Re: Z tisku a médií
Kamiony byly a už nejsou. Jak se ulevilo Jižní spojce...
"Praha proto rozhodla počínaje úterní půlnocí vypnout semafor na Barrandovském mostě."
Re: Z tisku a médií
Kamiony byly a už nejsou. Jak se ulevilo Jižní spojce...
"Praha proto rozhodla počínaje úterní půlnocí vypnout semafor na Barrandovském mostě."
HURRAAAA
Re: Z tisku a médií
Kamiony byly a už nejsou. Jak se ulevilo Jižní spojce...
"Praha proto rozhodla počínaje úterní půlnocí vypnout semafor na Barrandovském mostě."
Jsou jinde. Nové pražské kamionové parkoviště se jmenuje Chodovská. Nevíte, jak si vedou autobusy vyjíždějící z ulice Na Chodovci?
Re: Z tisku a médií
Jsou jinde. Nové pražské kamionové parkoviště se jmenuje Chodovská. Nevíte, jak si vedou autobusy vyjíždějící z ulice Na Chodovci?
Víme, mají svou separátní trasu okolo tram smyčky a dále po kolejích... ale nevím jak se jim daří opačným směrem...
Autobusy už jezdí po kolejích, viz. Tram-forum
Re: Z tisku a médií
Data: Pražané na okruhu dýchají vzduch jako ze slévárny
Re: Z tisku a médií
Kamiony nerespektují značky a vjíždějí na Jižní spojku
http://praha.idnes.cz/kamiony-nerespekt … -zpravy_ab
34 12.02. 2011 08.44 Naposledy upravil: obr (12.02. 2011 08.45)
Re: Z tisku a médií
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … 10211.html
Praha plánuje druhou Blanku
Praha - Demolice domů, uzavírky, dopravní omezení, stavby tunelů a obřích křižovatek. To čeká severovýchod metropole.
Autor:
Lukáš Marek
Myslíte si, že dokončením tunelového komplexu Blanka obří dopravní stavby v hlavním městě načas skončí? Pak jste s velkou pravděpodobností na omylu. Už nyní se totiž připravuje druhá „Blanka“, kterou bude stavba další části Městského okruhu, tentokrát z Pelc-Tyrolky do Libně v Praze 8.
Znamenat to bude jediné, další roky dopravních omezení, zřejmě demolice některých domů, výluky, hluk, prach a špínu. Odměnou za překonání těchto nepříjemností bymělo být klidné centrum bez tisíců aut, která pojedou po okruhu. Jenže propočty ukazují, že to nebude tak slavné, jak by se dalo čekat.
„Pokračování Městského okruhu (MO) směrem do Libně má podle úvodních propočtů stát 10 miliard. Žádná analýza dokládající potřebnost takové investice z hlediska pražské dopravy přitom neexistuje,“ říká na úvod Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat, která se zabývá dopravou.
Upozorňuje na to, že práce na pokračování MO a také Libeňské spojce zahájilo ještě minulé vedení Prahy.
Auto*Mat: Prioritu by měl mít vnitřní okruh
„Magistrát pokračuje v budování staveb, které usnadňují průjezd dalších tisíců aut přes centrální části Prahy podle padesát let staré dopravní koncepce. To přináší enormní finanční náklady, zadlužování a zhoršování životního prostředí. Prioritou by měla být výstavba vnějšího Pražského okruhu, který by obyvatele před tranzitní dopravou naopak chránil,“ vysvětluje Filler.
Samotná stavba je sice ještě daleko, začít by se mohlo nejdříve v roce 2014, ale spíše to bude později, na druhou stranu už nyní se rozhoduje o důležitých věcech a místní obyvatelé tak mají po právu obavy. Dokázala to i nedávná schůzka v ZŠ Palmovka v Libni na téma pokračování Městského okruhu, kterou Auto*Mat pořádal a byl na ní přítomen i Pražský deník.
