Téma: Z tisku a médií
Hlavně o VMO, ale vkládejte klidně i další dopravní články z Brna...
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Brno » Z tisku a médií
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Hlavně o VMO, ale vkládejte klidně i další dopravní články z Brna...
Slavnostní proražení tubusu Královopolského tunelu v Brně
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … lu-v-brne/
Na tunel v Brně peníze jsou, na výjezd ale chybí
http://byznys.lidovky.cz/na-tunel-v-brn … oprava_pks
Povrch tunelu hlídají i lasery
8.7.2010 Lidové noviny str. 5 Brno a jižní morava MILOŠ ŠENKÝŘ, JIŘINA VESELÁ
BRNO Jaký je rozdíl mezi stavbou silničních tunelů v Praze a v Brně? V hlavním městě měří hloubku propadlého povrchu na metry, v Brně na milimetry.
Takovým vtipem se po úterní havárii na stavbě tunelu Blanka v Praze baví lidé, kteří projíždějí kolem stavby Královopolských tunelů. Tam laserové zaměřovače a další technika měří sebemenší pohyb povrchu. Stavební firmy totiž musí platit všechny škody, které na povrchu způsobí. A majitelé domů nešetří žalobami za poškození staveb, hluk a další újmy.
Po včerejšku je brněnská stavba o krok dál: pokračuje budování dalších mostů u budoucího žabovřeského vyústění tunelu. Kvůli tomu bylo potřeba znovu v okolí omezit dopravu a auta nasměrovat do sousedních ulic. „Aspoň že je léto a jezdí méně aut, jinak by se to tu nedalo vydržet,“ říká Bohdana Krausová, která bydlí v ulici Jana Babáka.
Královopolské tunely rostou, přestože stále není jasné, jestli na ně bude dostatek peněz. Přesněji: zda budou chybět prostředky na křižovatku v sousedství Červeného mlýna.
Generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík již dříve připustil, že o tom, kolik bude peněz na propojení tunelů na Svitavskou radiálu, rozhodne až rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury. Za pesimistickou verzi dokončení křižovatky má rok 2013, optimistickou příští rok. Nastupující ministr financí Miroslav Kalousek přitom nepřímo naznačil, že právě tento fond by měl projít zásadní proměnou.
Královopolský tunel, složený ze dvou souběžných trub, je součástí Velkého městského okruhu. Oba tubusy už jsou průchozí, nyní firmy zajišťují, aby měly celý průměr po celé délce a připravují jejich vnitřní vybavení, aby jimi mohly projíždět automobily.
K dokončení všech staveb spojených s budováním tunelů zatím chybí několik set milionů korun. Firmy však oznámily, že práce zajistí, podle smlouvy mohou silničáři splácení stavby rozvolnit na více let.
Tunely jsou přitom nyní největší dopravní stavbou na Moravě, v celkovém součtu mají stát kolem devíti miliard korun. Jejich stavbě předcházelo několik let složitých příprav, včetně ražení průzkumných štol, protože obě tunelové roury procházejí nestabilními vrstvami jílu. Podobné problémy, s jakými se potýkají stavbaři i v pražském tunelu Blanka, však v Brně nenastaly, i když v některých domech se objevily velké pukliny.
na ČT 24 Polední události poměrně obsáhlá reportáž o aktuálním stavu VMO...
brzy snad i na webu http://www.ceskatelevize.cz/porady/1025 … 009/video/
Brno/Praha 8. listopadu (ČTK) - Městský soud v Praze vyhověl aktivistům a zrušil rozhodnutí ministerstva dopravy o výstavbě Královopolských tunelů pod Dobrovského ulicí v brněnské městské části Žabovřesky. ČTK o tom dnes informoval Karel Štěpaník, předseda sdružení Velký městský okruh Brno (VMO), které protestovalo proti vydání stavebního povolení. Podle Štěpaníka by se práce na stavbě měly nyní přerušit.
Mluvčí Městského soudu v Praze Martina Lhotáková ČTK řekla, že soud do měsíce vydá podrobné písemné odůvodnění verdiktu. Mluvčí zatím neví, jestli verdikt znamená zrušení platnosti stavebního povolení.
