MHD zcela bez dotací.
Nicméně v jednom bodě s Vámi souhlasím, a sice že by se měly ceny jízdného zvýšit (stejný názor mám i na dálniční známky). Důvod, proč se tak bohužel nestane, je evidentní - populizmus ODS potažmo politiků vůbec.

obr napsal:

Ano, MHD v rozsahu jako u nás asi nikde jinde nefunguje, jinde umějí lépe počítat a hospodařit..

Zajeďte se podívat třeba do Barcelony, Berlína, Londýna, New Yorku, ...

já přeci nejsem obecně proti MHD, jsem proti MHD, která je tak závislá na dotacích a provozována neekonomicky i tam, kde není žádný důvod "historického" půdorysu města. S tím populismem u nás souhlasím, je to reakce na to, že tenhle mor žití na účet jiných je bohužel už nejen u nás, ale v celé Evropě už moc zakořeněn. A ted to jde i do USA. Taky proto naši civilizaci, tak jako kdysi tu antickou, ničí "barbaři" z Asie, je-li možno Asiaty/Číňany nazývat barbary.
Pokud uvádíte ta západní města, snad víte kolik tam stojí jízdné a v jakém rozsahu je provozována

Thumbs up Thumbs down

39 Naposledy upravil: MP (12.01. 2010 14.44)

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:

Pokud uvádíte ta západní města, snad víte kolik tam stojí jízdné a v jakém rozsahu je provozována

Přiznám se, že nevím. Poučte nás, prosím.
kolik stojí jízdné ve Španělsku? A kolik stojí v Německu, kde MHD funguje ve větších městech docela obstojně?

Thumbs up Thumbs down

40

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Londýn viz http://londyn.magicka-evropa.cz/doprava-londyn.html ,
Barcelona http://www.eurovikendy.info/barcelona/d … e-a-okoli/
Berlínská MHD jedna jízdenka 2,10 euro, měsíční studentská tramvajenka 70 euro,
tady pak je srovnávací článek http://www.finexpert.cz/default.aspx?article=20992 a

Thumbs up Thumbs down

41

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:

Londýn viz http://londyn.magicka-evropa.cz/doprava-londyn.html ,
Barcelona http://www.eurovikendy.info/barcelona/d … e-a-okoli/
Berlínská MHD jedna jízdenka 2,10 euro, měsíční studentská tramvajenka 70 euro,
tady pak je srovnávací článek http://www.finexpert.cz/default.aspx?article=20992 a

ještě - když se tak koukám na ty ceny v Berlíně, Mnichově či Londýně a Barceloně, tak ty být u nás by i DPP jezdil bez dotací smile Navíc by odpadlo asi hodně "zbytečného" cestování

Thumbs up Thumbs down

42

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Ostatní jsem nekontroloval, ale třeba Barcelona mi před měsícem nepřišla drahá - ačkoliv údaje v článku jsou už starší. 10 hodinových jízd stojí asi 7.50E, jízda tedy vyjde na 0.75E, tedy cca 20,- Kč. Časové kupony ale vycházely tuším výrazně dražší než u nás.

Thumbs up Thumbs down

43

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Je nutné brať do úvahy kúpyshopnosť obyvateľstva... Porovnávať absolútne ceny má minimálny zmysel.

Thumbs up Thumbs down

44

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Zajímavá čísla- děkuji. Ceny v Berlíně vypadají pro našince astronomicky, ale pokud se na ně podíváte v optice průměrných mezd, tak už to tak hrozně nevypadá. V Německu byla v roce 2007 prům. mzda cca 2878 EUR (novější údaje jsem na Eurostatu nenalezl), z toho mi vyjde, že roční kupón stojí cca 25% této sumy. Přepočteno na ČR by měl stát něco mezi 5.500,- až 6.000,- CZK. Ano, víc než je to dnes. Očekávám námitku, že náklady nejsou odvozeny od mzdy, ale od cen energií, vozů atd, které jsou všude stejné. Ano, tyto náklady jsou srovnatelné, ale nezanedbatelnou část nákladů na MHD dělají mzdy a ty jsou u nás "někde jinde". Ano, souhlasím, že např. ve zmiňovaném Berlíně se za dopravu MHD platí víc než u nás. Ale upřímně řečeno, za co se v Berlíně neplatí víc než u nás? I provoz auta Vás tam vyjde dráž, to přiznejte. Můžeme se tu bavit o kolik víc se za tu  či onu komoditu kde platí, ale asi se nedobereme přesných porovnání. Není možno pouze přepočítávat kurzem CZK/EUR, ale je třeba vzít v úvahu i cenovou hladinu mezd a ostatních komodit v dané zemi. A to je natolik komplikované, že si na to já netroufám.

Thumbs up Thumbs down

45

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Nebudu se Vám míchat do Vašeho flamu, ale možná Vás trochu podpořím :-)
Zajímavé číslo, které jsem včera zjistil, je číslo 186 mld. Kč/rok. Jedná se o výběr všech "provozních" daní od motoristů. Není v tom tedy zahrnuto např. DPH z prodeje nových vozů.

Thumbs up Thumbs down

46

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Pista napsal:

Je nutné brať do úvahy kúpyshopnosť obyvateľstva... Porovnávať absolútne ceny má minimálny zmysel.

tahle "koupěschopnost obyvatelstva" nic nemění na tom, že třeba benzín či stejný autobus nebo stejná tramvaj stojí všude v EU prakticky totéž. Ceny dle "koupěschopnosti" to je takový argument používaný populisty, demagogie..
Pokud někdo nemá na RolsRoyce, tak v něm prostě nemá jezdití, koupěschopnost/nekoupěschopnost.

