Re: z tisku a médií
iHned ještě jednou, tentokrát úderněji: Ombudsman chce zastavit stavbu metra, aby nepadaly domy. Ale nemá šanci
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Áčko do Nemocnice Motol » z tisku a médií
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 15 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
iHned ještě jednou, tentokrát úderněji: Ombudsman chce zastavit stavbu metra, aby nepadaly domy. Ale nemá šanci
Noviny Metrostavu: předání prvního štítu na titulní straně
Ve čtvrtek 16. prosince převzali naši technici u firmy Herrenknecht ve městě Schwanau první ze dvou plnoprofilových
zeminových štítů, které jsou určené pro ražbu metra V. A. Tento tunelovací stroj s číslem 609, průměrem
6060 mm a délkou cca 90 m začne v tunelech mezi Vypichem a Dejvicemi pracovat už příští rok na jaře. Kromě
dalších účastníků přejímky před ním fotograf zachytil generálního ředitele továrny Dr.-Ing. E. h. Martina Herrenknechta
(čtvrtý zprava) a vedle něj vlevo ředitele naší divize 5 Ing. V áclava Soukupa. Ve skupině kolem stojí
také Ing. Ermín Stehlík a Ing. David Cyroň z divize 5, ředitel divize 11 Ing. Zdeněk Ševčík, Ing. Karel Rössler, PhD.,
z centrály Metrostavu, technický náměstek divize 5 Ing. Boris Šebesta a další kolegové z obou zmíněných divizí
Noviny Metrostavu: předání prvního štítu na titulní straně
a na 4.straně sloupek o školení
Školení ve Schwanau
Na přelomu listopadu a prosince přijeli zaměstnanci
divize 5 na školení do firmy Herrenknecht v německém
Schwanau. Středem jejich zájmu byl tunelovací stroj
číslo 609, který příští rok zahájí ražbu metra V. A.
V tovární hale na ně čekal sestavený štít se všemi sedmi
vozíky závěsu. Vybraní členové první základní osádky
tunelovacího stroje (TBM) – pilot, elektrikář, mechanik
i obsluha hydraulických zařízení – se měli co učit (foto).
S takto složitým stavebním strojem totiž ještě nikdy předtím
společně nepracovali.
Týden po první partě na školení do Schwanau dorazila
i druhá osádka našich razičů. Další seznamování s TBM
pak na všechny čeká už od ledna v Praze.
Detailní seznámení s razicím strojem č. 609
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/012011.pdf - str.3
Metrosnewsletter 7-9/2010 http://www.metros.cz/newsletter7/news/7/news7.htm
METRO V.A. - ZAJIŠTĚNÍ RAŽEB TBM
Pro ražbu tunelu prodloužení Metra V.A. Metrostav objednal u německé firmy Herrenknecht dva mechanizované zeminové štíty EPBM (Earth Pressure Ballanced Machine).
Volba těchto tunelovacích strojů TBM (Tunnel Boring Machine) byla provedena na základě několika kritérií. Za prvé, ražby tunelu musely vyhovět přísnému kritériu sedání povrchu (maximální pokles 1 cm), které bylo určeno pro ochranu existujících budov, tramvajové dopravy a sítí podél Evropské ulice. Za druhé, to byl požadavek na zvládnutí ražeb a stavebních prací v tunelech a stanicích během tří let. S ohledem k omezenému přístupu a těžkostmi získávání záboru pro staveništní plochy v hustě zastavěné oblasti Prahy pouze mechanizované ražby TBM mohou zvládnout ražbu úseku cca 4 km dlouhého ze dvou otevřených čeleb za méně než dva roky.
tyhle stroje na ražení TBM - na Discovery/History (?) šel seriál o tunelech, tunelářích stavějících pod New Yorkem. Tak tam bylo vidět, jak to funguje a jak ty party jedou... I když asi je tam jiná "geologie" nežli v Praze
Přehled postupy výstavby metra V.A
3. týden
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni_denik.php?ID=42
Sestavujeme TBM
Přesně podle plánu dorazil v pátek 28. ledna na V ypich
na staveniště metra V. A první transport s díly plnoprofilového
zeminového tunelovacího stroje č. 609.
