Re: Metro - trasa D
To je hudba budoucnosti - ano žižkov a Vysočany budou houstnout.....spíš mě fakt zajíma zda vůbec se začně stavět trasa D.....
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
Stránky Předchozí 1 … 8 9 10 11 12 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
To je hudba budoucnosti - ano žižkov a Vysočany budou houstnout.....spíš mě fakt zajíma zda vůbec se začně stavět trasa D.....
K čemu by Žižkovu bylo metro, které vede do Vysočan a na Pražského povstání? Ta tramvaj na metro C, nebo A bude stejně rychlejší. Vysočany jsou obslouženy metrem B, nebo se pletu?
Četl jsem v nějakém společném rozvojovém dokumentu Prahy a Středočeského kraje, že ROPID považuje za vhodné, aby tam v té trase dříve zamýšlené pro metro vedla jedna větev NSII. Z Balabenky přes Ohradu, Basilejské náměstí do podzemního hl. n. Zkusím to doma najít...
Dokument pro společné zasedání Výboru pro dopravu
Středočeského kraje a Výboru pro dopravu a evropské
fondy Zastupitelstva hl. m. Prahy dne 14. 5. 2015
Požadavky na železniční infrastrukturu na území Prahy
a Středočeského kraje ve vazbě na potřeby
objednavatelů regionální dopravy
NSII? To snad začíná až u Negrelliho viaduktu... Interval 30-60 minut místo 5-10 u metra, zastávka jedna místo tří u metra, to by Žižkovu moc neposloužilo.
Někde více (reálných) informací o Novém spojení 2? To co jsem našel na internetu je spíše z říše snů.
Já si matně pamatuju, že jako NSII se uvažovalo spíš něco z podzemní Masny nebo Hl.n směrem na Smíchov. Ono na dvoukolejce (x2) od Libně/Vysočan se dá převést docela dost osobního provozu, zejména když tam nejsou zastávky; zbytek je jen o funkčnosti zhlaví před Hlavákem + zabezpečovačce. Moc tedy nechápu, čemu by přidání dalších kolejí od východu pomohlo.
NSII je zhruba zakreslené v konceptu metropolitního plánu.
http://plan.iprpraha.cz/uploads/assets/ … uktura.pdf
Já už těch verzí viděl více, třeba i s větví mířící kamsi na jih (evidentně do žst. Bráník)...někdy je to až tak rozmáchlé, že pravděpodobnost takové realizace se limitně blíží nule...
Koukám, že se dle těch plánů snaží nahradit Vinohradské železniční tunely, které podle mě mají snad kapacitu dostatečnou (3 tunely a tuším, že všechny 3 mají dvě koleje?). Jaký je důvod? Vyhnutí se Hlavnímu nádraží?
Myslí vážně, že by na Karlově náměstí byla podzemní vlaková stanice? Metro je v hloubce 40 m - trať by tedy musela být v hloubce 60-70m?
Hlavák má kapacitu pro příměsto nedostatečnou. Ta zbývající kapacita je dnes na Masně a i tam to praská ve švech, bez rezervy na budoucnost. NSII v téhle podobě by to mělo nahradit průjezdným modelem.
Metro D se odkládá. Váznou výkupy pozemků, můžou trvat až deset let
20. 6. 2016
Praha chtěla začít stavět metro D už příští rok. Kvůli značně opožděným výkupům pozemků se ale stavba o několik let odkládá. "Posunutí bude v jednotkách let," řekl Aktuálně.cz nový ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar. Důvodem jsou především opožděné výkupy pozemků. Z miliardy, kterou na ně pražský dopravní podnik plánuje vydat, dosud utratil pouhých dvacet milionů. Město s vykupováním začalo až loni a řada majitelů pozemky nechce prodat nebo si klade přemrštěné požadavky. Může tak dojít až k vyvlastňování. "Nechápu, proč se začaly vykupovat až nyní, když se ta stavba připravuje dvacet let," podivuje se Petra Kolínská, která je od minulého měsíce radní pro územní rozvoj.
