Téma: Stanice v oblouku
Teď jsem viděl na ZOOM dokument o Pensylvania station. Jen tak mimochodem tam byly záběry z dalších stanic i nádraží, situovaných v traťovém oblouku a podle všeho v běžném provozu.
Přitom u nás údajně kvůli tomu "nelze provozovat" nádraží Praha-Vyšehrad (budova prodaná komusi) a plánujeme o tři sta metrů dál stanici Výtoň (proč a pro koho netuším, ale zničí to celou Výtoň).
Podobně v oblouku Hlavní nádraží Brno (vím, složitý historický vývoj, sto let studií o novém místě) musíme přemístit na jinou trať o půl kiláku vedle (kam si to dojdete pěšky), protože je v oblouku a "nemůžeme připojit další vagon", tak tu nemůže zastavit rychlík.
A teď nevím, čím to je, jestli kvůli tomu, že jsme zrušili výpravčí a celý peronní personál (a všechno se řídí on line Odkudsi) a z mašinfíry se stal řidič dopravního prostředku (nevidím na dveře, nejedu).
Anebo tím, že vznikne spousta zbytečných pozemků, podobně jako v Dejvicích, Bubnech, na Smíchově ...které se dají výhodně zpeněžit. No nekup to, za ty peníze.