„Až dnes jsem dostal nějaké konkrétní informace, kus od místa, kde žiji, tedy u Kříže, by měla být mimoúrovňová křižovatka, to abych se raději odstěhoval. Nechápu, proč nám o tom dodnes nikdo skoro nic neřekl,“ zlobil se Vladimír Králík.
A podobně na tom byla i další asi čtyřicítka přítomných. Někteří se divili, že by například měla být z povrchu otevřena část Zenklovy ulice, kde by se měl budovat hloubený tunel, tedy z povrchu. Další obří křižovatka by se stavěla u dnes už tak dopravně zahuštěné Balabenky. Přitom se jedná o hustě osídlené oblasti.
Praha je zatím jen u projektu
První náměstek primátora Karel Březina (ČSSD), který má na starosti dopravu se snaží situaci uklidnit. Podle jeho slov je stavba zatím ve fázi projektování a některé úseky ještě nemají definitivní podobu. „O umístění stavby (vydání územního rozhodnutí) zatím požádáno nebylo. Nicméně stopa této části MO je v územním plánu stabilizována. Rozsahy demolic a rozsahy křižovatek budou s konečnou platností k dispozici až po dokončení dokumentace pro řízení o umístění stavby. Závazné budou až po nabytí právnímoci rozhodnutí o umístění stavby,“ reagoval Březina s tím, že do té doby mohou doznat určitých změn.
Auto*Mat by ale uvítal, aby se navrhovaná stavba vůbec neuskutečnila, nebo kompletně přepracovala. Podle výpočtů uvedených v nově zveřejněné studii vlivů na životní prostředí by mělo i po dostavbě celého Městského okruhu jezdit například po severojižní magistrále 70 tisíc aut denně, což vylučuje slibované zklidnění této dopravní tepny.
Mnohem více by pro zklidnění Prahy pomohl Pražský okruh, jeho stavba se však na mnoha místech, zejména pak na severozápadě Prahy, zadrhává. Městský okruh tak bude zřejmě dobudován rychleji. Hrozí tak, že veškerá tranzitní doprava bude mnoho let namísto po obchvatu projíždět přes Letnou, Dejvice, Břevnov, Libeň a další čtvrti města.
Ministerstvo životního prostředí posuzuje vliv libeňské části městského okruhu na životní prostředí od roku 2005. Bez kladného výroku nelze stavbu povolit. Výpočty přitom stále ukazují, že stavba sama o sobě nezlepší kvalitu ovzduší ani nesníží hlučnost v okolních čtvrtích. Zatížení životního prostředí v mnohých částech Prahy přitom již dnes překračuje zákonem dané hygienické limity.
Jak má vypadat severovýchodní část Městského okruhu?
Podle magistrátních propočtů by po úseku Městského okruhu přes Libeň mělo po jeho dokončení jezdit 70 až 160 tisíc vozidel denně. Součástí stavby je i tzv. Libeňská spojka, která okruh napojí na Proseckou radiálu přibližně v ose Zenklovy ulice. Po dostavbě Městského okruhu by se měly stavět také tři radiály: Radlická propojující Městský okruh na Zlíchově s Rozvadovskou spojkou, Břevnovská, napojující tunel Blanka na výpadovku R7, a Vysočanská radiála, propojující Balabenku a rychlostní komunikaci R10. Tím vznikne přímá spojnice dálnic na západě a východě Prahy. Pro napojení dálnice D8 se později uvažuje o další stavbě, tzv. Čimické radiály, která není vůbec v územním plánu.
Rozptylová studie hodnotila životní podmínky 69 400 lidí, ovlivněných stavbou. Došla k závěru, že pokud město nezavede nízkoemisní zóny a mýto, uvrhne libeňská část Městského okruhu další 3 až 4 tisíce obyvatel do života ve výrazně znečištěném ovzduší. Ani přes instalace protihlukových bariér a další technická opatření neomezí severovýchodní část Městského okruhu hluk v ulicích.