Martin Kolátor z Ředitelství silnic a dálnic uvedl, že přestože rozhodnutí soudu je ze 27. října, společnost se o něm dozvěděla až dnes odpoledne a teprve začíná promýšlet další postup. Vyjádření ministerstva se ČTK nepodařilo získat.
Mluvčí zatím neví, jestli verdikt znamená zrušení platnosti stavebního povolení? Pěkná ukázka předvídatelnosti práva v našich zemích. Příznačná je i doba, po kterou to rozhodnutí soudu trvalo - 3 roky.
Podle mě to znamená jenom to, že rozhodnutí ministerstva (o zamítnutí odvolání proti vydání stavebního povolení) pozbývá platnosti. A teď fabuluji, protože historii této kauzy si už nepamatuji: Zjevně se nejednalo o odvolání u první instance- tou je stavební úřad, ale až o dovolání u ministerstva, které nemá odkladný účinek. Takže stavební povolení nabylo právní moci. Ministerstvo musí tedy znovu rozhodnout. Do té doby SP platí. Snad.
Na druhou stranu se tomu sdružení nedivím. Oba portály jsou z hlediska hluku mimořádně mizerně řešeny. Holt se šetřilo.
Dobrovského tunely půjdou před soud, tahanice mohou stavbu zdržet
http://brno.idnes.cz/dobrovskeho-tunely … zpravy_bor
http://ekonom.ihned.cz/c1-49053420-brnu … se-zastavi
Ekonom.iHNed.cz 29. 12. 2010 15:56 (aktualizováno: 2. 1. 2011 11:10)
Moravská metropole se musí připravit na dopravní problémy, s nimiž vůbec nepočítala. A to kvůli Dobrovského tunelům, jejichž ražba už skončila a během příštích měsíců měla být dokončeny tak, aby v listopadu 2011 mohly být uvedeny do provozu.
Na tento termín mohou ale Brňané zapomenout.
"Tunely určitě v listopadu 2011 otevřeny nebudou. Kdy budou dokončeny, momentálně nemohu ani odhadnout. Vina ale rozhodně není na naší straně," uvedl pro týdeník Ekonom generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jiří Švorc.
Tunely přišky o stavební povolení
Vše souvisí s říjnovým rozhodnutím Městského soudu v Praze, na jehož základě pozbylo platnost stavební povolení pro tuto stavbu.
Pražská hra na mrtvého brouka
Do prakticky totožné situace se před více než rokem dostalo i hlavní město. Pražský městský soud i jemu již v květnu 2009 zrušil jedno ze stavebních povolení pro stavbu tunelu Blamnka. A to na základě protestů sdružení občanů Holešoviček, že se město nezabývalo tím, jaký bude přivedení desetitisíců nových aut do Holešoviček vliv na zdraví jejich obyvatel.
Jenže úřady to vyřešily šalamounsky. Jak magistrát tak Metrostav - ten pro město Blanku razí - tvrdily, že o tom, že platnost stavebního povolení soud zrušil, nevědí. A to kvůli tomu, že ani jeden z nich nebyl účastníkem řízení.
Formálně totiž u soudu spor vedlo (a prohrálo) Ministerstvo pro místní rozvoj, které jako odvolací orgán sporné stavební povolení potvrdilo.
Hra na mrtvého brouka umožnila dostavět část tunelu Blanka bez stavebního povolení
A tato více jak rok trvající hra na mrtvého brouka umožnila spornou část tunelu Blanka dokončit i bez stavebního povolení.
"Nedivte se – jestli mám ten prostor, že mohu pokračovat v práci, tak budu. Jednak mně hoří termín, jednak mám za sebou vlastní lidi, které bych jinak musel poslat domů – co s těmi lidmi a stroji budu dělat? Mám je propustit," vysvětlil nedávno pro server iHNed.cz ředitel "tunelové" divize Metrostavu Václav Soukup.
Ministerstvo pro místní rozvoj sice letos v srpnu znovu - a s novým odůvodněním - stavební povolení potvrdilo, to ale kvůli novému odvolání obyvatel Holešoviček není pravomocné.
