Místo plodných dohadů o počítání letopočtů bych měl zásadnější téma k projektu. Samotné trasování "déčka", zejména úseku z Pankráce do centra.
Jak je z projektu patrné, zvolena je trasa přes Nuselské údolí, tj. Nám. bří synků. Oblast je v současnosti dostatečně obsluhována tramvajemi. Tato varianta se pak jeví pouze na jedno použití, a to jen jako nezbytná výluková trasa při uzavření Nuselského Mostu. Pokud pominu útok teroristů, který by měl za následek dlouhodobé ochromení dopravy po páteřní tepně, pak se počítá s GO mostu, s dobou trvání v řádu měsíců.
Je škoda, že nebyla vypracována i alternativní trasa vedení přes Vršovice, stanice na Čechově nám. na Jiřího z Poděbrad (přestup na M A) s možností větvení směrem do centra: 1) - Masarykovo nádr. (M-B a vlaky) a 2) na Jarov a dál do Vysočan. Tento severojižní tah je dnes zajišťován pouze páteřními bus linkami, vedenými Chodovskou a Bělocerkevskou. Spojení je nejen nedostačující kapacitně, ale zejména časově, problémy kongescí v celé obalsti Vršovic, Michle a Spořilova. Dlouhodobý přínos této trasy je nepochybný a je třeba provést srovnávací studii, dříve, než se kopne do země.