Téma: Co se (ne)děje...
nanapadá mě zatím lepší název tématu
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Modernizace trati Praha – Kladno » Co se (ne)děje...
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Pražan Odesláno Úterý, 23. března 2010 - 09:59 http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=1734800
Ad "PRAK" = zjednodušeně řečeno - abych za to nebyl popotahován (stejně už skoro není za co ...):
Žel. dopravě na trati na Kladno by ale pouhá stavba odbočky na letiště velmi pomohla , je to víc než polovina trasa navíc ta horší polovina (sklony).
To je patrně nedorozumění: výstavba rychlodráhy na letiště jako "1. etapy" dopravě na trati na Kladno nepomůže, protože elektrizace, která by prospěla rychlosti, by se kladenského úseku (a tedy ani kladenských vlaků) stejně netýkala - naopak by tím byly zbytečně vyplýtvány prostředky a kapacity, jichž lze v případě jiné "etapizace výstavby" využít mnohem účelněji.
V současnosti se, pokud vím, konečně začíná uvažovat o (podle mě zcela optimální a dlouhodobě úplně dostačující) variantě = ponechání jednokolejné trati mezi novou zastávkou Praha-Výstaviště a žst. Praha-Veleslavín s novou další výhybnou někde v oblasti Ořechovky, což by při elektrizaci umožnilo (s dostatečnou zálohou) špičkový interval mezi vlaky cca 7,5 minuty, tedy proloženě 15 minut pro větev letiště a 15 minut pro větev Kladno - zatím je v souvislosti s ponecháním jednokolejky stále ještě odmítáno zřízení i železničního "poloterminálu" v žst. Praha-Veleslavín (pro případné ukončení dalších vložených vlaků u metra), ale předpokládám a doufám, že do doby výstavby by mohl být i tento hloupý odpor aspoń "změkčen". Popsaná varianta má mnoho výhod, především:
1) nenaruší příliš prostor okolo buštěhradské dráhy v oblasti Prahy 7 a Prahy 6 (postačí pouhé minimální směrové úpravy + výstavba jedné výhybny + elektrizace),
2) nevyplýtvá všechny prostředky a kapacity na zbytečně drahou a náročnou stavbu v prostoru Prahy, takže bude možno věnovat je hned i na modernizaci toho, co je skutečně to potřebnější a užitečnější (= spojení Kladna s Prahou), než podstatně méně důležitá rychlodráha k letišti.
Jednokolejná trať, pokud je dobře "vypočítaná", je přitom úžasně výkonným zařízením, a jejím jediným problémem je vyšší stupeň "zranitelnosti" (v případě vícekolejní trati lze obvykle při provozních poruchách využít aspoň jedné koleje pro omezený provoz): v tomto konkrétním případě ovšem prodloužení trasy metra "A" nejméně do Veleslavína poskytuje dostatečnou a velmi kvalitní zálohu, takže riziko poruch provozu na jednokolejném úseku není pro fungování "širšího" systému VHD kritické. Případné pozdější dodatečné zdvoukolejnění i zmíněného jednokolejného úseku přitom nebude realizací takového řešení znemožněno. Jediným podle mne hloupým omezením v t.č. navrženém řešení je představa o ponechání zbytečně malé traťové rychlosti z centra Prahy do Veleslavína = pouze 70 km/h (i stavebně !!!).
Uvedenému řešení velmi přeji úspěch a věřím, že se nakonec přece dočká realizace, a to co nejdříve, aby je někdo nepředešel nějakou děsivou hovadinou ...
Zápis z výjezdního zasedání Výboru dopravy ZHMP, ze dne 22.4. 2010
Mgr. Kolínská: Zajímá mě jak probíhá modernizace železniční trati Praha – Kladno.
Ing. Komárek, generální ředitel SŽDC, s.o.: Probíhá etapizace projektu modernizace této železniční tratě. Opětovně prověřujeme trasování přes Smíchov. Dále probíhají jednání mezi Ministerstvem dopravy ČR, hlavním městem Prahou a Městskou částí Praha 6. Současná varianta, která se projednává je určitým odklonem od již podepsaného memoranda.