Stavba tunelu Dobrovského se prodraží o stovky milionů korun
http://regiony.impuls.cz/zpravy/stavba- … run/579954
--------------------------------------------------------------------------------
Dokončení Dobrovského tunelů v Brně se prodraží nejméně o čtvrt miliardy
Zdroj: http://brno.idnes.cz/dokonceni-dobrovsk … zpravy_bor
Stavba Dobrovského tunelů se po třech měsících opět rozjela
http://brno.idnes.cz/stavba-dobrovskeho … zpravy_bor
za zlomek peněz z té čtvrtmiliardy nákladů za zdržení mohli zaplatit celému na hluk si stěžujícímu občanskému sdružení náhradu mzdy a tříměsíční dovolenou někde v klidném prostředí.
Dobrovského tunely řeší opět soud, Brno chce zabránit přerušení stavby
http://brno.idnes.cz/dobrovskeho-tunely … zpravy_bor
Dokončení Dobrovského tunelů v Brně hrozí zpoždění, nejsou peníze
Brno 4. listopadu (ČTK) - Aktivisté už nebudou bránit dostavbě Dobrovského tunelů v městské části Královo Pole v Brně. Ředitelství silnic a dálnic dnes podepsalo dohodu s aktivisty z Občanského sdružení VMO Brno, v níž se obě strany dohodly na spolupráci. Zástupci ŘSD a aktivistů to dnes řekli novinářům. Příští rok na podzim by tak mohl být zahájen zkušební provoz tunelů.
Stavba tunelů, kterým se říká i Královopolské, a navazujících mimoúrovňových křižovatek se má stát součástí velkého městského okruhu v Brně. Ten by měl výrazně snížit tranzitní dopravu centrem města.
ŘSD podle dohody zajistí autorizovaná měření hlukové zátěže a následnou výstavbu vhodných protihlukových opatření, uvedl šéf společnosti René Poruba. Aktivisté stáhnou svou žalobu proti stavebnímu povolení, která by stavbu opět mohla zdržet.
"Jsem rád, že došlo k dohodě, protože spor se táhne více než deset let. Pokud jde o soudní spory, ty jsou na světě pět až šest let," uvedl za aktivisty Karel Štěpaník.
Nadzemní část stavby, která je údajně z větší části hotova, by se měla podle vedení ŘSD otevřít v květnu 2012. Zkušební provoz tunelů zahájí na podzim. Stavba vyjde podle ŘSD na zhruba deset miliard korun.
Po letech ustaly spory o Dobrovského tunely v Brně. Do roka se otevřou
Zdroj:
http://zpravy.idnes.cz/po-letech-ustaly … zpravy_alt
Řidiči v Brně mohou jezdit po nové části velkého městského okruhu
Dokončovanými tunely v Brně projelo sedm set cyklistů a bruslařů
Zdroj: http://brno.idnes.cz/dobrovskeho-tunely … zpravy_alh
Brno 13. srpna (ČTK) - Dobrovského tunely v Brně se po zdlouhavých komplikacích otevřou pro dopravu 31. srpna. Na řidiče díky nim čeká rychlejší a jednodušší průjezd Královým Polem a Žabovřeskami. ČTK dnes o termínu zprovoznění tunelů informoval ředitel stavby z Ředitelství silnic a dálnic Vladimír Macík. Přes kilometr dlouhé tunely, které jsou klíčovou součástí brněnského Velkého městského okruhu, se stavěly od začátku roku 2008 a stály 12 miliard korun.
Tunely jsou už hotové a každý den se v nich testují technologická zařízení. "Pravidelně sem chodí zástupci Integrovaného záchranného systému a dolaďují všechny drobnosti, aby nedošlo při provozu ke kolapsu. Všechno se taky vyhodnocuje přes centrální dispečink," uvedl Macík.
V provozu už jsou některé související stavby, po nichž začali řidiči jezdit dříve, než se otevřou tunely. "Pro motoristy to bude velmi výrazné ulehčení, protože dosud se jezdilo po povrchu přes řadu křižovatek," řekl Macík. Plynulý bude průjezd od svitavské radiály na dálnici D1, lépe se pojede také na Lesnou a do Židenic, které však budou nadále přetížené. Jejich odlehčení se očekává až v roce 2021, kdy by měly být v provozu nejdelší brněnské tunely pod městskou částí Vinohrady. V Brně už nyní fungují dva tunely, a to Bohunický a Husovický.
