Re: Z tisku a médií (SJM)
V Praze se po osmi letech uvolní magistrála, mizí zátarasy u muzea
http://zpravy.idnes.cz/v-praze-se-po-os … _praha_pei
a i Pražský deník informuje
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 90601.html
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Z tisku a médií (SJM)
V Praze se po osmi letech uvolní magistrála, mizí zátarasy u muzea
http://zpravy.idnes.cz/v-praze-se-po-os … _praha_pei
a i Pražský deník informuje
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/b … 90601.html
aktualizace článku včetně fotek a videa
V Praze se po osmi letech uvolní magistrála, zmizely první zátarasy
http://zpravy.idnes.cz/v-praze-se-po-os … _praha_pei
Primátor hlavního města Prahy zahájil odstraňování bariér u rádia Svobodná Evropa
http://magistrat.praha-mesto.cz/80858_P … dna-Evropa
Primátor hlavního města Prahy zahájil odstraňování bariér u rádia Svobodná Evropa
http://magistrat.praha-mesto.cz/80858_P … dna-Evropa
Jo,jo, zátarasy pak budou ekologicky zničeny...
Zklidnění magistrály. Je nejvyšší čas http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/m … 90612.html
Praha - Iniciativa AutoMat tvrdí, že na přípravu omezení provozu se musí pracovat už nyní. Město je v klidu, na zklidňování se prý pracuje.
Po magistrále se pojede jen padesát
Město kvůli hluku plošně sníží rychlost v ulicích - Praha - Sedíte za volantem auta, jedete po široké pražské silnici a říkáte si, že značka omezující rychlost na maximálních 70 km/h...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfp … ;c=1273102
takhle se to dělá - místo PHS barák
Tak tohle jsem úplně přehlédl - titulek vůbec nenapověděl
Jedná se o prostor na západ od SJM směrem na Brno za BB Centrem, kde již není PHS http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=133161168@y=135797888@z=17
dnes píšou že radní souhlasili
V Michli má zmizet lipová alej, lidé se proti kácení bouří http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/v … 91013.html
„Máme stanovisko odborné firmy zabývající se hlukem a akustikou pro dané území a ta prokazuje, že zelený pás jako zvuková bariéra nefunguje. Naopak plánovaný polyfunkční objekt hluk z aut významně sníží,“
Pokud by město stavbu domu nepovolilo, muselo by samo zafinancovat výstavbu protihlukové stěny.
Město nemůže stavět nájezdové rampy
UDÁLOSTI - PRAHA Pražský magistrát nebude moci vystavět plánované ochranné bariéry a nájezdové rampy u magistrály v ulici 5. května. Rozhodl o tom Městský soud v Praze. Podle předsedkyně...
Plné znění ihned v trafice, nebo zde od 12:00.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=258 … ;c=1284416
Ach jo, to je zase zpravodajství.. Tady je to plné znění:
PRAHA Pražský magistrát nebude moci vystavět plánované ochranné bariéry a nájezdové rampy u magistrály v ulici 5. května. Rozhodl o tom Městský soud v Praze. Podle předsedkyně sdružení Občané postižení Severojižní magistrálou Alžběty Rejchrtové soud zrušil stanovisko magistrátu ohledně územního rozhodnutí na umístění ramp a bariér.
Nejvíc mě fascinuje, jak MF Dnes ani nenapadne dohledat si příslušné dokumenty, a místo toho se spokojí s "Podle předsedkyně sdružení..." Pokusil jsem se dohledat více informací a zřejmě jde o tohle:
Občané požadují, aby město upustilo od plánu na výstavby ramp a osmimetrové zdi, podle nich to není dostatečné řešení. Chtějí naopak, aby auta jezdila novým tunelem nebo aby zdarma dostali protihluková okna.
Kontroly zúží magistrálu
Nejen chodci, ale i řidiči by měli počítat s častějšími kontrolami a to nejméně v následujících čtrnácti dnech. Už ve čtvretk večer dopraváci omezí provoz na magistrále a v ulici 5. května směrem z centra do jednoho jízdního pruhu. Umožní to důkladnější kontrolu řidičů...
Řidiče čeká v centru další omezení, chystá se oprava Nuselského mostu
http://zpravy.idnes.cz/ridice-ceka-v-ce … 7_praha_lf
Středočeský (Střední Čechy)
Oprava Nuseláku ztíží průjezd Prahou
10. února 2010 0:00
Praha - Řidiče přijíždějící po magistrále ulicí 5. května a Legerovou ulicí do centra Prahy čeká další výrazné omezení provozu. K nynějšímu zúžení ze čtyř na tři jízdní pruhy se na léto chystají rozsáhlé opravy na Nuselském mostě.