Re: Z tisku a médií
Otevření výstavy Krok k dokončení Městského okruhu
Od 6. září do 28. října bude v prostorách Infocentra rozvoje hl. m. Prahy veřejnosti představena severovýchodní část městského okruhu. Její realizací dojde ke kompletnímu dokončení vnitřního pražského okruhu. Výstavu připravil Útvar rozvoje hl. m. Prahy ve spolupráci se společností SATRA s.r.o.. Vstup je zdarma. Více o okruhu na http://mestskyokruh.info
HLAVNÍ MĚSTO PRAHA
pozvánka
MAGISTRÁT HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
Odbor komunikace
Vážení,
dovolujeme si Vás pozvat na
na zahájení výstavy
Krok k dokončení Městského okruhu
v pondělí 5. září 2011 ve 14.00 hodin
v Infocentru Magistrátu hl. m. Prahy
(Škodův palác, Jungmannova 29, Praha 1)
Vernisáže se zúčastní:
první náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina
a zástupci Útvaru rozvoje hl. m. Prahy
Výstava přiblíží severovýchodní část Městského okruhu. Jde o soubor staveb v úsecích Pelc Tyrolka - Balabenka, Balabenka-Štěrboholská radiála a Libeňská spojka, který naváže na Malovanku – Pelc Tyrolku s tunelovým komplexe
Re: Z tisku a médií
sláva, tak zítra. Pokusím se vzít foťák, pokud to bude rozumně nasvícené. Kuba.
Re: Z tisku a médií
Městský okruh nebude hotov dříve než kolem roku 2022
Praha 5. září (ČTK) - Vnitřní okruh Prahy zřejmě nebude dokončen dříve než kolem roku 2022. Odhaduje to náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD). Novinářům to řekl při dnešním zahájení výstavy, která popisuje chybějící část okruhu z Pelc Tyrolky, přes Balabenku až ke Štěrboholské radiále a takzvanou Libeňskou spojku. Po dokončení bude celý okruh měřit zhruba 32 kilometrů. V současnosti je v provozu 16 kilometrů a 6,4 kilometru se staví.
Město v současnosti buduje severozápadní část okruhu, jejíž součástí je tunelový komplex Blanka. Tento úsek by měl být do zkušebního provozu uveden v první polovině roku 2014. Dnes byl ze stavby vyvezen poslední kubík vytěžené zeminy a byla ukončena ražba tunelů.
Po dokončení Blanky bude k dokončení vnitřního (Městského) okruhu chybět 8,8 kilometru ve východní části metropole. Jedná se o dvě stavby, a to úsek o délce 3,2 kilometru mezi Pelc Tyrolkou a Balabenkou a navazující 5,6 kilometru dlouhá část od Balabenky ke Štěrboholské radiále. Přibližně pět kilometrů by mělo být vedeno v tunelech. K tomu chce Praha přistavět ještě Libeňskou spojku, která bude měřit 1,35 kilometru a propojí Proseckou radiálu s Městským okruhem.
Pokud by se podle Březiny příprava chybějících částí dařila, mohlo by se ve stejném roce plynule navázat a začít stavět chybějící úsek. 'Určitě nepočítáme s tím, že by stavební práce na Blance a dalším úseku probíhaly paralelně,' řekl novinářům Březina. Samotnou výstavbu pak Březina odhaduje na zhruba sedm až osm let.
Plány města na dostavbu vnitřního okruhu kritizuje iniciativa Auto*Mat. Podle jeho zástupců projekt vznikal před třiceti lety a je zastaralý. V Troji má podle nich vzniknout dálnice na břehu Vltavy, v Libni a ve Vysočanech by si prý stavba vyžádala odstřel domů. Stavba podle nich znehodnotí veřejný prostor. 'Opatření jako zavedení mýta nebo nízkoemisní zóny by zlepšila životní prostředí v Praze mnohem více než další tunel. Navíc bychom ušetřili desítky miliard, které by se daly použít na stavbu metra nebo nových linek tramvají,' uvedl v dnešní tiskové zprávě Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat.