Začátek stavby Dobrovského tunelů se o rok opozdil kvůli protesům majitelů okolních domů, kteří se obávali dopadu na životní prostředí. Kvůli nim byla stavba i na několik týdnů zastavena. Až loni na podzim se aktivisté s Ředitelstvím silnic a dálnic dohodli a stavba mohla pokračovat.
Brno 28. srpna (ČTK) - V Královopolských tunelech v Brně, které budou otevřeny pro motoristy již v pátek, se dnes poprali stavbaři s pracovníkem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Přijel zkontrolovat stav tunelů, údajně se ale nechoval slušně a neměl k návštěvě tunelů povolení. Vznikla hádka, která skončila pošťuchováním. Teď se záležitostí zabývá policie, řekl ČTK její jihomoravský mluvčí Pavel Šváb.
Mluvčí OHL ŽS Taťjana Pelíšková ČTK řekla, že pracovníkovi ředitelství bylo zabráněno v pohybu po stavbě. Neměl povolení ke vstupu a ani doklad o proškolení v bezpečnosti práci pro pohyb na takovémto staveništi. OHL ŽS je pouze jedním z dodavatelů stavby za 12 miliard korun.
Mluvčí ředitelství silnic Martina Vápeníková ČTK řekla, že "došlo k nedorozumění". Podrobnosti k němu zatím vedení podniku nezná a k incidentu se vyjádří až po ukončení vyšetřování.
Pracovník ŘSD prý nikomu na stavbě neřekl odkud je a proč přišel a začal si uvnitř fotografovat tunely. Nejprve se s pracovníky stavby údajně přetahoval o svůj fotoaparát, který spadl na zem. Následovala malá potyčka.
"O údajné potyčce nás informoval. Jak se vlastně odehrála, to teprve budeme zjišťovat," doplnil Šváb. Pro policisty bude ale vyšetřování tohoto případu složité. Již nyní vědí, že nejde o výtržnictví. Toho se lze totiž podle zákona dopustit jen na veřejném prostranství a tím uzavřený silniční tunel není.
Královopolský tunel v Brně se otevírá, podle kritiků je předražený
reportáž ČT http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … 381990831/
čas 12.15 ale mě vystříhli
http://www.novinky.cz/ekonomika/277577- … t-let.html
http://brno.idnes.cz/tunely-uz-se-jezdi … zpravy_bor
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ … 20831.html
http://www.izdoprava.cz/2012/08/tunely- … o-provozu/
http://www.rozhlas.cz/brno/zpravodajstv … e--1104869
Brno plánuje metro. Mělo by mít patnáct zastávek, ušetřilo by polovinu času
Zdroj: https://www.lidovky.cz/brno-planuje-met … _domov_ele
Náměstek brněnského primátora pro dopravu Matěj Hollan (Žít Brno) v podvečer pro server iROZHLAS ale uvedl, že Brno se nesnaží vybudovat klasické metro, ale podle něj chce mít obdobu berlínské městské a příměstské železnice S-Bahn. Stavbu by podle Hollana měl zaplatit stát. „Nebavíme se o uzavřeném systému, na který si chceme vyřvat peníze. Jenom chceme po státu, aby postavil další železnici, a doufáme, že se nám to povede,“ řekl serveru iROZHLASu Hollan.
Takže pán chce žít Brno, a on to někdo zaplatí. Praha staví okruh i metro "ze svého". V Brně staví okruh ze "státního" a stejně chce stavět metro.
A ještě Mladá fronta i s mapkou
Brno dohání Prahu. Chce postavit metro s patnácti zastávkami
10. listopadu 2017 9:55
V prestižních žebříčcích posuzujících kvalitu života se Brno v posledních letech dostalo před Prahu. A další trumf by mohlo získat v dopravě. Jihomoravští politici totiž po vzoru hlavního města vzkřísili plány na brněnské metro.
Zdroj: https://brno.idnes.cz/brno-stavba-metro … -zpravy_vh
V podstatě podle mapky souhlasím, ale zásadně bych železnici vedl po povrchu.
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Brno » Z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.363 s, vykonaných příkazů: 87.