Nadměrný náklad z německého města Schwanau přijel
do Prahy po dálnici D5 a jako první přivezl na díly rozložený
vozík číslo 5 (foto). Do středy 2. února by na staveništi
měl být i vozík číslo 4, který bude do závěsu zařazen blíž
k razicí hlavě. O přesunu tunelovacího stroje budeme podrobněji
informovat v příštím čísle novin Metrostavu.
Stavba prodloužení trasy metra A pokračuje podle harmonogramu
http://magistrat.praha-mesto.cz/85758_S … rmonogramu
S postupem výstavby prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola se dnes seznámil první náměstek primátora hl. m. Prahy Karel Březina na jednání se zástupci všech zainteresovaných společností a firem.
„Mohu konstatovat, že stavba této naší prioritní investice probíhá podle harmonogramu. Jsou připraveny přístupové štoly a sjízdné rampy k budoucím stanicím a traťovým tunelům a nyní již bude moci být nasazen první razící štít ze staveniště na Vypichu směrem do Dejvic,“ řekl 1. náměstek primátora Březina a dodal: „Kombinace ražby tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou a použití nejmodernějšího razícího štítu představuje rychlou a dosud nejbezpečnější a nejvhodnější technologii do pražských podmínek. Způsob ražby tunelu, kdy se odtěží pouze nezbytné množství horniny pro posun štítu a ihned je montováno železobetonové segmentové definitivní ostění, a rychlost postupu 300 – 400 metrů za měsíc minimalizují vliv na povrchové objekty. Na stavbě prodloužení linky metra A budou nasazeny dva tyto razící štíty.“
Úsek trasy metra V.A. s délkou 6 134 m navazuje na úsek I.A ve stanici Dejvická a má celkem čtyři stanice, z toho tři stanice ražené. Stanice Petřiny a Červený Vrch budou jednolodní, stanice Veleslavín pak trojlodní, stanice Motol povrchová. Všechny podzemní stanice budou raženy Novou rakouskou tunelovací metodou a budou bezbariérové. Traťové tunely z Vypichu do stanice Motol budou dvoukolejné a ražené Novou rakouskou tunelovací metodou, ostatní ražené štítem budou jednokolejné.
Prodloužení trasy metra A za stanici Dejvická bylo usnesením Rady hl. m. Prahy ze srpna roku 2007 potvrzeno jako realizační priorita v rozvoji pražského metra, s výhradním nárokem na využití finančních prostředků z Evropských fondů v rámci Operačního programu Doprava. Celkové investiční náklady 18,7 mld. Kč (v úrovni cen roku 2008). Podle předběžných odhadů je možné z Evropských fondů letos čerpat až 2,2 mld. Kč.
Přípravné práce na stavbě začaly v prosinci 2009 předáním ploch pro zařízení stavenišť Vypich, Evropská, Kladenská a Kukulova, vlastní stavba byla zahájena v dubnu 2010. Průběh stavby je pravidelně sledován a řízen systémem kontrolních dnů generálního ředitele Dopravního podniku, a.s., a generálního ředitele Inženýringu dopravních staveb, a.s., Pravidelné kontrolní dny zavede i 1. náměstek primátora Karel Březina. Probíhají i další kontroly, které se týkají nejen realizačních prací, ale i vývoje legislativy a financování.
Základní údaje ke stavbě:
* Investor: Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
* Obstaravatel: Inženýring dopravních staveb, a.s.
* Projektant stavební a technologické části: Metroprojekt Praha, a.s.
* Zhotovitel stavební části: Sdružení metro V.A. (Dejvická-Motol), Metrostav, a.s., a Hochtief CZ, a.s.