„V letošním rozpočtu je na to vyhrazeno zhruba 30 milionů korun,“ potvrdil MF DNES mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Tomáš Mrázek. Zdůraznil však, že o opravě dosud nebylo pevně rozhodnuto, a je tedy možné, že se provoz na mostě kvůli dělníkům omezí až příští rok. Silničáři nyní jednají s pražským magistrátem, kolik pruhů, v jakém směru a na jak dlouho by se mělo uzavřít. „Vždy budou zachovány v jednom směru nejméně dva jízdní pruhy,“ slibuje mluvčí silničářů.
V současné době je ve hře i možné opětovné rozšíření Legerovy ulice do čtyř jízdních pruhů. TSK si nechala udělat odbornou studii a doporučuje, aby se magistrála vrátila do původního stavu.
Vychází přitom z posudku dopravní fakulty i z připomínek městských částí Praha 2 a Praha 4. Ve čtvrtek bude o tomto doporučení jednat dopravní výbor zastupitelstva hlavního města.
A není jasné, kolik z dvanácti členů výboru se přikloní k odbornému doporučení vrátit magistrále původní šířku.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední čechy (střed)
Autor:
* ALENA ZVĚŘINOVÁ
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?r=mfs … ;c=1333128
Praha 11. února (ČTK) - Magistrátní dopravní výbor dnes doporučil hlavnímu městu zachovat zúžení pražské Legerovy ulice na tři pruhy. Rozhodl tak navzdory doporučení Technické správy komunikací (TSK), která navrhovala její opětovné rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Zda zúžení Legerovy ulice, které mělo na zkoušku trvat do poloviny března, bude konečné, rozhodne až odbor dopravy.
Zúžení Legerovy ulice si loni v březnu na zkoušku vymohla radnice Prahy 2, proti se ale ostře postavila sousední Praha 4. Opatření podle nuselské radnice zhoršilo životní podmínky na jejich území.
Zrušit zúžení doporučila magistrátu také TSK. Podle ní kvůli opatření nedošlo k výraznému zhoršení dopravní situace v Praze, ale vzrostl provoz na objízdných trasách druhé i čtvrté městské části. Zlepšení životního prostředí, na které ukazuje studie Českého hydrometeorologického ústavu, podle TSK může být ovlivněno příznivějšími meteorologickými a rozptylovými podmínkami.
Rozhodnutí přivítala starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS). Pruh, který je v současné době od zbytku magistrály oddělen betonovými bloky, by podle ní mohl sloužit k zásobování nebo parkování aut. V budoucnu by na něm mohla být zasázena zeleň nebo vzniknout cyklostezka.
Doporučení se naopak nelíbí zástupcům Prahy 4. "Nadšeni z toho nejsme," řekl ČTK radní čtvrté městské části pro dopravu Martin Hudec (ODS). Přivítal naopak dodatek usnesení, ve kterém výbor doporučil TSK, aby vypracoval studii o celkovém zklidnění magistrály v návaznosti na dokončení městského okruhu a na její omezení v centru města.
Legerova ulice, kterou každý den projede několik desítek tisíc automobilů, měla být původně zúžena na půl roku. Magistrát nakonec na žádost Prahy 2 rozhodl o prodloužení zkušební doby na rok, aby mohly být posouzeny dopady v různých ročním obdobích.
Během roku se obě městské části, kterých se omezení týká, kritizovaly přes média. Zadaly si také vypracování studií. Jejich závěry si ale obě radnice vykládají různě.
Stejně se postavily i k doporučení TSK na zrušení zúžení magistrály. Zatímco Praha 4 návrh TSK přivítala, druhé městské části se nelíbil. "Její závěr je plný rozporů," řekla Černochová. Měření se podle ní uskutečnily v době, kdy byly v Praze další uzavírky, které zvýšily provoz na zkoumaných trasách.
Praha 2 začala bojovat proti množství aut na svém území i reklamní kampaní. Nad Legerovu a Sokolskou ulici nechala vyvěsit poutače, ve kterých řidiče vyzývá, aby zvolili do centra města jiný druh dopravy. Zaplatila si i spoty v rádiu.
idnes verze...
