Re: Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)
co se mění a bude měnit...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
to bude zas mazec...
Změna: Poslední vlak už před půlnocí http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=007 … ;c=1316006
velikost textu:
9. ledna 2010 0:00
Redakce MF DNES získala návrh změn MHD platných od března. Skončí 20 autobusových linek, omezí se provoz metra
Praha - Jestli jezdíte pravidelně autobusy, tramvajemi a metrem, pak si zakroužkujte v diáři datum 7. března. V tento den se plánují razantní změny jízdních řádů, které pražská hromadná doprava nepamatuje.
Podle návrhu, o němž nyní jednají zástupci Ropidu, Dopravního podniku a města a jehož kopii má MF DNES k dispozici, má být totiž zrušeno pět procent všech spojů MHD. Škrty se dotknou prakticky všech autobusových linek, ale i některých linek metra i tramvají.
„Sáhne se zejména na večerní a víkendové spoje. Zkracuje se také denní provoz metra. Zrušeno bude několik ranních i posledních spojů na všech trasách,“ uvedl zdroj z Dopravního podniku, který si nepřál být jmenován.
Protáhnou se intervaly To znamená, že poslední metro odveze cestující z centra před půlnoci a ráno vyjede zhruba o půl hodiny později než nyní.
Poslední souprava metra C bude například vyjíždět z konečných jen pár minut po půl dvanácté večer. Nyní je to o půl hodiny později. Lidé tak budou muset vyrážet ze zábavy domů dřív, nebo se spolehnout na noční tramvaje a autobusy, případně na služby taxikářů.
A méně spojů metra znamená i méně autobusových spojů.
„Proto se také zruší všechny autobusové spoje, které na noční a ranní metro navazují,“ doplňuje zdroj. „Vzhledem k úpravě provozu linek metra budou změněny jízdní řády na většině autobusových linek. Pro zajištění návazností na metro ráno a večer dojde k úbytku autobusových spojů, což lze v součtu považovat za významnou část nutné úspory,“ píše se v úvodu dokumentu.
Pokud návrh, jehož některé části jsou již schváleny, projde, na trase B se prodlouží intervaly přes poledne z pěti na šest minut a „céčko“ pak zruší víkendové špičky, kdy nyní jezdí vlaky po šesti minutách. Bude se jezdit po 7,5 minuty a večer po deseti minutách.
Zároveň se na všech trasách zhruba o minutu prodlouží interval v odpolední špičce.
Návrh byl původně ještě razantnější - například na trase metra A by každá druhá souprava končila již ve stanici Želivského, a nikoli na Skalce jako dosud.
Návrh byl ale včera na jednání smeten ze stolu.
Nejmenší zásahy zažijí zřejmě tramvaje. Plánuje se zrušení linky 19 a lidé se budou ve vozech více mačkat. Brzy ráno a pozdě večer bude totiž jezdit jen jeden vůz místo dvou.
Nepotvrdily se tak původní informace z Dopravního podniku, že se bude v rámci úspor rušit několik tramvajových linek, které nyní často kopírují trasy metra.
S největšími úsporami tak musí lidé počítat hlavně u městských autobusů. Když si omezující návrhy Ropidu, který jízdní řády vytváří, sestavíte za sebou, zaberou sedmnáct stran hustě popsaného textu.
Pokračování na str. B3
Poslední metro pojede před půlnocí
Dopravní podnik připravuje od března škrty v jízdních řádech. Pojede znatelně méně autobusových spojů, ale i metra
Pokračování ze str. B1
Autobusy čekají škrty zejména u linek, které jedou podél železničních tratí a jež tedy může nahradit vlak. „Pokud k nějakému omezování souběhů dojde, tak to bude vždy buď autobus s vlakem, nebo autobus s tramvají, ale nikoli tramvaj s metrem,“ uvedl v pondělí Filip Drápal z Ropidu. Město chce tak nalákat mnohem více cestujících na železnici, která je v metropoli nejrychlejším způsobem dopravy, ale u Pražanů se zatím příliš velké oblibě netěší.
Zatímco autobusy, tramvaje a metro převezou ročně přes miliardu cestujících, dráha jich počítá jen desetinu.
