Oznámení zahájení stavebního řízení „RTT Vršovická.“
Předmětem stavebního řízení je dopravní liniová stavba – stavební úprava tramvajové trati (TT) na Vršovické ulici v délce 2,574 km. Začátek úseku je od kolejového trojúhelníku Otakarova x Na Zámecké a konec úseku je před trojúhelníkem Kubánské náměstí. Součásti jsou obě výhybky kolejového trojúhelníku Vršovická x Minská a přímý úsek mezi nimi. Vynechána bude v celém úseku pouze kolejová konstrukce Vršovická x Moskevská, neboť její stavební úprava již proběhla. V rámci stavby se řeší nové konstrukční vrstvy TT: úpravy zastávek, úpravy TT, odvodnění TT, elektrická zařízení v zastávkách, trolejové vedení TT, ovládání a vytápění výměn a dráhové kabely. Součástí stavby není detekce tramvají pro řadiče SSZ (SO 23).
Stavební objekt SO 11 - Tramvajová trať – TT bude nově zřízena na příčných železobetonových pražcích ve štěrkovém loži (v prostoru kolejových obvodů na dřevěných pražcích). Mimo přejezdy a prostory zastávek bude travnatý kryt. V zakrytých úsecích budou kolejnice osazeny protihlukovými prvky a prvky proti bludným proudům. Délka úprav koleje je 2 574 m pro kolej č. 1 a 2 572 pro kolej č. 2. všechny přejezdy TT jsou navrženy z litého asfaltu. Otevřené štěrkové lože je navrženo pouze pod nadjezdem žel. Trati v zatravněné části úseku, kde by travní koberec neměl dostatek srážek. Dále jsou úzké pruhy otevřeného lože š. 1,0 m navrženy pro oddělení zatravněných úseků TT od úseků se zpevněným povrchem. V oblastech kolejových konstrukcí (Na Zámecké, Minská, Kubánské náměstí) je navržen kryt z velké žulové dlažby ( s asfaltovou zálivkou).
Stavební objekt SO 12 Odvodnění tramvajové trati – jeho součástí jsou kanalizační šachty s označením KJ (kalové jímky). Do těchto šachet jsou zaústěny trativody navržené pod tram. tělesem. Do některých šachet KJ jsou kromě trativodů zaústěny ještě odvodňovače kolejových žlábků. V rámci tohoto objektu je dále řešeno napojení šachet KJ přípojkami KT DN 200 mm na stávající veřejnou kanalizaci.
Stavební objekt SO 13 - Tramvajové zastávky – zastávky zůstávají ve stávajících polohách. V předmětném úseku se nacházejí tyto zastávky: Nádraží Vršovice (oba směry, vstřícně), Bohemians (oba směry, nevstřícně), Koh-i-noor (oba směry, vstřícně), Slavia (oba směry, vstřícně) a Kubánské náměstí (z centra). Pro nástupiště tramvajových zastávek je sledováno dosažení šířky 3,70 m (alespoň v místě přístřešků pro cestující). Obrubníky budou žulové (v případě potřeba na straně vozovky dvojité). Na zastávkách budou instalovány přístřešky pro cestující. Nástupiště budou vybavena novými označníky. Dále na nástupištích na straně vozovky budou osazena dopravně-bezpečnostní zábradlí.
Stavební objekt SO 14 - Elektrická zařízení tramvajových zastávek – objekt řeší připojení nových staničních označníků a přístřešků MHD na tramvajových zastávkách: nádraží Vršovice, Bohemians, Koh-i-noor, Slavia a Kubánské náměstí. (pouze směr z centra).
Stavební objekt SO 21 Trolejové vedení – zahrnuje opravu stávajícího trolejového vedení na ulici Vršovická od podjezdu pod tratí ve správě SŽDC až na křižovatku Kubánské náměstí. V rámci stavby budou budovány nové základy, které budou osazeny novými kulatými stožáry. Stávající závěsy na budovách budou využity pouze v některých případech a budou nově ukotveny do stávajících míst pomocí chemických kotev.
Stavební objekt SO 22 - Ovládání a vytápění výměn – objekt řeší ohřev rozjezdových a sjezdových výměn, ovládání a signalizace rozjezdových výměn na Vršovické ulici v křižovatkách s ulicí Minská, Moskevská a Litevská.
Stavební objekt SO 24 Dráhové kabely - budou vyměněny trakční kabely, stávající ocelové skříně za nové a též kabelové propojky na trati.
Stavební objekt SO 31.1 – Definitivní dopravní značení – tramvajová trať - součástí tohoto objektu je vodorovné dopravní značení na TT. Konkrétně jsou součástí tohoto objektu přechody pro chodce (V7) značené na TT nápisy „POZOR TRAM“ se symbolem DZ A22, čáry oddělující protisměrné jízdní pruhy na TT v místech jízdy BUS po TT včetně nápisů „BUS“ (V15). Dále jsou součástí dopravní zařízení Z4 umístěné na vysazených plochách budovaných u TT (vnitřní strana vozovky).
http://urdeska.praha.eu/files/RTT%20Vr% … cj58q4Ug==