Praha náklady na dokončení Městského okruhu nedokáže odhadnout, podle iniciativy by se ale cena za chybějící východní část mohla vyšplhat ke 20 miliardám korun.
I přesto, že dostavba Městského okruhu ještě více než deset let potrvá, bude tento obchvat zřejmě dostavěn dříve než vnější (Pražský) okruh, jehož investorem je stát. Podle Březiny je tak pravděpodobné, že některé úseky Městského okruhu budou nahrazovat vnější obchvat. Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit asi 83 kilometrů, v provozu je v současnosti zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit. Letos by měla být otevřena část Vysočanské radiály, město připravuje také Radlickou radiálu.
Re: Z tisku a médií
Kvůli tunelu Blanka 2 chce Praha zbořit až 15 domů
Jakmile se v roce 2014 rozjede tunel Blanka, začnou dělníci stavět jeho pokračování. Poslední část městského okruhu povede z Troji až ke Štěrboholské radiále. Devítikilometrová trasa si vyžádá stavbu několika tunelů a ustoupit jí bude muset až patnáct domů, včetně několika obytných. Padnout může například známý libeňský klub Abaton.
Plány na stavbu východní části okruhu, přezdívané Blanka 2, na začátku září získaly reálnější obrysy. Soubor tří vzájemně propojených silničních staveb získal kladný posudek EIA, který hodnotí vliv projektu na životní prostředí a zdraví obyvatel.
„O termín začátku stavby v roce 2014 velmi usilujeme, vždyť jde o jednu z hlavních dopravních priorit města,“ potvrdil předseda dopravního výboru zastupitelstva Petr Hána (ODS). Co možná nejrychlejší dostavbu okruhu podporuje i náměstek primátora Karel Březina (ČSSD), který má dopravu na starosti. Pokud město sežene peníze, potrvají samotné stavební práce zhruba pět let.
Blanka 2 vyjde podle prvních odhadů na sedmnáct miliard korun. Plány počítají s demolicemi některých domů. „Doposud jsme v úrovni studie, konkrétnější budeme moci být po vybrání varianty vedení trasy,“ vysvětlil Pavel Šourek ze společnosti Satra, která se na plánech městského okruhu podílí.
Občanské Sdružení Auto*Mat hovoří o demolici deseti až patnácti budov. „Ve většině případů jde o sklady nebo přístavky, ale uvažuje se i o demolici několika obytných domů,“ řekl Vratislav Filler z Auto*Matu.
Konkrétně může jít například o dvě vily u vyústění strašnické ulice v Olšinách či klub Abaton v Libni.
příloha PrahaO autorovi: Michal Pavec michal.pavec@economia.cz
Re: Z tisku a médií
Podívejte se, jaké další tunely vyrostou v Praze po Blance
--------------------------------------------------------------------------------
Blankou stavba tunelů v Praze zdaleka nekončí. Od roku 2014 by se totiž měla začít budovat poslední část vnitřního okruhu a s ní i další tunely. Nový úsek má vzniknout mezi lanovým mostem v Hostivaři a Pelc-Tyrolkou v Praze 8, kde Blanka vyústí. Podívejte se, jak má devítikilometrová stavba za téměř 17 miliard vypadat.
40 02.02. 2012 22.42 Naposledy upravil: Jenik (02.02. 2012 22.42)
Re: Z tisku a médií
Nejezděte na jižní spojku, je tam vodovodní náledí
http://praha.idnes.cz/na-jizni-spojce-z … zpravy_brm
Re: Z tisku a médií
Nejezděte na jižní spojku, je tam vodovodní náledí
http://praha.idnes.cz/na-jizni-spojce-z … zpravy_brm
Aha, já jel v z druhého směru a myslel jsem, že je to zátah na řidiče
Re: Z tisku a médií
Záměr zakázat vjezd kamionů do Prahy se odkládá o rok
vydáno: 01.06.2012, 11:43 | aktualizace: 01.06.2012 13:21
Tweet
Praha - Praha a ministerstvo dopravy se dohodly na dočasných protihlukových opatřeních u Spořilovské ulice. Teprve pokud opatření v zatížené části Prahy nesníží hluk, bude se znovu diskutovat o případném zákazu vjezdu kamionů do města. Záměr odklonit těžkou nákladní dopravu z města se tak odkládá o rok. Oznámili na dnešní tiskové konferenci ministr dopravy Pavel Dobeš a primátor Bohuslav Svoboda.