* Termín uvedení stavby do provozu: 2014
Příloha: Prezentace (prosíme o rozbalení všech souborů, jinak spuštěná prezentace nebude fungovat korektně. Pro rozbalení souboru je třeba mít program winrar.)
http://magistrat.praha-mesto.cz/zdroj.a … =932174288
V Praze 7. 2. 2011
---------
obrázky z prezentace jsem vložil do galerie
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … zace/1102/
Přehled postupu výstavby metra V.A
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni_denik.php?ID=45
OBRAZEM: Na Vypichu vyráží pod zem tunelovací stroje
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/n … -2335.html
trochu starší články:
14. červenec 2009
Metro na letiště, ze kterého zůstává rozum stát...
http://subrt.blog.idnes.cz/c/91780/Metr … -stat.html
...aneb Pražská dopravní apokalypsa 2 - Prodloužení metra A na letiště Ruzyně je skutečně naprostou záhadou. A protože jde o záhadu pěkně drahou, omluvte opravdu příšernou délku textu. Je to prostě čtení na hodně dlouhé letní bouřkové večery :-).
15. červenec 2009
Chtěli metro, ne rychlodráhu! Budou mít obojí...
http://subrt.blog.idnes.cz/c/91790/Chte … oboji.html
...aneb Pražská dopravní apokalypsa 3 - Když to metro na letiště přece chtěla spousta lidí a dokonce řada z nich podepsala petici, ne?
17 000 lidí podepsalo na přelomu století petici pod heslem „Chceme metro, ne rychlodráhu!“, tak proč se v poslední době najednou množí texty, které prodloužení metra A za stanici Dejvickou zpochybňují? To si řekne řada čtenářů a ve stejné chvíli začne přemýšlet o různých konspiračních teoriích. Vždyť ti lidé přece nakonec dostanou, co si vybojovali, a to by mělo být v pořádku. Jenže, získají občané Prahy 6 skutečně to, co chtěli?
30. srpen 2010
Proč „áčko“ stavíme před „déčkem“? Podle abecedy to není...
http://subrt.blog.idnes.cz/c/153086/Pro … -neni.html
...aneb Pražská dopravní apokalypsa 6 – Před vámi na stole leží vedle sebe studie jednoho velmi potřebného a druhého zatím zbytečného úseku metra. Koukáte na trasu pro 50 000 nebo pro 10 000 lidí. Máte místo, kde stavbou metra můžete ulevit životnímu prostředí výraznou redukcí naprosto neuvěřitelných 85 autobusových spojů v jednom směru za hodinu. Přesto dáte přednost velmi nákladné stavbě podzemní dráhy v části města, která je obsloužena poměrně kvalitně tramvajemi a od místní nemocnice jezdí většina autobusových spojů do oblasti, jejíž obsluhu nové metro neovlivní.
reportáž na ČT24 v událostech z regionů
opakovat jí bude v sobotu pořad "Z Metropole"
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 … metropole/
Ražba tunelů metra
Ražba metra A z Dejvické do Motola je z jedné třetiny hotová, konkrétně úsek z Vypichu do Motola, kde Metrostav razil dvoukolejný tunel. Ve směru do centra se teprve rubat začne a zcela novou technologií. Metrostav bude úsek od Vypichu k Dejvické kvůli nestabilnímu podloží razit raději ve dvou menších tunelech, navíc novým speciálním štítem, který je mnohem šetrnější.
reportáž na ČT24 v událostech z regionů
opakovat jí bude v sobotu pořad "Z Metropole"
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 … metropole/Ražba tunelů metra
Ražba metra A z Dejvické do Motola je z jedné třetiny hotová, konkrétně úsek z Vypichu do Motola, kde Metrostav razil dvoukolejný tunel. Ve směru do centra se teprve rubat začne a zcela novou technologií. Metrostav bude úsek od Vypichu k Dejvické kvůli nestabilnímu podloží razit raději ve dvou menších tunelech, navíc novým speciálním štítem, který je mnohem šetrnější.
