Legerova je užší a řidiči vzteklí http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=063 … ;c=1157503
mfBNES 16. března 2009
Magistrála má od soboty jenom tři pruhy. Starousedlíci vyčkávají, co jim změny přinesou, řidiči se děsí kolon
Nové Město - O jednu pomyslnou dírku utáhli dělníci pásek na magistrále v Legerově ulici.
Od sobotního dopoledne se frekventovanou silnicí projíždí jen ve třech pruzích, ten čtvrtý je prázdný.
Betonových zábran a kuželů se dlouho dopředu děsili řidiči, někteří dopravní odborníci i obyvatelé okolních ulic. Jenže kolony se zatím nekonaly, a to ani v neděli večer.
Skutečně ostrým testem je totiž pro takovou úpravu pondělní ranní špička. Byť se podle mluvčího Technické správy komunikací (TSK) Tomáše Mrázka vyskytly drobné problémy při zužování magistrály už v sobotu dopoledne, kdy dělníci na most umístili značky snižující rychlost a zabrali hned dva pruhy.
„Rychle se vytvořila kolona, která se po pár minutách rozjela,“ popsal zádrhele Mrázek.
Radikální úpravy se město leklo TSK původně plánovala, že se práce protáhnou do neděle, ale už v sobotu večer bylo hotovo.
Betonové zábrany, jejichž položení stálo 300 tisíc korun, dělníci umístili od Nuselského mostu po Fügnerovo náměstí.
Úpravy magistrály proti původním plánům zůstaly jen na půli cesty - čtvrtý pruh, do něhož se auta za Fügnerovým náměstím vracejí, měl nově sloužit jen k odbočování do Rumunské ulice. „Původně jsme o tom uvažovali, ale nakonec zvítězila varianta, že jím bude možné jet i rovně,“ přiznal radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Město se navíc obávalo, že tak radikální změna by mohla být nebezpečná. „Řidiči by vyhrazený pruh určitě nerespektovali, a pokud by tam nebyla betonová bariéra, určitě by volného pruhu zneužívali,“ prohlásil Mrázek.
Pohodlnější život za bariérami? Radní Šteiner se spoléhá na to, že život v Legerově teď bude pro místní obyvatele pohodlnější. „Není to nic revolučního, stejné úpravy jsme udělali třeba v ulici V Holešovičkách,“ vysvětlil Šteiner.
Lidé by se nyní měli cítit na chodnících bezpečněji, když budou auta od nich dál, navíc mohou snáz zajet vozem do proluk mezi betonovými zábranami.
Jenže starousedlíci zatím nad změnami příliš nejásají. „Zácpy tu jsou pořád, horší už to snad být nemůže. Konečně se tu alespoň něco děje, tak uvidíme, jestli to bude k lepšímu,“ zadoufal Jan Matoušek, který bydlí na dohled od Nuselského mostu.
Pokud domácí nad úpravami zrovna neplesají, někteří projíždějící řidiči byli vzteky rozžhavení doběla. „Zúžení je úplný nesmysl! Jsem zvědavý, za jak dlouho se dostanu v pondělí do práce, protože takhle se ulice celá ucpe a bude to stát už v ulici 5. května,“ láteřil o víkendu Středočech Miloslav Blažek z Benešova, který denně do Prahy dojíždí do zaměstnání.
Blažek se teď obává toho, že bude muset jezdit do práce o poznání dřív, aby ho dopravní zácpy výrazně nezdržely. A dalším řešením může být najít si jinou cestu po hlavním městě.
Pokračování na str. D3
Pokračování ze str. D1
Některé motoristy nové zábrany v Legerově ulici pořádně rozparádily. „Někteří řidiči dělníkům dost nevybíravě nadávali a dělali na ně taky vulgární gesta,“ postěžoval si mluvčí TSK Tomáš Mrázek.
Pokud se řidiči obávají kolon, doporučuje jim Mrázek zaparkovat na P+R parkovišti na Chodově.
„Parkoviště má 700 míst a nebývá plné. Dál se pak vyplatí jet metrem,“ navrhl jim Mrázek.
Včera bylo takové běsnění zbytečné - v Legerově ulici i na Nuselském mostě byl provoz celý den maximálně na stupni číslo 2.
Možná zafungovalo i to, že se řidiči první den jenom báli projet zúženou Legerovou ulicí.
Ostatně to se ukáže v dalších dnech, zábrany tam totiž zůstanou minimálně měsíc.
S uzavřením jízdního pruhu nesouhlasí radnice Prahy 4, která se obává, že se kvůli zúžené magistrále prodlouží kolony na Nuselském mostě a řidiči budou hledat objízdnou trasu ulicemi Nuslí. Pokud by se tak opravdu stalo, bude radnice po měsíci vyžadovat odstranění bariér.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor:
* ROBERT OPPELT