Ing. Heroudek: Aktuálně je řešena otázka prostupnosti územím MČ Praha 6 a zdvojkolejnění této železniční tratě.
Mgr. Kolínská: Domnívám se, že existující memorandum by se mělo plnit.
Ing. Vodrážka: Prosím na příští jednání Výboru připravit materiál k modernizaci železniční trati Praha – Kladno.
Martin to hezky shrnul
zkopírováno z http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. … mp;p=42244
egelebege napsal:Nevim proč se stále řeší A na letiště. Nebyla náhodou v plánu vlaková trať? Snad se od toho neupustilo. Vlak je přeci jen rychlejší a pohodlnější (teda pokud by tam nejezdil motoráček (skleník)) a určitě by to stálo míň peněz
Neupustilo, ale pod bajkou urychlení se to přehodilo na projekt PPP, což v praxi znamená, že se začne stavit někdy za 50 let a elegantně se tak umožnilo začít budovat Chalupoidu bez šťouravých poznámek o dvojí trase na letiště:x
Jinak samozřejmě všude ve světě je obvyký postup dopravy na letiště busy - > vlak - > metro, ale holt u nás jsou špecifiká, tak Praha zůstává na úrovni daleko menších měst, kde nevede kapacitní kolejová doprava na letiště.
GiuseppeS: V superstrategii MD ČR byla realizace "rychlodráhy" odsunuta za rok 2025, což je v řeči takového dokumentu na neurčito. Praha totiž vlastně dosud NIKDY neřekla, že vlak chce a vlastně potřebuje (mírná eliminace vysokých intenzit IAD i modrých busů z R7 a Evropské). Minulý primátor považoval už jen zmínku o vlaku za urážku a MČ P6 s vlakem vedla zákopovou válku a vlak se zakopal :-). Místo signálu pro nyní město hlásá, že se postaví na letiště tramvaj (primátor i Březina). Na posledním výboru dopravy padlo, že o tramvaji se mluví kvůli té superstrategii MD a tomu odkladu, ale zároveň se Hána (šéf výboru dopravy) nechal slyšet, že tím, že město řeklo, že metro bude jen do Motola, tak snad jasný signál pro rozumný vlak vyslalo. Ale to bylo vše. ČSSD na Praze 6 touží na letiště vést to metro z Motola. ODS se tam vzpamatovává z odchodu Chalupy na ministerstvo a její vize je spíš koleje od Veleslavína do centra vytrhat a mít tam cyklostezku a IAD obchvat kulaťáku. A vlak tak vlastně prosazují jen Zelení na Praze 6.
Dobrý den,
zaznamenal jsem slibný posun v přípravě modernizace železnice z Prahy do Kladna. Mohu se zeptat na nějaké podrobnosti? Zajímalo by mě, jestli se přemýšlí v úseku Bubny - Veleslavín alespoň o elektrifikaci, aby nebylo nutné přestupovat ve Veleslavíně na motorové soupravy.
Dobrý den i vám
Celá trať Praha – Kladno s odbočkou na letiště Ruzyně, tedy i úsek Bubny – Veleslavín, má být v konečném stavu zdvoukolejněna a elektrifikována.
V současné době byla zahájena příprava samostatné stavby „Modernizace Masarykova nádraží“ a „Modernizace žst. Praha-Bubny“. Aktualizací dokumentace pro územní řízení se pokračuje také v přípravě dříve pozastavené “Rekonstrukce Negrelliho viaduktu“. Dále byla zahájena příprava „Modernizace žst. Kladno“ vč. traťového úseku Kladno – Kladno-Ostrovec.