Místo devíti zastávek zbudou jen dvě Proto bude omezen například provoz linky číslo 250, která jezdí z Černého Mostu přes Běchovice a Klánovice do Újezdu nad Lesy. Nechť obyvatelé těchto čtvrtí raději vyrazí na nádraží a do centra města jedou vlakem od Kolína. Jenže to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.
Vlak je sice z Masarykova nádraží nesrovnatelně rychlejší, než když jede cestující metrem a přestupuje na autobus, ale autobusy stavějí mezi Běchovicemi a sídlištěm Rohožník v Újezdu nad Lesy na devíti místech, zatímco dráha má v tomto úseku jen dvě stanice. Lidé tak budou muset šlapat pěšky na větší vzdálenosti.
Primátor Pavel Bém (ODS) ani ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák včera na dotazy ohledně plánovaných škrtů v dopravě nereagovali. Nezvedali telefon, ani neodpověděli na SMS dotaz.
Změny, jež Ropid navrhuje, se odvíjejí od částky, kterou na provoz v letošním roce uvolnilo hlavní město. Zastupitelstvo poslalo na provoz MHD osm miliard korun, což je sice zhruba o 900 milionů více než v roce 2009, ale počet spojů stejně klesne.
Dopravní podnik dostane víc peněz a vyhne se ztrátě Je to způsobeno tím, že se od 1. ledna změnil systém financování Dopravního podniku, který byl hluboce ztrátový. Dopravce totiž musel odjezdit objednané linky, aniž za ně dostal zaplaceno tolik, kolik jejich provoz skutečně stál.
Dopravní podnik vykázal ke konci září loňského roku ztrátu 2,34 miliardy korun, což je o 468,9 milionu Kč více, než očekával. Celoroční čísla pak budou k dispozici zhruba na konci prvního čtvrtletí.
Od letošního roku se platí reálná cena, za niž je možné jeden kilometr metrem, autobusem či tramvají ujet. Ve výsledku to znamená, že na provozu se musí ušetřit zhruba miliarda korun, a proto je nutné ve spojích škrtat.
***
* Navrhované změny Autobusy V síti autobusových linek ubude odhadem 25 procent spojů. Dvacet linek bude zcela zrušeno. Část změn už je schválena. Metro Z jízdních řádů zmizí první a poslední spoje na všech linkách metra. Prodlouží se také intervaly. Každý druhý vlak měl končit na trase A ve stanici Želivského, to včera neprošlo. Tramvaje Zruší se linka 19, více budou nasazovány sólo vozy místo dvou.
* Definitivní konec
NÁVRH NA ZRUŠENÍ LINEK
130 Na Knížecí - Sídl. Stodůlky
143 Dejvická - Stadion Strahov
164 Nové Butovice - Bílá Hora
170 Jižní Město - Vavřenova
182 Kloboučnická - Sídl. Lhotka
184 Nové Butovice - Petřiny
191 Na Knížecí - Petřiny
198 Sídl. Písnice - Smích. nádr.
203 Jižní Město - Vavřenova
208 Depo Hostivař - D. Počernice
211 Nové Butovice - Velká Ohrada
219 Nové Butovice - Bavorská
225 N. Butovice - Letiště Ruzyně
235 N. Butovice - Nové Butovice
271 Skalka - Háje
273 Hloubětínská - Ve Žlíbku
JIŽ SCHVÁLENÉ ZRUŠENÍ LINEK
120 Na Knížecí - Klukovice
246 Smíchov. n. - Nádr. Radotín
247 Chaplinovo nám. - Lochkov
254 Dejvická - Letiště Ruzyně
* Změny autobusů
plánované
106 Nádraží Braník - Kačerov -
Roztyly (polovina spojů končí
na Kačerově)
108 Velká Ohrada - Stodůlky - Bílá
Hora - Ciolkovského
113 prodloužení intervalů
117 Budějovická - Nemocnice Krč -
Poliklinika Modřany - Násirovo
nám. (v provozu v pracovní dny
do 19 hodin)