Thumbs up Thumbs down

47 Naposledy upravil: Pista (13.01. 2010 11.39)

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Tak isto by som ja mohol napísať, že "absolútne" ceny sú taký argument používaý populistami, demagógia. Ona existuje demagógia jak ľavicová, tak pravicová, (voľnotrhová).
Ešte jednu poznámku: ak už chcete diskutovať, tak používajte vecné argumenty, a nie osočovanie demagógiou a populizmom (narážky na osobu, ad hominem argumenty). Po takom argumente debata nemá zmysel.
Ok, v tejto "debate" končím.
EDIT: argumentovať v debate o verejných službách luxusným tovarom je tiež arguemnt jak noha. Jednak je určený pre absolútne inú cieľovú skupinu, za druhé, cenotvorba je tiež úplne iná.

Thumbs up Thumbs down

48

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

Pista napsal:

Tak isto by som ja mohol napísať, že "absolútne" ceny sú taký argument používaý populistami, demagógia. Ona existuje demagógia jak ľavicová, tak pravicová, (voľnotrhová).
Ešte jednu poznámku: ak už chcete diskutovať, tak používajte vecné argumenty, a nie osočovanie demagógiou a populizmom (narážky na osobu, ad hominem argumenty). Po takom argumente debata nemá zmysel.
Ok, v tejto "debate" končím.
EDIT: argumentovať v debate o verejných službách luxusným tovarom je tiež arguemnt jak noha. Jednak je určený pre absolútne inú cieľovú skupinu, za druhé, cenotvorba je tiež úplne iná.

vážený pisto, nevím, kde jste vyčetl osobní útok na vás, tedy pokud nejste populistický politik smile.
Samozřejmě, že veřejné služby, na které veřejnost nemá, jsou pro ni "luxusem". Tak jako cokoliv jiného, hranice "luxusu" opravdu závisí na koupěschopnosti zákazníků a je jinde v chudinské čtvrti Bombaye či v boháčské jinde.  Proto někdo jezdí Rolsem, jiný rikšou a další jde pěšky...Nicméně kvůli "koupěschopnosti" se litr benzinu "nekoupěschopným" neprodává levněji.

Thumbs up Thumbs down

49

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

obr napsal:
Pista napsal:

Je nutné brať do úvahy kúpyshopnosť obyvateľstva... Porovnávať absolútne ceny má minimálny zmysel.

tahle "koupěschopnost obyvatelstva" nic nemění na tom, že třeba benzín či stejný autobus nebo stejná tramvaj stojí všude v EU prakticky totéž. Ceny dle "koupěschopnosti" to je takový argument používaný populisty, demagogie..
Pokud někdo nemá na RolsRoyce, tak v něm prostě nemá jezdití, koupěschopnost/nekoupěschopnost.

To určitě ano, ale dovedeno do důsledků bych si mohl vybrat, jeslti jezdit autem (na které nemám, takže to padá), nebo nedotovanou MHD a utratit za ní 50% čistého příjmu a nebo přestat pracovat (protože se nedostanu do zaměstnání) a umřít hlady. Vím, přeháním, jen jsem chtěl ukázat, že jsou situaci, kdy může být v zájmu města (státué, aby některé statky nebyly dostupné jen za reálnou tržní cenu.

Thumbs up Thumbs down

50

Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)

MP napsal:
obr napsal:
Pista napsal:

Je nutné brať do úvahy kúpyshopnosť obyvateľstva... Porovnávať absolútne ceny má minimálny zmysel.

tahle "koupěschopnost obyvatelstva" nic nemění na tom, že třeba benzín či stejný autobus nebo stejná tramvaj stojí všude v EU prakticky totéž. Ceny dle "koupěschopnosti" to je takový argument používaný populisty, demagogie..
Pokud někdo nemá na RolsRoyce, tak v něm prostě nemá jezdití, koupěschopnost/nekoupěschopnost.

To určitě ano, ale dovedeno do důsledků bych si mohl vybrat, jeslti jezdit autem (na které nemám, takže to padá), nebo nedotovanou MHD a utratit za ní 50% čistého příjmu a nebo přestat pracovat (protože se nedostanu do zaměstnání) a umřít hlady. Vím, přeháním, jen jsem chtěl ukázat, že jsou situaci, kdy může být v zájmu města (státué, aby některé statky nebyly dostupné jen za reálnou tržní cenu.

reaguju na Váš dotaz, takže prosím neberte osobně, myslím to obecně - ano, musel byste tu situaci řešit. Třeba byste si přeci jen koupil auto (slušná ojetina není dnes tak drahá), nebo se přestěhoval ( i když tomu zase brání ochrana regulčíků), abyste nemusel dojíždět nebo našel místo v současném bydlišti, kam by přestal dojíždět někdo jiný s obdobnými problémy a toho by třeba zaměstnali tam, kde vy pracujete dnes, nebo by o Vás zaměstanavatel stál a dal Vám vyšší plat... atd.  Většina lidi když jde o jejich peníze jsou dost vynalézaví a akční. Dnes třeba někteří, kteří maji MHD "zadarmo" jedou přes celou Prahu něco koupit, kvůli slevě 5 Kč, pro ně úspora, ale jak je to "celospolečensky ekonomické", je vám jistě jasné.
No probrali jsem to zevrubně - bohužel, jak zde bylo napsáno, politici jsou populisté a cenu MHD, aby se ukázala nějaká ekonomická efektivnost (účelnost+hospodárnost) nezdraží, protože mor žít na účet jiných je dnes tak rozšířen, že by takový politik prohrál volby, takže zbývá to mimotržní řešení - rušení a omezování linek nebo cpát do téhle černé díry další "cizí" peníze, podle toho jak který starosta/mocipán a místní občan "řve" a objektivně zdůvodňuje....už téhle diskuze nechme.

Thumbs up Thumbs down