176

Re: Z tisku a médií

zakrýt parkoviště nad podzemní křižovatkou na Letné a má oddělit zelený prostor sadů od budoucího tunelu.

Pan ČTK asi v životě neviděl ani tunel ani Letnou. . Pokud myslel vozovku přes Letnou (která díky asfaltu místo dlažby a předpokládanému snéžení provozu velmi ztichne), tak ta vždy byla od zeleného prostoru sadů oddělena asi dvěma sty metry písčité pláně. smile

Thumbs up Thumbs down

177

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

V pražské Sibeliově ulici v sobotu večer praskl vodovod. Havárie poškodila silnici. Termín odstranění nehody zatím nelze přesně určit. Událost nemá vliv na zásobování obyvatel vodou, sdělil dnes mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) Ondřej Pokorný.

"S velkou pravděpodobností se jedná o vodovodní řad o průměru 550 mm. Havárie vodovodního řadu porušila přibližně 60 m2 povrchu komunikace a ulice byla neprodleně uzavřena," uvedl Pokorný.

Podle něj blíže neurčené množství vody proniklo rovněž do tunelu Blanka. "Vzhledem k tomu, že nebyly dosud zaznamenány reakce ze strany dodavatele stavby tunelu Blanka, předpokládáme, že nedošlo k zásadním komplikacím a škodám na majetku," dodal.

http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p … 10522.html

178

Re: Z tisku a médií

Ulice Milady Horákové bude opět plně průjezdná
http://magistrat.praha-mesto.cz/86588_U … -prujezdna

Od středy 1. června 2011 bude plně obnoven provoz na ulici Milady Horákové. Komunikace bude průjezdná obousměrně, vrátí se sem i autobusové linky městské hromadné dopravy, které měly v době uzavírky zastávku v ulici Na Valech.



„Doprava se na této významné komunikaci již definitivně vrací do původní trasy před zahájením stavby tunelového komplexu Blanka. Zlepší se průjezdnost celé oblasti, odlehčí se obyvatelům v ulici Na Valech a cestujícím, kteří přestupují z autobusových linek na metro, se zvýší komfort cestování,“ řekl první náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina.

Při jízdě z provizorní křižovatky Prašný most směrem na Letnou již vozidla nepojedou ulicí Na Valech, ale podél staveniště vjezdové rampy 2 tunelového komplexu Blanka se napojí na ulici Milady Horákové.

Zastávka autobusových linek MHD v ulici Na Valech bude zrušena a obnovena v ulici Milady Horákové v zálivu BUS (cca 100 m před křižovatkou s ulicí Badeniho).

Pro linky 108, 174, 216 a 515 bude tato zastávka výstupní (konečná). Výstupní a nástupní zastávka Špejchar bude zrušena, sloužit bude pouze jako obratiště.

Nástupní zastávkou pro linky bude zastávka Hradčanská.

Informace o těchto změnách, které platí od ranního výjezdu 1. 6. 2011,  na www.dpp.cz .



Příloha: Orientační mapka

179

Re: Z tisku a médií

Kontrolní den na stavbě tunelového komplexu Blanka
Na 11. května svolal první náměstek pražského primátora Ing. Karel Březina kontrolní den Rady hl. m. Prahy pro
stavbu tunelového komplexu Blanka. Kromě členů Rady HMP a pracovníků Metrostavu se jej zúčastnili i zástupci
firem Inženýring dopravních staveb a S ATR A. Sešli se na Letné, kde si mohli prohlédnout, jak daleko postoupila
výstavba zdejších hloubených tunelů, nad nimiž rostou konstrukce podzemních garáží (foto č. 1). Karel Březina
(foto č. 2 druhý zleva) v Informačním středisku vyslechl zprávu o finančním plnění a o průběhu výstavby, kterou
doprovázela schémata jednotlivých částí díla (foto č. 3). Kontrolního dne se zúčastnil i generální ředitel Metrostavu
Ing. Pavel Pilát (foto č. 4 uprostřed), který jeho účastníky pozval na prohlídku rozestavěného díla. Do podzemí je
doprovodil Ing. Miloslav Hadrava, ředitel divize 2, která stavbu řídí. Fotograf jej zachytil na foto č. 5 uprostřed, vedle
starostky Prahy 6 Ing. Marie Kousalíkové. Součástí prohlídky byla i návštěva staveniště v T roji, kde se prodlužuje
provizorní příhradová konstrukce s železobetonovými prefabrikovanými příčníky Trojského mostu. Společný tým
pracovníků divizí 2 a 5 její 16m díly zhotovuje ve výrobně na holešovickém břehu, odkud je vysunuje nad Vltavu
(foto č. 6). Stavba tunelů Blanka vzbuzuje u odborníků i veřejnosti velkou pozornost kvůli své technické náročnosti.
Celý den byl proto zaplněný diskusemi a vysvětlováním (foto č. 7). Podzemní projížďka účastníky provedla raženými
tunely pod Královskou oborou (foto č. 8) a na povrch je vyvezla na letenské křižovatce U Vorlíků (foto č. 9).