118 Jižní Město - Budějovická - Dvorce
121 Kačerov-Nádr.
Braník-Na Knížecí (polovina
spojů končí v Braníku;
interval dopoledne 30 minut)
122 redukce spojů
124 v úseku Habrová - Želivského
pojedou pouze vybrané spoje
139 Želivského - Kačerov -
Komořany (zrušení vložených
spojů-již od 4.1. 2010)
141 změna dopravce
142 Nové Butovice - Nad Malou
Ohradou
149 Zličín - Bavorská - Nové
Butovice - Klamovka - Stadion
Strahov (v úseku Zličín -
Bavorská jen každý druhý spoj)
150 Želivského - Kačerov -
Na Beránku (celodenní provoz,
kloubové vozy)
152 v provozu jen do 22 hod.
154 Skalka - Nádr. Hostivař - Sídl.
Petrovice - Chodov
157 Poliklinika Modřany - Kačerov
(v provozu ráno ve směru na
Kačerov, odpoledne zpět)
163 Depo Hostivař - Dolní Počernice
- Bezděkovská
175 posílena ve špičkách
176 Karlovo náměstí-Stadion
Strahov-Vypich-Petřiny (v úseku
Strahov-Petřiny vybrané spoje)
180 Zličín - Sídl. Řepy - Vypich -
Kafkova (v úseku Kafkova - Řepy
vložené spoje)
183 Sídl. Čimice - Prosek - Sídl.
Petrovice - Háje
189 změna jízdního řádu
190 Depo Hostivař - Černý Most -
Ve Žlíbku (mezi Černý Most -
Ve Žlíbku vložené spoje)
192 Sídl. Spořilov - Budějovická -
Pražská čtvrť
196 Smíchovské nádr. - Kačerov -
Kloboučnická (o víkendech
a od 20 hod. jen na Kačerov)
197 posílena (v úseku Písnice -
Chodov každý druhý spoj,
v úseku Chodov - Volha vložené
spoje)
* Změny autobusů
plánované
205 Budějovická - Zemanka
(v provozu jen od 6 do 20 hod.)
217 v úseku Dejvická - Stadion
Strahov vložené spoje
261 Černý Most - Klánovice (mezi
Černý Most - VÚ Běchovice
vložené spoje)
* Změny autobusů
schválené
101 v provozu 5-21 hod.
102 Kobylisy - Sídl. Bohnice - Staré
Bohnice (mezi Sídl. Bohnice a St.
Bohnice jen vybrané spoje)
104 Na Knížecí - Chaplinovo nám. -
Slivenec - Lochkov - Nádraží
Radotín (v úseku Lochkov -
Radotín jen vybrané spoje)
107 omezení červen-září
109 prodloužení intervalu ráno
115 prodloužení intervalu ve špičce
123 úprava intervalu ve špičce
127 Ládví - Bulovka
133 v úseku Sídl. Malešice - Depo
Hostivař každý druhý spoj
144 omezení jízdního řádu
148 zrušení úseku Kavčí hory -
Budějovická
151 Českomoravská - Poliklinika
Prosek (zkrácení špičky o hodinu)
155 prodloužení intervalů, zrušena
zastávka Rektorská (v úseku
Sídl. Malešice - Habrová jen
vybrané spoje)
161 Dejvická - Nebušice - Přední
Kopanina
185 prodloužení intervalu dopoledne
202 Pol. Mazurská - Čakovice
216 Dejvická - Bořislavka - Nové
Vokovice (v provozu jen v
pracovní dny do 20 hod., do
Nových Vokovic pojede jen ve
špičce)
218 Dejvická - Divoká Šárka - Sídl.
Na Dědině (mezi Divoká Šárka -
Na Dědině v provozu jen v
pracovní dny do 21 hod.)
224 v úseku Skalka - Sídl. Skalka v
provozu jen do 20 hod.
pracovních dnů
230 Sídl. Stodůlky - Klukovice -
Chaplinovo náměstí
236 v provozu jen do 22 hod.