Souběžně je zpracovávána studie proveditelnosti s názvem „Železniční spojení Prahy, letiště Ruzyně a Kladna“, která má nalézt komplexní řešení tohoto spojení s cílem zlepšit propojení systémů městské, příměstské a regionální dopravy, jejich napojení na individuální automobilovou dopravu a prověřit možnosti napojení Letiště Praha dálkovou železniční dopravou. Tato studie, jejíž výsledky by měly být známé v závěru letošního roku, má prověřit způsob a možnosti financování celého komplexu staveb Praha - Kladno.
Zahájení stavebních prací závisí, kromě zajištění financování, především na ukončení přípravy, tedy vydání příslušných rozhodnutí o umístění stavby a stavebních povolení. Projednání dokumentace staveb ve složitých městských podmínkách je po jejím zpracování časově náročné. Pro získání všeobecných souhlasů je často nutné dojednávat kompromisní řešení, neboť některé požadavky jdou mnohdy nad rámec samotné modernizace železniční trati a neúměrně by zvyšovaly rozpočtové náklady stavby.Hezký a úspěšný den přeje
Ing. Milan Jindra
dik, kdyby se nekomu nechtelo pretukavat ten odkaz, tak ja jsem si dal tu praci:
http://www.123contactform.com/form-1019626/A1
myslim, ze jsem jim to vyplnil dost jinak, nez by si predstavovali
docela mi vadi, ze tam plkaj nejake udaje naprosto bez uvedeni nejakych zdroju.
Také jsem jim tam něco napsal, sprostá slova jsem vynechal, a ještě mi drze poděkovali
Ivosh: díky, jinak bych nevěděl kam jim poslat, kam je poslat patří
Mno, bych si nebyl tak jist ze je treba pouzivat silnych slov. Ac jinak priznivce pokroku a dopravy, tady bych pochyboval, zda se nam nevnucuje draha prospesna pro rozvoj a zisk z letiste, nikoliv neco prospesne pro obyvatele Prahy.
Nepoužil jsem silná slova, napsal jsem jim toto:
To, čemu říkáte provizorium, je najstarší trať na území Velké Prahy, a stojí opravdu 150 let. Kdo si tam během té doby postavil dům, tak věděl, že bude u trati.
Tzv podpovrchová varianta, tj snížení nivelety trati o minimálně čtyři metry, znamená trvalou a nevratnou devastaci této technické památky.
Tzv podpovrchová varianta je o něco dražší, minimálně o cca 150%, spíš řádově více.
Tzv podpocrchová varianta "navěky" zlikviduje současné přechody a přejezdy - podjezd Gymnazijní, přejezd Veleslavín atd.
Pokud toužíte po takové devastaci Dejvic a Velslavína, já s vámi nesouhlasím,
Nepoužil jsem silná slova, napsal jsem jim toto:
To, čemu říkáte provizorium, je najstarší trať na území Velké Prahy, a stojí opravdu 150 let. Kdo si tam během té doby postavil dům, tak věděl, že bude u trati.
Tzv podpovrchová varianta, tj snížení nivelety trati o minimálně čtyři metry, znamená trvalou a nevratnou devastaci této technické památky.
Tzv podpovrchová varianta je o něco dražší, minimálně o cca 150%, spíš řádově více.
Tzv podpocrchová varianta "navěky" zlikviduje současné přechody a přejezdy - podjezd Gymnazijní, přejezd Veleslavín atd.
Pokud toužíte po takové devastaci Dejvic a Velslavína, já s vámi nesouhlasím,
Jenze zdvoukolejneni je z hlediska historicke hodnoty totez jako tunylek - tezko prejezdy a nadjezdy zustanou tytez a srovnavat soucasnou frekvenci a rychlost vlaku s planovanou neni mozne. Takze bud at je to skazen (a mne se tak libi) a na letiste metrem (a nejak vymyslet problemy s tim souvisejici) nebo at to je pekne zakryte.
a v Metru už z toho mají obsáhlý článek...