zdroj: noviny Metrostavu č.9 http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/092011.pdf

180

Re: Z tisku a médií

Spor o tramvajovou zastávku na Letné
Haló noviny 31.5.2011

PRAHA – Zvýšení cen jízdenek, které nedávno schválila rada zastupitelstva hl. m. Prahy, vyvolává nepříznivé reakce obyvatel. Podle zastupitelky v Praze 7 Miroslavy Moučkové se občané obávají, že bude následovat i zdražení předplatného.
    »Navíc místo zlepšení situace pro cestující se třeba u nás na Letné má rušit zastávka Sparta dnes umístěná těsně před Letenským náměstím. Obyvatelé bloku domů naproti Letenské pláni, kterým se říká Molochov, a přilehlých ulic se na mě často obracejí s námitkou, že zastávka je hodně využívaná,« uvedla zastupitelka. Při projednávání tzv. vyvolaných investic souboru staveb v návaznosti na tunel Blanka před měsícem padlo rozhodnutí, že zastávka bude zrušena. Pokud se městské části Praha 7 ale do konce června podaří sehnat souhlasná stanoviska Dopravního podniku, ROPID a Dopravního podniku hl. m. Prahy, svitla by naděje. Mohla by ve směru Dejvice vzniknout nová zastávka »Molochov« mezi stanicemi Letenské náměstí a U Sparty (umístěné u stadionu). »Námitka, že zastávky budou dost blízko sebe, nevystihuje potřeby obyvatel,« míní Moučková. Zřízení zastávky včetně přeložek inženýrských sítí by stálo osm milionů korun. »Pro obyvatele Prahy 7 je dobrou zprávou, že při uvedeném jednání padlo rozhodnutí, že v létě 2012 dojde k rekonstrukci Letenského náměstí. Uvažovalo se totiž i o možnosti odsunout tuto investici na pozdější dobu.
Snad proklamované řešení křižovatky v souladu s novými technickými normami přinese zlepšení situace zejména pro chodce,« říká Moučková. Několikavteřinové bliknutí zelené na jednom z přechodů na této křižovatce, které neumožňuje zejména starším lidem ji bezpečně přejít, se ostatně stalo i jedním z diskutovaných témat před loňskými komunálními volbami.

Foto popis: Současná tramvajová zastávka na Letenské pláni
Foto autor: FOTO - Miroslava MOUČKOVÁ

181 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (31.05. 2011 20.15)

Re: Z tisku a médií

Ne že bych chtěl být nějak moc oftopičný a politický, ale nedá mi to - dotyčná Miroslava Moučková:

1) ty Haló noviny čtyři roky šéfredaktorovala, než se stala členkou Rady ČTK (2006-donedávna);
2) byla šéfkou propagace a agitace ÚV SSM v druhé půlce 80. let a od června do listopadu 1989 šéfredaktorkou Mladé fronty;
3) je neteří Jaroslava Pláteníka Moučky;
4) je dcerou brutálního vyšetřovatele Milana Moučky, který "vyšetřoval" Miladu Horákovou.

To jen tak na okraj, k doplnění kontextu o obavách občanů z úst jediné zastupitelky P7 za KSČM ;-)

Thumbs up Thumbs down

182 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (01.06. 2011 07.54)

Re: Z tisku a médií

ČT24: Ulice M. Horákové je opět otevřena, tunel Blanka přesto zdaleka není (asi se to postupně objeví leckde)