248 Chaplinovo nám. - Holyně
250 v provozu jen do 21.30
256 Sídl. Stodůlky - Luka -
Řeporyjské nám. - Nádr. Radotín
Poznámka: návrh změn MHD platných
od 7. března 2010
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
* PETR ŠVEC, MARTIN VOKÁČ
Co jsme se dozvěděli po uzávěrce aneb kompletní plánované změny tramvají k 7.3.:
2 Petřiny-Podbaba (vynucené kvůli záboru smyčky na Červeňáku kvůli MA)
6 zkrácena z centra na Otakarku
15 prodloužena na Lehovec
16 z Biskupcovy přes Palmovku k Nádraží Vysočany
19 zrušena
omezení intervalu rána a polonoci, mix sól a soupravA část navržených autobusobých změn je passé, část půjde ke schválení, část je hotová věc. Zatím bez projednání s MČ, ale Rada tu bude chtít direktivně protlačit en bloc.
no tyjo když koukám na ty zrušený linky, tak je to docela síla... některý směry se úplně ruší...
teď to nevyužiju, ale z toho co jsem historicky používal je toho docela dost
(191 - spojení vypich anděl ideální, ta 176 to moc nenahradí)
164 - sice strašnej courák po okolí řep, ale.......
271 - a z těch petrovic se bude jezdit jak(já vím 154, ale...)?
no to je jen výběr který mě nejvíc překvapil...
Tak to je vážně skvělý - jestli se u C ve špičce prodlouží interval o minutu, tak asi budeme jezdit jak v indii i na střeše... Stejně tak u tramvají v případě odebrání vagónů - už teď se do nich člověk občas skoro nevleze. Vážně super...
Ten návrh se dá popsat velice stručně: "Ušetříme i kdyby nás to mělo stát milióny". Ach, jo.
a kdo to má platit ?v tom je celý problém. MHD je drahá a prostě se nevyplatí. Politici se asi oprávněně bojí nechat cestující platit plnou cenu jízdenky přímo a většina cestujících si myslí, že když je jejich jízda MHD dotována, že to "neplatí" a tak se dostanou do bezvýchodné situace - ostatně jako vše co je odtrženo od tržních cen a je závislé na dotacích. Navíc když budeme stále podporovat a rozšiřovat dotované nakonec zkrachuje vše, protože ti efektivní to prostě neutáhnou...
a kdo to má platit ?v tom je celý problém. MHD je drahá a prostě se nevyplatí. Politici se asi oprávněně bojí nechat cestující platit plnou cenu jízdenky přímo a většina cestujících si myslí, že když je jejich jízda MHD dotována, že to "neplatí" a tak se dostanou do bezvýchodné situace - ostatně jako vše co je odtrženo od tržních cen a je závislé na dotacích. Navíc když budeme stále podporovat a rozšiřovat dotované nakonec zkrachuje vše, protože ti efektivní to prostě neutáhnou...
To už tady bylo. je to jako "kafemlejnek". Pořád to samé dokola.
Zkuste naladit na jinou notu. Přestaňte žehrat a kritizovat a navrhněte nějaké konkrétní konstruktivní řešení v horizontu cca 5 let. (Ještě doplním řešení technicky i ekonomicky realizovatelné)
Jako věčný kritik MHD si troufnete i na tohle?
Poslední metro pojede od března už před půlnocí
http://zpravy.idnes.cz/posledni-metro-p … _praha_itu
a kdo to má platit ?v tom je celý problém. MHD je drahá a prostě se nevyplatí. Politici se asi oprávněně bojí nechat cestující platit plnou cenu jízdenky přímo a většina cestujících si myslí, že když je jejich jízda MHD dotována, že to "neplatí" a tak se dostanou do bezvýchodné situace - ostatně jako vše co je odtrženo od tržních cen a je závislé na dotacích. Navíc když budeme stále podporovat a rozšiřovat dotované nakonec zkrachuje vše, protože ti efektivní to prostě neutáhnou...