Nepatří to spíš do rubriky "Novinářské bláboly"? Ale co můžeme chtít od ČT
co naděláš...
už je to i na webu
Červený Vrch se nepropadne, slibuje Metrostav
http://www.ct24.cz/regionalni/stredni-c … metrostav/
Noviny Metrostavu
TBM už brzy vyrazí
Číslo 610 nahrazuje 609
Dodávka a montáž zeminového razicího štítu probíhá přesně podle plánu
http://www.metrostav.cz/pdf/noviny/032011.pdf
Jeřáb ukládá na dno montážní jámy na Vypichu první vozíky tunelovacího stroje (TBM) s výrobním číslem 609. Pracovníci Metrostavu je pod dohledem zástupců dodavatelské firmy Herrenknecht sestavují do závěsu, který vyražený prostor za řeznou hlavou přemění v traťový tunel metra s definitivním ostěním. Další snímky z akce nabízí fotoreportáž
Dodávka a montáž zeminového razicího štítu probíhá přesně podle plánu
V pátek 28. ledna začaly návěsy vozit z Německa do Prahy první části tunelovacího stroje (TBM), který pracovníci ze sdružení divizí 5 a 8 použijí při ražbách traťových tunelů metra V. A. Nejprve je na stavebním dvoře BRE1 poskládají do asi 10 m dlouhých technologických celků česky zvaných vozíky. Pásový jeřáb Liebherr LR 1750 – při vyložení 31 metrů má nosnost až 120 tun – je z povrchu (foto č. 1) přes montážní jámu o průměru 21 m (foto č. 2) přemístí až na její dno do 37m hloubky (foto č. 3). Po usazení na betonové lože s kolejemi strojníci přesunou vozíky do montážní komory (foto č. 4). Má profil asi 100 m² a jámu propojuje se štolou Kateřina. Na to, aby vše probíhalo přesně podle harmonogramu a na milimetry přesně, dohlíží celý tým vedoucího projektu Ing. Davida Cyroně z divize 5. Fotograf při řízení operace zachytil strojmistra Jána Frakoviče (foto č. 5). Sestavení TBM je však velmi složitá činnost. Proto na ni dozírají i specialisté z firmy Herrenknecht, která stroj vyrobila. Vedoucí manažer projektu z německé strany, Patrick Rennkamp, a jeho kolegové Wolfgang Schultz a Özgür Yurtaydin (foto č. 6 zleva) nám budou s TBM pomáhat až do závěru ražeb. Dnes sledují, jak se do prostoru mezi montážní jámu a štolu Kateřina rovná úvodní pětice vozíků tunelovacího stroje. První byl do komory zasunut vozík č. 5, po něm následovala „čtyřka“ (foto č. 7), řada za pár týdnů skončí jedničkou. Naposledy bude v montážní jámě do štítu usazena řezná hlava, která se ponoří do připravené zarážky. Z ní se začátkem dubna TBM č. 609 rozjede na ražbu levého traťového tunelu metra směrem do Dejvic.
Číslo 610 nahrazuje 609
V německém městě Schwanau rozebírají pracovníci firmy Herrenknecht zeminový razicí štít č. 609. Jeho zabalené díly čekají na továrním dvoře a připravují se k převozu do Prahy, který by měl skončit 30. března. Na místě, které stroj č. 609 v hale uvolnil, už začal vznikat jeho identický dvojník s výrobním číslem 610. Technici postupně montují dohromady jeho jednotlivé části, řezná hlava je už kompletně svařená a zkontrolovaná (foto). Přejímka hotového štítu č. 610 proběhne ve výrobním závodě po polovině března, hned nato by se měl začít rozebírat a převážet na staveniště. Šestsetdevítka by měla začít razit levý traťový tunel metra V. A směrem ke stanici Petřiny v období po 4. dubnu, šestsetdesítka vyjede podle plánu do pravého tunelu koncem letošního června.