Praha 1. června (ČTK) - Ulice Milady Horákové na Letné, kterou různé výluky provází už od roku 2008, je ode dneška opět plně průjezdná. Doprava na této významné komunikaci se tak definitivně vrací do původní trasy jako před zahájením stavby tunelového komplexu Blanka, řekla ČTK mluvčí pražského magistrátu Tereza Krásenská.
Komunikace je průjezdná obousměrně pro autobusové linky městské hromadné dopravy a i všechen ostatní provoz. Při jízdě z provizorní křižovatky Prašný most směrem na Letnou ode dneška vozidla nepojedou ulicí Na Valech, ale podél staveniště vjezdové rampy číslo dvě tunelového komplexu Blanka se napojí na ulici Milady Horákové.
Zastávka autobusových linek MHD v ulici Na Valech byla zrušena a obnovena v ulici Milady Horákové zhruba 100 m před křižovatkou s ulicí Badeniho. Pro linky 108, 174, 216 a 515 je tato zastávka konečná. Výstupní a nástupní zastávka Špejchar byla zrušena, podle Krásenské bude sloužit jen jako obratiště. Nástupní zastávkou je zastávka Hradčanská.
Tunel Blanka měl původně stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy Kč za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun měly podle smluv stát průzkumy nebo inženýrská a projektová činnost. Vedení města ale zjistilo, že má za stavbu zaplatit téměř 38 miliard korun. Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané  vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby.
Zprovoznění tunelového komplexu se původně předpokládalo v roce 2011, později se posunulo na konec roku 2012. Nyní se mluví o termínu kolem roku 2014. Celková délka severozápadní části městského okruhu, jejíž součástí tunel Blanka je, bude 6382 metrů.

Thumbs up Thumbs down

183

Re: Z tisku a médií

Ulicí Milady Horákové budou auta opět jezdit oběma směry
http://praha.idnes.cz/ulici-milady-hora … -zpravy_ab

mimo jiné:
Motoristy ještě letos čeká další novinka. Při cestě do strahovského tunelu z Dejvic a okolí už nebudou muset jezdit po objížďce Myslbekovou ulicí a kolem hotelu Pyramida. Koncem roku se má totiž otevřít i Patočkova ulice. "Tuto silnici zprovozníme 20. prosince tohoto roku," slíbil náměstek primátora Karel Březina.

184

Re: Z tisku a médií

V pražské Stromovce se znovu sesunula půda

V pražském parku Stromovka se ve čtvrtek v podvečer opět sesunula půda. Půda je namístě stále v pohybu, masa hlíny o rozměrech 20x50 metrů se i se vzrostlými stromy pohybuje směrem k historické Šlechtově restauraci. Sesuv údajně nesouvisí se stavbou tunelu Blanka. Při neštěstí nebyl nikdo zraněn.
...

Thumbs up Thumbs down

185 Naposledy upravil: Jenik (02.06. 2011 22.00)

Re: Z tisku a médií

Ve Stromovce podemlela voda svah, popojely i dva stromy
http://praha.idnes.cz/ve-stromovce-pode … zpravy_cen
Nový článeček, už ne skandální. Na Lidovkách stále visí původní verze.
A moc se mi líbil výrok "Tam není žádný vodovod, jenom zavlažování" smile

Thumbs up Thumbs down

186 Naposledy upravil: Mirajz (03.06. 2011 00.36)

Re: Z tisku a médií

Jenik napsal:

... A moc se mi líbil výrok "Tam není žádný vodovod, jenom zavlažování" smile

To jsou ty nuance češtiny. Tak třeba, zatímco v zadku jsou jenom exrementy, tak v pr.... je všechno možné včetně ryb, tmy, státního rozpočtu a těch stromů v sesuvu. big_smile

Thumbs up +3 Thumbs down

187

Re: Z tisku a médií

stanley napsal:

V pražské Stromovce se znovu sesunula půda

V pražském parku Stromovka se ve čtvrtek v podvečer opět sesunula půda. Půda je namístě stále v pohybu, masa hlíny o rozměrech 20x50 metrů se i se vzrostlými stromy pohybuje směrem k historické Šlechtově restauraci. Sesuv údajně nesouvisí se stavbou tunelu Blanka. Při neštěstí nebyl nikdo zraněn.
...

Nejlepší je poslední odstavec.Nějak jim ty počty nejdou.Zapomněli, že Stromovka se propadla dvakrát.

Thumbs up Thumbs down

188

Re: Z tisku a médií

v pořadu Z Metropole se mluvilo i o Letenské plání (val a tak) smile

189

Re: Z tisku a médií

Zájem o Blanku trvá
Největší městská dopravní stavba u nás – pražský tunelový
komplex Blanka – neustále přitahuje pozornost
odborníků. A to jak těch současných, tak také těch
budoucích, studentů stavebních fakult. Svůj čas jim
při exkurzích věnují nejen zástupci personalistů, kteří
akce připravují, ale i pracovníci divizí 2 a 5, kteří jim
na stavbách poskytují odborný výklad.
V květnu se do rozestavěných tunelů Městského okruhu
podívali vysokoškoláci z Brna a Ostravy. Po seznámení
s projektem a postupem výstavby v Infocentru zamířili
od portálu ražených tunelů na Letné do podzemí pod ní.
Kromě tunelů (foto č. 1 a 2) tu vždy největší pozornost
vzbuzuje strojovna vzduchotechniky (foto č. 3), která patří
mezi naše největší podzemní díla.