Doprčic, prostě je to potřebná služba a tak se bude dotovat. Dotují se policajti, hasiči, armáda a všechno možný. A platí to všichni, ne jen ten kdo to zrovna potřebuje. A do města prostě všichni jet autem nemůžou, už jen proto, že se tam ty auta nevejdou - ano, měly by být podzemní garáže, ale prostě nejsou a jen tak nebudou. A další věc je, že je MHD (hlavně metro) přes město rychlejší. A když chci jet do hospody, tak autem samozřejmě taky nepojedu a pít doma sám se mi nechce a nechat se okrást v taxíku už vůbec ne. A jak se rozebírala skutečná cena, tak mám pocit, že to vycházelo zhruba na dvojnásobek a to myslím není žádná hrůza - 10 tis. za rok za možnost libovolně jezdit odkudkoliv kamkoliv bez stresů při řízení a mnoha hodin hledání parkovacího místa, to beru.
otazka je, jak pocitat ty dotace. viz treba hasici: pokud nikde nehori, tak je to vlastne plytvani penezi, pokud zachrani nejaky barak, tak si na sebe 'vydelaji'.
Pokud MHD vubec nebude, a Praha bude ochromena, tak to odnese ekonomika (nikdo se nedostane nikde) - pokud se cast tehle penez, ktere MHD usetri vezme (drive nez vubec vzniknou) a daji se do MHD, tak je to dotace nebo ne?
(otazka je, jak urcit to spravne mnozstvi penez - tohle pochopitelne nerika vubec nic o efektivite MHD apod)
obr napsal:a kdo to má platit ?v tom je celý problém. MHD je drahá a prostě se nevyplatí. Politici se asi oprávněně bojí nechat cestující platit plnou cenu jízdenky přímo a většina cestujících si myslí, že když je jejich jízda MHD dotována, že to "neplatí" a tak se dostanou do bezvýchodné situace - ostatně jako vše co je odtrženo od tržních cen a je závislé na dotacích. Navíc když budeme stále podporovat a rozšiřovat dotované nakonec zkrachuje vše, protože ti efektivní to prostě neutáhnou...
Doprčic, prostě je to potřebná služba a tak se bude dotovat. Dotují se policajti, hasiči, armáda a všechno možný. A platí to všichni, ne jen ten kdo to zrovna potřebuje. A do města prostě všichni jet autem nemůžou, už jen proto, že se tam ty auta nevejdou - ano, měly by být podzemní garáže, ale prostě nejsou a jen tak nebudou. A další věc je, že je MHD (hlavně metro) přes město rychlejší. A když chci jet do hospody, tak autem samozřejmě taky nepojedu a pít doma sám se mi nechce a nechat se okrást v taxíku už vůbec ne. A jak se rozebírala skutečná cena, tak mám pocit, že to vycházelo zhruba na dvojnásobek a to myslím není žádná hrůza - 10 tis. za rok za možnost libovolně jezdit odkudkoliv kamkoliv bez stresů při řízení a mnoha hodin hledání parkovacího místa, to beru.
podstata je to, že každý by si měl platit to svoje. Pokud se bude stále dotovat a dokonce stavět to co je třeba dotovat, tak nakonec si zničíme i to co se uživí. Takže ano MHD a jiná veřejná doprava - ale za to kolik stojí. Kdo na to nemá, ať si hledá bydlení tam, kde nebude muset tolik jezdit. Potřebné je i topení či oblečení atd. - to se budeme kolem dokola dotovat, ignorovat tržní cenu, až nakonec skončíme, jak obvykle všechny tyhle systémy skončily - všeobecnou bídou a nedostatkem. Je dobře, že se na magistrátu rozhoupali a MHD omezují - řešení byla tři - buď omezit nebo zvednout ceny jízdenek nebo pustit více konkurence vč. soukromých dopravců.
otazka je, jak pocitat ty dotace. viz treba hasici: pokud nikde nehori, tak je to vlastne plytvani penezi, pokud zachrani nejaky barak, tak si na sebe 'vydelaji'.
Pokud MHD vubec nebude, a Praha bude ochromena, tak to odnese ekonomika (nikdo se nedostane nikde) - pokud se cast tehle penez, ktere MHD usetri vezme (drive nez vubec vzniknou) a daji se do MHD, tak je to dotace nebo ne?
(otazka je, jak urcit to spravne mnozstvi penez - tohle pochopitelne nerika vubec nic o efektivite MHD apod)
zatím reálně odnášejí přebujelou a neefektivní MHD daňoví poplatníci - ročně 9 mld, tj. na každého Pražana Kč 9000 ročně či Kč 750 měsíčně. Není divu, že lidé ze zemí kde umějí počítat a hospodařit, tak "obdivují", jak máme MHD rozvinutou..