Praha podala žádost o stavební povolení na trasu D
Praha požádala o vydání stavebního povolení na trasu metra D. Ve čtvrtek to oznámil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Město zatím stále nemá sedm pozemků, které potřebuje k tomu, aby mohla stavba z Pankráce do Písnice začít. Další desítky pozemků musí vykoupit dopravní podnik pro budoucí vestibuly.
Praha přerušila stavební řízení k metru D do Písnice, kvůli výkupu pozemků
Zdroj: http://praha.idnes.cz/stavebni-rizeni-m … zpravy_nub
Stavba metra D nabere asi tříleté zpoždění. Ve hře je i vyvlastňování
Pražany trápí vzhled stanic metra D. Sílí tlak na slibovanou soutěž
19. srpna 2016 12:17
Představa o reprezentativním vzhledu stanic nové linky metra D má v očích Pražanů trhliny. Po šesti letech, během nichž je navrhuje osm architektů Metroprojektu, se peticí dožadují uspořádání architektonické soutěže. Vypsat alespoň dílčí už sliboval nejeden primátor.
Metro D jinak a lépe:
Papírová petice je na světě !!! Sdílejte, podepisujte!
Dali jsme si opravdu záležet, projednali jsme ji s architekty, právníky i různými veřejnými institucemi. Teď je to na Vás. Do 6.9. bude probíhat sběr podpisů, podepisovat se mohou jen lidé, co mají trvalé bydliště v Praze, jakýkoli jiný podpis je bohužel neplatný.
Během zítřka zveřejníme seznam a mapu podpisových míst. Aktuálně jsme petice rozeslali všem dobrovolníkům. Sami se taky chystáme do ulic (do metra respektive).
Středobod sběrných míst je Bar Baretta (Bělehradská 6), blízko plánovaného tamponového sálu.Metru zdar!
Petice ke stažení zde:
https://ulozto.cz/!y7WzUtkK1/petice-metro-d-pdf
Tak asi devatenáctiletí (druhý ročník) páni a slečny architekti ( s pod vedením profesora) nám ukázali, jak jsou všichni ostatní zkostnatělí a i jinak blbí. Podle jejich vizualizací mi to ovšem připomíná něco mezi protiatomovým krytem a krematoriem.
Za nemoderní stanice nového metra může dopravní podnik, tvrdí studenti. Navrhli vlastní
Tak asi devatenáctiletí (druhý ročník) páni a slečny architekti ( s pod vedením profesora) nám ukázali, jak jsou všichni ostatní zkostnatělí a i jinak blbí. Podle jejich vizualizací mi to ovšem připomíná něco mezi protiatomovým krytem a krematoriem.
Tak přesně tohodle jsem se obával. Zvláště po tom, jak navrhli architekti budovu ČVUT FA (a nejde jenom ani tak o to, jestli je hnusná, ale třeba o to, že jsou schody různě dlouhé a člověk, co to tam nezná, se přerazí).
Za nemoderní stanice nového metra může dopravní podnik, tvrdí studenti. Navrhli vlastní
U mě 2 ze 13 celkem ano, zbytek se mi nelíbí.
Pražští radní schválili soutěž na podobu stanic trasy metra D
Praha - Pražští radní dnes schválili vypsání výtvarné a architektonicko-urbanistické soutěže na podobu stanic trasy metra D. Novinářům to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Výtvarná soutěž se má týkat stanic v úseku Pankrác-Písnice, architektonická soutěž stanic Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Soutěže připraví dopravní podnik (DPP) společně s Institutem plánování a rozvoje (IPR) a uskutečnit by se mohla začátkem příštího roku. Metro D má propojit centrum s jižním okrajem Prahy. Kdy stavba začne, není jasné.
Město tvrdí, že architektonické soutěže může vyhlásit jen na tyto dvě stanice. Vzhled interiérů zbylých stanic se nemůže měnit kvůli vydanému územnímu rozhodnutí. "Máme již zažádáno o stavební povolení a nechceme mařit dosavadní investice," řekl Dolínek.