Legerova ulice v Praze by měla zůstat zúžená, řekl dopravní výbor magistrátu
http://zpravy.idnes.cz/legerova-ulice-v … _praha_bar
A k tomu přidejme ještě:
Finanční noviny: Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice
Rádio Impuls+České noviny: Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice
Deník veřejné správy: Dopravní výbor doporučil zachovat zúžení Legerovy ulice
ČT24: Legerova bude zřejmě navždy třípruhová
iHned: Magistrála v centru Prahy by měla zůstat zúžená, navrhl dopravní výbor
Novinky: Opětovné rozšíření vozovky v Legerově ulici odmítá dopravní výbor
Něco z historie výstavby:
Rudé právo 16. 10. 1975 Tepny pro Prahu
Část Legerovy ulice ozdobí květiny
Šest obřích přenosných květináčů se již brzy objeví v Legerově ulici. Radnice Prahy 2 tak chce alespoň částečně zahájit humanizaci magistrály. „Každý květináč stojí přes 70 tisíc korun, včetně zeminy, květin a roční údržby. Celková humanizace je běh na dlouhou trať a bude nutné spolupracovat s magistrátem a získávat povolení a podobně. Tohle ale můžeme udělat už nyní. Navíc, jelikož jsou květináče přenosné, mohou být v budoucnu využity i v jiných lokalitách,“ uvedl zástupce starostky Václav Vondrášek (ODS). (luk)
Omezení rychlosti na magistrále vedlo ke snížení hluku. Místním to nestačí
Praha – Na omezení rychlosti na pražské magistrále ze 70 na 50 kilometrů v hodině mají různé strany různé názory. Pražská radnice si snížení maximální povolené rychlosti pochvaluje. Pro řidiče je to otravné, pro obyvatele žijící podél rušné komunikace je snížení hluku o tři decibely, což vychází z údajů srovnávacího měření, málo a žádají výstavbu protihlukového tunelu...
Zdeněk Tůma říká: Magistrálu pod zem
Praha - Kandidáti na pražského primátora se utkali ve veřejné debatě. Zásadní střet mezi lídry TOP 09 a ODS se nekonal.
Zdeněk Tůma říká: Magistrálu pod zem
Praha - Kandidáti na pražského primátora se utkali ve veřejné debatě. Zásadní střet mezi lídry TOP 09 a ODS se nekonal.
myslím, že je to o ničem, nejsou peníze a je řada přednostních staveb - metro A,D, Radlická atd.
myslím, že je to o ničem, nejsou peníze a je řada přednostních staveb - metro A,D, Radlická atd.
Východ MO, most v Podolí...
A taky 511 - ač ne přímo v Praze a nefinacovaná Prahou, zásadně pro ni důležitá ...
A taky 511 - ač ne přímo v Praze a nefinacovaná Prahou, zásadně pro ni důležitá ...
Tak v tom případě i 518,19,20. Teď chybí nejvíc 511, protože je mezi hotovými úseky. Až bude hotová, tak se problém plynule přesune o kus dál...
baggins napsal:A taky 511 - ač ne přímo v Praze a nefinacovaná Prahou, zásadně pro ni důležitá ...
Tak v tom případě i 518,19,20. Teď chybí nejvíc 511, protože je mezi hotovými úseky. Až bude hotová, tak se problém plynule přesune o kus dál...
To jo, ale to jsme bohužel už za hranicí blízké či skoroblízké reality. Myslím, že po dokončení 511 a VR zbude už jen tranzit D8 - R7-R6 a možná D5, ale to je jednak mnohem méně zatížená trasa, jednak se to dá vzít "relativně" bezbolestně přímo dolů na jih někde od Mělníka ... odskáče to "jen" Slaný
To jo, ale to jsme bohužel už za hranicí blízké či skoroblízké reality. Myslím, že po dokončení 511 a VR zbude už jen tranzit D8 - R7-R6 a možná D5, ale to je jednak mnohem méně zatížená trasa, jednak se to dá vzít "relativně" bezbolestně přímo dolů na jih někde od Mělníka ... odskáče to "jen" Slaný
No jak se ukazuje, tak 512-514 je již teď na hranici kapacity, takže po dokončení 511 tlak na severní část ještě výrazně vzroste (pokud do té doby nedojde k nějaké nepředpokládané události jako např. ropné krizi)...
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Magistrála (SJM) » Z tisku a médií (SJM)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.261 s, vykonaných příkazů: 81.