Nic ve zlem, ale podle ceho je prazska MHD prebujela a neefektivni? (ne, ze bych to chtel hned zpochybnovat, jen me zajimaji kriteria).
Tak jednoduché, vida. Že to nikoho ještě nenapadlo. Jestlipak on v tom nebude nějaký háček...
Vydáváme s přáteli literární měsíčník. Aby ho vůbec někdo koupil, prodáváme ho za 49 Kč za kus (39 pro předplatitele). Přitom jenom samotný tisk stojí malinko přes padesát a pracujeme na tom zdarma. Platí se jen to, co se musí - tisk, distribuce, honoráře externistům. Když započítám poctivě náklady i na veškeré možné odměny (například placení členů redakce a sazečů), vyjdou mi náklady na jeden výtisk dobře na 120 Kč. Kolik lidí si koupí časopis o 56 stránkách za takovou cenu? Podotýkám, že to je na trhu jediný časopis, který se zabývá soustavně překladovou literaturou a překládáním. Kdyby nevycházel, což je jedno z možných řešení, vznikne mezera na trhu.
podstata je to, že každý by si měl platit to svoje. Pokud se bude stále dotovat a dokonce stavět to co je třeba dotovat, tak nakonec si zničíme i to co se uživí. Takže ano MHD a jiná veřejná doprava - ale za to kolik stojí. Kdo na to nemá, ať si hledá bydlení tam, kde nebude muset tolik jezdit. Potřebné je i topení či oblečení atd. - to se budeme kolem dokola dotovat, ignorovat tržní cenu, až nakonec skončíme, jak obvykle všechny tyhle systémy skončily - všeobecnou bídou a nedostatkem. Je dobře, že se na magistrátu rozhoupali a MHD omezují - řešení byla tři - buď omezit nebo zvednout ceny jízdenek nebo pustit více konkurence vč. soukromých dopravců.
To všechno jsme tu už jednou celé probírali a nikam jsme se nedostali.
Mohu vědět několik "drobností" o Vaší osobě (pokud se to nedotkne Vaší cti, či nebudete mít dojem, že do toho nikomu nic není)?
1) Jako co pracujete? (Zaměstnanec / Podnikatel - nebo chcete-li OSVČ)
2a) Pokud zaměstnanec, používáte výhod stravenek?
2b) pokud OSVČ, přesunujete se z domova do zaměstnání firemním autem?
3) Jak daleko to máte do práce? (km a zda po městě nebo mimo něj)
4) Kde bydlíte? (Nájemní byt / Družstevní byt / Byt v osobním vlastnictví / Rodinný dům zděděný / Rodinný dům postavený "za své" / Na hypotéku / Jiné - např bydlím u někoho apod.)
5) Pokud na hypotéku, nárokujete si snížení daňového základu o úroky?
A takových otázek vymyslím ještě nejméně 10 a každá bude mít na konci čerpání nějaké dotace. to jen tak na dokreslení, jestli "zarytý liberál", který tu už mnohokrát zopakoval to své "každý za své" náhodou nevyužívá nějaké jiné dotace, jen MHD nepoužívá, tak proti ní bojuje.
Co Vy na to, Obře?
Nic ve zlem, ale podle ceho je prazska MHD prebujela a neefektivni? (ne, ze bych to chtel hned zpochybnovat, jen me zajimaji kriteria).
kriterium je zcela jednoduché - co lidé opravdu potřebují a chtějí, zaplatí sami ze svých peněženek. A to, co jsou ochotni zaplatit je tržní cena, skutečná cena toho zboží. To je ten nejzákladnější ekonomický zákon cena/poptávka/nabídka. Kdo musí být dotován, tak je buď neefektivní nebo jako šibal chce využít mocenského postavení a ještě navrh si přilepšit. Opět objektivní základní ekonomický zákon.