IPR nyní musí definovat pravidla soutěží, určit co všechno bude jejich předmětem a co budou moci architekti případně měnit. "Ideálně má být jeden vítěz, který bude výtvarně řešit všechny stanice, aby měly nějaké jednotící prvky," řekl Dolínek.
Vypsání architektonických soutěží žádali v petici tisíce lidí. Město v minulých týdnech slíbilo alespoň zmíněnou výtvarnou soutěž, která by nezasahovala do schváleného projektu, ale jen do vzhledu stanic, tedy například použitých povrchů nebo osvětlení. Architektonické soutěže město odmítlo a souhlasilo s nimi pouze u dvou stanic, které zatím územní rozhodnutí vydané nemají.
Stavět se má začít nejprve úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice, tedy Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky nutné pro stavbu, bez nichž není možné požádat o stavební povolení.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.
Architektonické soutěže na významné stavby mají být samozřejmostí
Rada hl. m. Prahy dnes uložila Dopravnímu podniku (DP) zajistit ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zpracování návrhů stanic v úseku Náměstí Míru - Náměstí bratří Synků formou urbanisticko-architektonické soutěže a v úseku Pankrác – Písnice zpracování výtvarného řešení interiérů stanic. Z formálních důvodů byl úkol rozdělen do dvou tisků, kdy jeden z nich je strategickým pokynem akcionáře DP.
PRAHA Pražští radní v úterý schválili vypsání výtvarné a architektonicko-urbanistické soutěže na podobu stanic trasy metra D. Výtvarná soutěž - která neznamená zásah do projektu jako takového - se má týkat stanic v úseku Pankrác-Písnice. Architektonická soutěž stanic Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru, které se budou stavět až v druhé vlně
Přípravy metra D už stály přes 740 milionů korun, pozemky jen 20
Aktualizace: 02.11.2016 15:38 Vydáno: 02.11.2016, 15:36
Praha - Přípravy nové trasy metra už stály přes 740 milionů korun, téměř dvě třetiny fakturoval dopravnímu podniku (DPP) Metroprojekt. Na výkupy pozemků šlo 20 milionů. Vyplývá to u prezentace DPP o aktuální přípravě metra na jednání magistrátního výboru pro dopravu. Trasa metra D by měla vést z Pankráce do Písnice, předběžně se její náklady odhadují na 51,4 miliard korun.
Projektant stavby Metroprojekt už dopravnímu podniku vyfakturoval 483,2 milionů korun za náklady spojené s vydáním územního rozhodnutí, posudku EIA a přípravy stavebního povolení. Dalších 132,9 zaplatil DPP Inženýringu dopravních staveb. Vypracování studie stálo 51 milionů a právní a poradenské služby 54 milionů.
Trasa metra zasahuje do 718 pozemků, z nichž 301 je v soukromém vlastnictví. Je třeba jich vykoupit 142, prozatím na to bylo vynaloženo 20 milionů korun. Kvůli váznoucím výkupům, především kolem Thomayerovy nemocnice a v Písnici, magistrát letos v srpnu na 18 měsíců přerušil stavební řízení předcházející vydání stavebního povolení k první etapě Pankrác - Depo Písnice. Pokud se město s vlastníky pozemků nedohodne, plánuje příští rok začít s jejich vyvlastňováním.
Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice do Písnice. Ve druhé etapě se pak metro propojí s linkou A přes stanice Náměstí Bratří Synků a nově přestupní Náměstí Míru. Počítá se s provozem vlakových souprav bez řidiče. Zatím není jasné, jak bude nová desetikilometrová trasa metra financovaná. Evropské peníze by město mohlo využít pouze tehdy, pokud by stihlo stavbu dokončit do roku 2022.
Na trase by mělo být deset stanic, pět hloubených, čtyři ražené a jedna povrchová. Město vypíše veřejné výtvarné soutěže na jejich podobu, u stanic Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru, pro něž zatím nemá vydané územního rozhodnutí, budou soutěže architektonické.
Stránky Předchozí 1 … 8 9 10 11 12 13 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Metro - trasa D
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.123 s, vykonaných příkazů: 83.