Reklama
Diskusi o omezení vjezdu kamionů do Prahy si vynutily přetrvávající potíže na Spořilovské ulici v Praze. Místní obyvatelé doplácí na nedostavěnou část Pražského okruhu u Běchovic. Stavbu by měl zaplatit stát, nemá na ni ale peníze.
Prvním krokem opatření bude snížení rychlosti na Senohrabské ulici a v ulici Na Chodovci na 30 kilometrů v hodině a výsadba zeleně na Spořilovské ulici, za kterou Praha podle primátora zaplatí do deseti milionů. V další fázi budou následovat stavební opatření. Ministerstvo zaplatí vybudování zpětné rampy mezi Jižní spojkou a ulicí 5. května a opravu přemostění v ulici Ke Garážím. Stavby podle Dobeše vyjdou na zhruba 85 milionů korun. V posledním kroku nechá ministerstvo na Spořilovskou ulici položit protihlukový asfalt za 15 až 30 milionů korun. Opatření by podle výpočtů ministerstva měla snížit hluk zhruba na polovinu.
"Pokud by ani tato opatření nepřinesla snížení hluku, tak budeme muset uvažovat o zákazu, alespoň v nočních hodinách," řekl ředitel odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Milan Dont. "V tuto chvíli infrastruktura není připravená na to, abychom mohli takový zákaz realizovat," doplnil. Praha má totiž nedostatek odstavných parkovišť.
Záměr omezit vjezd tranzitní kamionové dopravy do metropole schválili na konci března pražští zastupitelé. Kamiony by se kvůli nedokončenému obchvatu částečně přemístily do středních Čech. S tím nesouhlasí Středočeský kraj, některé obce už vzkázaly, že budou silnice blokovat.
Autor: ČTK
Re: Z tisku a médií
Vnitřní obchvat Prahy by mohl být hotov za tři roky
pisi parlamentni listy
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/V … oky-246567
Re: Z tisku a médií
Vnitřní obchvat Prahy by mohl být hotov za tři roky
pisi parlamentni listy
http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/V … oky-246567
podle mě to tedy nevyřeší jen dvě mimoúrovňové křižovatky. Musela by se značně předělat ještě křižovatka průmyslové a jížní spojky (nebo štěrboholské nebo jak se nazýva) a pak upravit průmyslovou, kde je ještě dost úrovňových křižovatek
Re: Z tisku a médií
diskuse už se pěkně rozjela na http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … 586#p71586
Re: Z tisku a médií
Praha nemá peníze na dokončení Městského okruhu, nahradí ho Průmyslová
Re: Z tisku a médií
Navazující okruh má kladné posouzení, Praha ho ale stavět nezačne
Praha 5. listopadu (ČTK) - Tři plánované stavby vnitřního okruhu Prahy, které by měly navázat na budovaný tunelový komplex Blanka, mají kladné posouzení v ekologickém procesu EIA. Město je ale minimálně v nejbližších čtyřech letech stavět nezačne, na stavby za desítky miliard korun nemá peníze. ČTK to řekl náměstek primátora Josef Nosek (ODS). Z finančních důvodů město ani nezačne projektovat dříve uvažované zahloubení magistrály za budovou Národního muzea.
V procesu EIA se zkoumá vliv staveb na životní prostředí. Pokud je ke stavbám vydáno kladné stanovisko, může investor pokračovat s jejich přípravou.