Základní ekonomický zákon platí i pro příspěvek S_M_Lomoze (tedy pokud neberou dotace, to by byla jiná story) - prostě Lomoz a jeho kamarádi mají zájem či koníčka, aby lidé byli kulturní tak, jak si to oni představují a proto makají zdarma a přispívají na vydávání časopisu. Ekonomické zákony nejsou žádnou novinkou, napadly mnoho lidí, hned jak lidstvo pobralo trochu rozumu, ale je fakt, že za socáče se neuznávaly, taky to podle toho vypadalo.
no nechme to a shodneme se, ze se neshodneme: podle stejneho principu by totiz bylo na miste zrusit treba domovy duchodcu, LDN, ustavy pro mentalne postizene a nakonec i zavest skolne na zakladni skoly atd atd
"No nechme to" je - řekl bych - to nejlepší možné řešení.
obr napsal:podstata je to, že každý by si měl platit to svoje. Pokud se bude stále dotovat a dokonce stavět to co je třeba dotovat, tak nakonec si zničíme i to co se uživí. Takže ano MHD a jiná veřejná doprava - ale za to kolik stojí. Kdo na to nemá, ať si hledá bydlení tam, kde nebude muset tolik jezdit. Potřebné je i topení či oblečení atd. - to se budeme kolem dokola dotovat, ignorovat tržní cenu, až nakonec skončíme, jak obvykle všechny tyhle systémy skončily - všeobecnou bídou a nedostatkem. Je dobře, že se na magistrátu rozhoupali a MHD omezují - řešení byla tři - buď omezit nebo zvednout ceny jízdenek nebo pustit více konkurence vč. soukromých dopravců.
To všechno jsme tu už jednou celé probírali a nikam jsme se nedostali.
Mohu vědět několik "drobností" o Vaší osobě (pokud se to nedotkne Vaší cti, či nebudete mít dojem, že do toho nikomu nic není)?
1) Jako co pracujete? (Zaměstnanec / Podnikatel - nebo chcete-li OSVČ)
2a) Pokud zaměstnanec, používáte výhod stravenek?
2b) pokud OSVČ, přesunujete se z domova do zaměstnání firemním autem?
3) Jak daleko to máte do práce? (km a zda po městě nebo mimo něj)
4) Kde bydlíte? (Nájemní byt / Družstevní byt / Byt v osobním vlastnictví / Rodinný dům zděděný / Rodinný dům postavený "za své" / Na hypotéku / Jiné - např bydlím u někoho apod.)
5) Pokud na hypotéku, nárokujete si snížení daňového základu o úroky?A takových otázek vymyslím ještě nejméně 10 a každá bude mít na konci čerpání nějaké dotace. to jen tak na dokreslení, jestli "zarytý liberál", který tu už mnohokrát zopakoval to své "každý za své" náhodou nevyužívá nějaké jiné dotace, jen MHD nepoužívá, tak proti ní bojuje.
Co Vy na to, Obře?
vy se ptáte zda žiji v systému, který objektivně kolem mě existuje. Ano žiju a proto se musím chovat podle toho jak ten systém určuje.Vy snad máte představu, že když musím plnit závazky a povinnosti systému, tak nemám "čestně" čerpat výhody, tj. něco urvat či vyžrat na jiných ? Samozřejmě platím daně atd. a tedy si kupuji lístek MHD za 26 Kč či uplatňuji daňové odpisy a čerpal bych i jiné "výhody" na které bych měl nárok....nic to nemění na tom, že tenhle systém se mi nelíbí a nechci ho, obecně by si každý měl platit to svoje a přispívat jen potřebným tj. invalidům, dětem, starým atd....
asi vám založím "obr x MP" vlákno a tam můžete diskutovat...
...né že by to nebyla zajímavá diskuse, ale vždy dost utečete z tématu
a pak tu zapadne, že ty změny byla zase pěkná iDNES bublina...
Sorry. Dávám si závazek do Nového Roku, že Obrovi "kafemlejnkové" názory budu napříště ignorovat
Sorry. Dávám si závazek do Nového Roku, že Obrovi "kafemlejnkové" názory budu napříště ignorovat
Kasme díky a až si to MP přečte tak tuhle moji odpověd, stejně jako MPého výšeuvedenou "kafemlejnkovou" urážku prosím smažte.
pro MP - dejte si pokoj a nechte dělat DPP práci tak a za tolik, kolik za ní cestující platí. Práce je totiž uznána jako společensky užitečná a oceněna, podle toho, za kolik je prodána a zaplacena. A na druhé straně každý může dostat jen to, co je ochoten si platit. Je třeba skončit s tím morem, že se lidem vykládá, že je normální spotřebovat více nežli na co si vydělají/co zaplatí a že je samozřejmost, že to za ně někdo musí zaplatit.