Porovnání výrubů
Pro každý druh dopravy je zapotřebí jinak velký tunel.
Rozpětí velikostí výrubů podzemních komunikací, které
vyrazil či právě razí Metrostav, je velice široké.
Metro V.A traťový tunel 28 m²
Dálniční tunel Libouchec 83 m²
Železniční tunel Nové spojení 108 m²
Blanka dvoupruhový tunel 124 m²
Blanka třípruhový tunel 173 m²
Metro IV.C1 stanice Kobylisy 228 m²
Metro V.A stanice Petřiny 267 m²
Blanka strojovna vzduchotechniky (foto) 300 m²
Tunel Mrázovka rozplet (největší v ČR) 340 m²
Všechny údaje v přehledu jsou zaokrouhlené. Pro
srovnání – největším dosud vyraženým výrubem na světě
se podle dostupných informací pyšní stanice metra v Miláně,
jejíž profil dosahuje 450 m².

190

Re: Z tisku a médií

K tomu maximálnímu výribu bych byl skeptický, strojovna na lipně má rozměry výrubu 22x38=836m2 a byl jsem na exkurzi v Norsku v nějaké podzemní elektrárně a ta byla ještě výrazně větší.

Thumbs up Thumbs down

191

Re: Z tisku a médií

Asi se jedná o průřez dopravních tunelů.

Thumbs up Thumbs down

192

Re: Z tisku a médií

p.zer napsal:

K tomu maximálnímu výribu bych byl skeptický, strojovna na lipně má rozměry výrubu 22x38=836m2 a byl jsem na exkurzi v Norsku v nějaké podzemní elektrárně a ta byla ještě výrazně větší.

A v Helsinkách (myslím) mají vyrubanou celou sportovní halu...

Thumbs up Thumbs down

193

Re: Z tisku a médií

Kubajsu napsal:

A v Helsinkách (myslím) mají vyrubanou celou sportovní halu...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gj%C3%B8vi … avern_Hall

Thumbs up Thumbs down

194

Re: Z tisku a médií

P_V napsal:
Kubajsu napsal:

A v Helsinkách (myslím) mají vyrubanou celou sportovní halu...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gj%C3%B8vi … avern_Hall

Je to v norském Lillehameru. Naši tam hráli na OH.

Je třeba nejen stavět nové, ale i zachraňovat staré kostelsedlec.cz

195

Re: Z tisku a médií

anasazi napsal:

Je to v norském Lillehameru. Naši tam hráli na OH.

Ne, v Lillehammeru je normální hala.

Thumbs up Thumbs down

196 Naposledy upravil: huberokororo (09.06. 2011 18.41)

Re: Z tisku a médií

Podle té wikipedie je to v nějakém Gjoviku v Norsku
ale když byla olympiáda v Lillehammeru, tak se tam částečně hrál hokej

Thumbs up Thumbs down

197

Re: Z tisku a médií

ČTK napsal:

Na výstavbě Trojského mostu Praha zřejmě neušetří

Praha 13. června (ČTK) - Praha zřejmě neušetří na výstavbě Trojského mostu, který je součástí tunelového komplexu Blanka a který kvůli změně konstrukce podražil oproti původním propočtům zhruba o 720 milionů korun. Vyplývá to z analýzy, kterou si město nechalo zadat. Na setkání s novináři to minulý týden řekl náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). Kolik bude nakonec stát výstavba Blanky, není zatím jasné. Podle Březiny město stále jedná s dodavateli. Souhrnný materiál chce Březina předložit do rady do konce června.
Posouzení mostu podle Březiny zpracovala Alena Kohoutková z katedry betonových a zděných konstrukcí Fakulty stavební ČVUT. Ze studie podle Březiny vyplývá, že dostavba už rozestavěného mostu je nejlevnější a nejrychlejší variantou. 'Z toho plyne, že se bude pokračovat ve stavbě. Netěší mě to, ale nyní je to ekonomičtější varianta,' řekl Březina.
Most se posuzoval z ekonomického, časového a urbanistického hlediska. Ze všech hledisek byl současný most vyhodnocen jako nejlepší a nejvhodnější. Studie podle Březiny ukázala, že návrat k původnímu projektu by měl několik rizik. Výstavba by se zřejmě prodloužila, pravděpodobně by se také ještě prodražila.
Podle původního projektu měla výstavba tunelové komplexu Blanka stát včetně DPH 21,2 miliardy korun za stavební část a 4,2 miliardy korun za technologie. Dalších 1,58 miliardy korun mělo podle smluv město zaplatit za průzkumy nebo inženýrskou a projektovou činnost. Vedení města ale v minulých měsících zjistilo, že se náklady na stavbu vyšplhaly téměř na 38 miliard korun.
Zvýšení má na svědomí inflace, dražší technologie, ale i takzvané vícepráce, tedy objednávky nad původní rozsah stavby. Výrazné navýšení nákladů způsobila právě změna konstrukčního a architektonického řešení Trojského mostu. Most měl původně stát asi 400 milionů korun, změny cenu zvýšily o 720 milionů korun.
Vedení hlavního města už v květnu jednalo o tom, jak by mohlo na stavbě tunelu Blanka ušetřit. Město chce postavit jen v základním provedení výdechové objekty, nebude opravovat bastion na Prašném mostě ani nepostaví takzvaný baldachýn na Letné. Naopak počítá s rekonstrukcí Letenského náměstí a zrušením objízdné trasy po Myslbekově ulici.
Šárka Dvořáková rot