Na budovaný tunel Blanka, který by měl být zprovozněn v roce 2014, by měly v budoucnu navázat další tři části obchvatu, a to úsek Pelc Tyrolka - Balabenka, Balabenka - Štěrboholská radiála a Libeňská spojka. Stavby by byly částečně vedeny tunelem a podobně jako tunel Blanka by výrazně zatížily městský rozpočet. Za Blanku město zaplatí zhruba 36 miliard korun, navazující úseky by podle předběžných odhadů stály dalších asi 40 miliard. Město tak podle Noska v nejbližších letech neuvažuje, že by se stavbou severovýchodní části začalo.
'Stavby projektově a inženýrsky připravíme. Zažádáme o územní rozhodnutí a možná i stavební povolení. Ale v horizontu tohoto a asi i poloviny příštího volebního období na výstavbu nebudou peníze,' řekl ČTK Nosek. Metropole kvůli tomu připravuje variantu, že by chybějící část vnitřního okruhu dočasně vedla po Průmyslové ulici.
Kvůli nedostatku peněz Praha podle Noska odkládá také další významné stavby. Například plánované zahloubení magistrály u budovy Národního muzea na Václavském náměstí město nezačne ani projektovat.
Prioritou mezi dopravními stavbami budou v příštích letech podle Noska ty, na které se městu podaří získat peníze z jiných zdrojů, například z evropských fondů. Praha chce usilovat o externí financování v případě metra D či některých nových tramvajových tratí.
Praze v posledních letech klesají příjmy, metropole omezuje provozní výdaje a nezahajuje nové investice. Podle předběžných údajů by příští rok mohla mít na investice kolem osmi miliard korun, většina z toho zřejmě bude určena na tunel Blanka.
Šárka Dvořáková
Re: Z tisku a médií
Metro 7.11.2012
Blankou to končí. Další se nechystá
Je příliš nákladný a dopravu v Praze by zatím nezlepšil, tvrdí město o druhém tunelu Blanka.
Ještě není otevřen tunel Blanka a město již uvažuje o navazující části městského okruhu od Pelc-Tyrolky k Štěrboholské radiále. Projekt, proti kterému letos protestovaly stovky lidí, se však jen tak neuskuteční. Přestože město obdrželo kladné stanovisko v procesu EIA, který zkoumá vlivy stavby na životní prostředí, zároveň mu byly stanoveny tvrdé podmínky, za jakých by bylo možné stavbu zahájit.
Aby se totiž vůbec mohlo začít budovat od Pelc-Tyrolky k Balabence a dále k Libeňské spojce, musí město nejdříve uvést do provozu silniční okruh kolem Prahy a zavést mýto za vjezd do širšího centra Prahy. „Domnívám se, že pokud bude dostavěn Pražský okruh a zavedeno mýto, pokračování tunelu Blanka už stejně nebude zapotřebí,“ říká Vratislav Filler z občanské iniciativy AutoMat.
Město však v nejbližších letech se zahájením prací na východní části městského okruhu nepočítá. Výstavba „druhé Blanky“ by totiž mohla vyjít až na 40 miliard korun.
***
Než se začne stavět Pokud bude město chtít pokračovat ve stavbě tunelu Blanka, musí před tím zlepšit dopravu v metropoli. * V předstihu před zahájením stavby musí být zvýšena kapacita Průmyslového polookruhu a vybudována mimoúrovňová křižovatka u ulice Poděbradská a Kbelská. * Než se město do projektu pustí, musí zpracovat podrobnou hlukovou studii a seznámit s projektem obyvatele. * Dále musí porovnat různé varianty dopravního řešení jednotlivých křižovatek a křížení zejména s cestami pro bezmotorovou dopravu.
O autorovi: ADAM VÁCHAL, adam.vachal@metro.cz
Regionální mutace: Metro - Praha
Re: Z tisku a médií
No jo, AutoMat vždycky myslí a to blbě. Pokud by to bylo po jejich, tak dosud jezdíme formanskými povozy, případně jak říkával můj dědeček při pochůzkách po Praze: "per pedes apostolorum" - pěšky jako apoštolové.