Téma: Exit 4 (v přípravě) a navazující část Vestecké spojky
Byla zveřejněna přepracovaná dokumentace záměru Exit 4 D1 a dopravní připojení Západní komerční zóny Průhonice (ZKZP). Stavbu tvoří dálniční mimoúrovňová křižovatka na dálnici D1 v km 3,756 v místě křížení s Vesteckou spojkou a navazující část Vestecké spojky od Exitu 4 D1 až po vjezd do připravované západní komerční zóny Průhonice (dále jen ZKZP) v délce cca 500 m včetně vjezdu do ZKZP a zárodku pokračování Vestecké spojky ve směru na jihozápad. Křižovatka s dálnicí D1 je v základním tvaru kosodélná, se světelnou signalizací na úrovňových křižovatkách větví křižovatky s Vesteckou spojkou, která je umístěna do spodní úrovně. Také křižovatka na vjezdu do ZKZP bude řízena světelnou signalizací. Rozmístění činností v rámci ZKZP a jejich rozsah v současné době není ustálený, ale záměr je součástí územního plánu obce Průhonice.
Výstavba Vestecké spojky bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby Exit 4 D1 (ale až na zmíněných 500 m není součástí záměru). Vestecká spojka byla uvažována jako dělený čtyřpruh v úsecích Pražský okruh – Vídeňská, jako dvoupruh v úseku Vídeňská – výjezd ze zóny Průhonice západ a opět jako dělený čtyřpruh v úseku výjezd ze zóny Průhonice západ – D1.
Záměr zohledňuje požadavek na ukončení možnosti pokračování kapacitní komunikace na sever od křižovatky - v trase jsou již navrženy jiné objekty, které mají vydané územní rozhodnutí, případně jsou v závěrečné fázi projednání územního plánu, takže trasu kapacitní komunikace dnes již není možno realizovat. Případné místní napojení na ulici Formanskou není v návrhovém období současně platného ÚP HMP, nicméně průkaz o možnosti napojení je v DÚR obsažen.
Dokumentace obsahuje zajímavé přílohy včetně dopravně inženýrské studie. Záměr se nachází zhruba zde.