Magistrát ty linky přece rušit nemusí a může na ně vypsat výběrové řízení. Dokonce by měl, aby monopol DPP zlikvidoval. A hlavně nepište, že nebudou mít takové luxusní autobusy jako DPP s dotací 9 mld. ročně. Prostě budou jezdit v tom, co jsou ochotni si platit. Taky si každý nekupuje oblečení v Pařížské, hodně lidí kupuje v tržnici...
Můj synovec žije na vsi a denně dojíždí 20 km do fabriky. Když mu zrušili bus a vlak, musel přejit na auto a nadával. Dnes už by se nevrátil. Jezdí spolu s manželkou a ještě kamarády (střídají auta). Ráno vyjíždí o půl hodiny později, večer je podobně pohodlněji doma, nežli měl bus spoj. A to od vlastního baráku přímo k fabrice. Odpoledne když vyzvedne manželku, případně nakoupí v hypermarketu a obstará si další záležitosti a tohle všechno pohodlí vlastně za stejné peníze (pro ty 3-4 lidi) jako předtím bus/vlak ( a to ještě nepočítá dotace). Svoji matku/důchodkyni zaveze kam třeba sám, ona busem se sama už stejně neodváží. Ted nadává, že odkládají obchvat města a cpou peníze do vlaků a autobusů...
MP napsal:Sorry. Dávám si závazek do Nového Roku, že Obrovi "kafemlejnkové" názory budu napříště ignorovat
Kasme díky a až si to MP přečte tak tuhle moji odpověd, stejně jako MPého výšeuvedenou "kafemlejnkovou" urážku prosím smažte.
pro MP - dejte si pokoj a nechte dělat DPP práci tak a za tolik, kolik za ní cestující platí. Práce je totiž uznána jako společensky užitečná a oceněna, podle toho, za kolik je prodána a zaplacena. A na druhé straně každý může dostat jen to, co je ochoten si platit. Je třeba skončit s tím morem, že se lidem vykládá, že je normální spotřebovat více nežli na co si vydělají/co zaplatí a že je samozřejmost, že to za ně někdo musí zaplatit.
Magistrát ty linky přece rušit nemusí a může na ně vypsat výběrové řízení. Dokonce by měl, aby monopol DPP zlikvidoval. A hlavně nepište, že nebudou mít takové luxusní autobusy jako DPP s dotací 9 mld. ročně. Prostě budou jezdit v tom, co jsou ochotni si platit. Taky si každý nekupuje oblečení v Pařížské, hodně lidí kupuje v tržnici...
Můj synovec žije na vsi a denně dojíždí 20 km do fabriky. Když mu zrušili bus a vlak, musel přejit na auto a nadával. Dnes už by se nevrátil. Jezdí spolu s manželkou a ještě kamarády (střídají auta). Ráno vyjíždí o půl hodiny později, večer je podobně pohodlněji doma, nežli měl bus spoj. A to od vlastního baráku přímo k fabrice. Odpoledne když vyzvedne manželku, případně nakoupí v hypermarketu a obstará si další záležitosti a tohle všechno pohodlí vlastně za stejné peníze (pro ty 3-4 lidi) jako předtím bus/vlak ( a to ještě nepočítá dotace). Svoji matku/důchodkyni zaveze kam třeba sám, ona busem se sama už stejně neodváží. Ted nadává, že odkládají obchvat města a cpou peníze do vlaků a autobusů...
Už jsem si to přečetl a může to jít celé pryč. Je to , bohužel pořád to samé. Na podporu argumentů proti MHD ve městě je přinesena zkušenost ze vsi. To samo o sobě o lecčems svědčí. No comment.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » MHD Praha » Změny v MHD & IAD vs. MHD a obr vs. MP :)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.463 s, vykonaných příkazů: 26.