VEŘEJNÉ PŘEDSTAVENÍ A BESEDA O MODERNIZACI TRATI PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ V. HAVLA
Radní MČ Praha 6 Ing. arch. Eva Smutná, FEng. zve jménem starosty MČ Praha 6 Mgr. Ondřeje Koláře na veřejné představení a besedu nad dokumentem pro územní řízení "Modernizace trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště Václava Havla".
Beseda se koná v úterý 22. října 2019 v hotelu DAP na Vítězném náměstí 684/4 v Praze 6 od 18.00 hodin.
https://www.praha6.cz/aktuality/verejne … 2019-10-18
Na Veleslavíně vznikne podzemní zastávka s paloukem a cyklostezkou
Nádraží na pražském Veleslavíně nahradí podzemní prosklená hala se zatravněnou střechou, přes niž povede cyklostezka. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) představila vítězný architektonický návrh na modernizaci stanice, kde budou Pražané po vybudování nové dráhy na letiště přestupovat na vlaky směřující na ruzyňské letiště nebo do Kladna.
„Hlavním vzorem vítězného návrhu je střecha ve tvaru dvou trojúhelníků, která bude pokryta vegetací a přístupna veřejnosti. Před vstupem do nádražní haly rovněž vznikne místo současného autobusového terminálu náměstí,“ uvedl Dalibor Hlaváček z vítězného studia Idhea Architekti.
Vzor trojúhelníku, který má symbolizovat rychlost železniční dopravy, se pak bude objevovat i na dalších nových zastávkách na plánované trati na pražské letiště i do středočeského Kladna.
Část vlaků z Kladna přitom bude končit právě zde. Ani po roce 2028, kdy má být zdvojkolejnění a elektrifikace železničního spojení hotové, nebude kapacita pražské části trati stačit k tomu, aby všechny zamýšlené vlaky mohly dorazit až do centra na Masarykovo nádraží. Zhruba dvacet procent z nich tak bude muset končit právě na Veleslavíně, kde je první možný přestup na metro.
Autobusy se budou stěhovat
Protože před nádražím vznikne otevřený prostor, bude nutné přesunout autobusový terminál jinam. Po dohodě s organizátorem dopravy Ropid se přesune na Dlouhou míli, kde má vzniknout záchytné parkoviště pro 1 700 aut, doplnil náměstek ředitele stavební správy západ SŽDC Pavel Pajdar.
Se vznikem železničního spojení na pražské letiště se totiž předpokládá, že cestující z pražského metra budou dále na letiště využívat vlak. Autobusy MHD tak budou přednostně obsluhovat lidi dojíždějící na okraj metropole vlastními vozy.
Přestože Veleslavín získá novou odbavovací halu, stará budova nezanikne. Podle projektu bude zčásti nadále sloužit správci železnice jako administrativní budova, z části jako komunitní prostor pro Prahu 6 s kavárnou s venkovní zahrádkou.
Ve čtvrtek 20. února 2020 bude projednáno řešení úseku Dejvice – Veleslavín se zastupitelstvem MČ Praha 6. K tomuto projednání bude přizvána veřejnost.
(Hodinu zatím nenapsali, ale to se snad dozvíme)
http://praha-kladno.cz/aktuality/projed … eleslavin/
POROVNÁNÍ VARIANT TUNELOVÝCH TRAS PODZEMNÍHO VEDENÍ TRATI V ÚSEKU DEJVICE – VELESLAVÍN
Prezentace Správy železnic a Metroprojektu k železnici do Kladna s odbočkou na Letiště VH byla představena členům komise strategického a územního rozvoje a komise dopravní. Prohlédnout si ji můžete i vy...
Správa železnic představila na jednání Zastupitelstva MČ Praha 6 přínosy projektu Modernizace trati Praha-Kladno s připojením Letiště Václava Havla a zároveň všechna zvažovaná řešení složitého úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Prezentace je ke stažení
https://www.praha6.cz/aktuality/prezent … 2020-02-21
Stránky 1
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Modernizace trati Praha – Kladno » Co se (ne)děje...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.254 s, vykonaných příkazů: 79.