198

Re: Z tisku a médií

zase ty titulky... sad a vůbec je to zase plné perel...
jak víme, kus podchodu už je tam hotov... a je zajímavé, že na to přišli zase až teď...

ČT24 napsal:

Radnice Prahy 6 odmítá podchod na Hradčanské
vloženo: 13. 6. 2011 18:50, autor: had

Křižovatka Prašný most Praha – Zastupitelé Prahy 6 vyčítají magistrátu, že namísto přechodu přes křižovatku na Prašném mostě dostanou podchod. Především se jim nelíbí, že z podchodu se navzdory všem bezpečnostním opatřením stane špinavé a nebezpečné místo. Kromě toho stavba této varianty, která je součástí tunelového komplexu Blanka, vyjde Prahu mnohem dráž.

Video: Reportáž Luďka Jíry

Investor se přitom paradoxně ohání heslem, snížit náklady už tak předražené stavby tunelu Blanky. Když už se město rozhodlo šetřit tím, že se nebudou stavět garáže na Letné, opravovat bastiony nebo stavět architektonicky zdobné výduchy z tunelů, mělo by město podle zastupitelů Prahy 6 také upustit od stavby podchodu, který je několikanásobně dražší než přechod.

Vedle toho se radnice obává, že zajistit bezpečnost v podchodu bude mnohem složitější než by tomu bylo v případě přechodu. Lidé by se tak mohli bát tunel využívat. "Podchody jsou vždycky problematické. Jak urbanisticky, tak poté i v otázce bezpečnosti," upozorňuje starostka městské části Marie Kousalíková (ODS). I udržování čistoty je podle Prahy 6 složitější a dražší.

Magistrát: Bezpečnost především

Pražský magistrát budování přechodu přes rušnou křižovatku slíbil dejvické radnici již před rokem. Nyní ale své plány mění. Dražší variantu vysvětluje obavou o bezpečnost občanů. "Přechod je vždy levnější varianta, ale musíme mít na mysli bezpečnost nejen chodců, ale i motoristů, kteří tudy projíždějí," tvrdí mluvčí magistrátu Jiří Wolf. Stejný názor má i firma Metrostav, která podchod, stejně jako celou Blanku, staví.

Zastupitelka Prahy 6 Petra Kolínská Obyvatelé pražské čtvrti tyto argumenty odmítají. Podle jejich šetření totiž křižovatka přechod dopravně unese. "Jestli budujeme ve městě tunely pro auta, tak argument, že taková stavba si vyžaduje další tunel pro chodce, je padlý na hlavu," prohlásila zástupkyně Prahy 6 Petra Kolínská (SZ).

zdroj: ČT24

http://www.ct24.cz/regionalni/stredni-c … radcanske/

199

Re: Z tisku a médií

Protikorupční policie ve středu si z Odboru výstavby pražského magistrátu odnesla dokumentaci k výstavbě Trojského mostu mezi Holešovicemi a Trojou. Agentuře Mediafax informaci potvrdil Luděk Schreib z tiskového odboru magistrátu.
http://tn.nova.cz/zpravy/cernakronika/p … mostu.html

Thumbs up Thumbs down

200

Re: Z tisku a médií

Začátkem února magistrát přiznal, že se výstavba tunelu Blanka prodraží o zhruba deset miliard korun. Po několika měsících jednání se městu podařilo navýšené náklady proškrtat, ovšem pouze o 800 milionů. To je podobné, jako kdyby rodina v krizi ze svého rozpočtu škrtla jen pomazánkové máslo.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/blanka-za-tricet- … zpravy_sfo

Thumbs up Thumbs down