– red – , foto archiv firmy Herrenknecht
Půl kilometru
Začátkem února na stavbě metra trasy V. A vyrazili pracovníci ze sdružení divize 8 a divize 5 pět set metrů délky tunelů na stavebním oddílu 07. Ze staveniště BRE1 na Vypichu už proto raziči mohli zahájit výstavbu stanice Petřiny.
Na Vypichu se montuje obr, který vyrazí metro
http://www.praha6.cz/aktuality/stavebni … mp;String=
Části prvního stroje, který bude razit tunely pro prodloužení metra A z Dejvické do Motola, už dorazily do Prahy.
Datum publikace: 28.02.2011
Začínají se montovat dohromady na Vypichu, odkud se stroj podzemím vydá do Dejvic.
Celý stroj bude mít po sestavení délku necelých sto metrů, celkovou váhu kolem šesti set tun a průměr razicí hlavy štítu šest metrů. Stroje vyrábí německá firma Herrenknecht ve Schwanau.
Podobné, ale podstatně většího průměru, pomáhaly třeba se stavbou 57 kilometrů dlouhého tunelu vedoucího alpským Gotthardským masivem, který se po dokončení stane nejdelším železničním tunelem světa, v Římě či v Sofii. V České republice budou razit poprvé.
Na Vypichu se montuje obr, který vyrazí metro
http://ulice.tyden.cz/zpravy/na-vypichu … _1314.html
Autor: Martin Šalek
28. 02. 2011 | 16:40
(foto Josef Husák, Metrostav a.s.)
Primátor vyhlásil jméno razícího štítu
http://magistrat.praha-mesto.cz/85980_P … ciho-stitu
Primátor hl. m. Prahy Bohuslav Svoboda spolu s prvním náměstkem primátora hl. m. Prahy Karlem Březinou dnes, ve FN Motol, vyhlásili vítězná jména pro dva razící štíty. Ty budou použity při prodloužení metra A z Dejvic právě do Motola. Vítězná jména, Tonda a Adéla, vymyslely děti na Klinice dětské chirurgie a nakreslily k nim obrázky, jak si štít představují.
„Je tomu třicet dva let, co byla otevřena konečná stanice metra A Dejvická. My teď chceme metro prodloužit až sem k Fakultní nemocnici Motol. Tunel metra se bude stavět nejnovější technologií, novými stroji, které budou pojmenovány jmény, které jste vymyslely vy děti,“ vysvětlil dětem primátor Bohuslav Svoboda a dodal: „Myslím, že až za pár let budete jezdit metrem, budete mít jednou hezkou vzpomínku, na to, že jste vymyslely jméno pro razící štít, který hloubil úsek metra dlouhý 6 134 kilometrů.“
„Metoda razících štítů je poprvé použita při stavbě tohoto úseku metra z Dejvické až do Motola. Osobně kladu na tuto stavbu velký důraz, protože nejmodernější, největší nemocniční areál v České republice musí být obsluhován moderní veřejnou dopravou, tudíž metra,“ řekl první náměstek primátora Karel Březina.
Jména, která děti vybraly pro razící štíty, jsou Tonda a Adéla, vyhlásili primátor Bohuslav Svoboda spolu s prvním náměstkem Karlem Březinou. Jako projev díků za spolupráci obdržela Klinika dětské chirurgie šest přenosných DVD přehrávačů, knihy a pastelky pro děti na oddělení.
Ředitel nemocnice Miloslav Ludvík poděkoval všem zúčastněným, dětem i zástupcům firmy Metrostav za spolupráci na projektu a věcným darům.
Akce se zúčastnil i generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát spolu s Ervínem Stehlíkem a Davidem Vyroněn, kteří následně dětem vysvětlili postup práce razícího štítu.
V Praze 4. 3. 2011
Copak to panu Cyroňovi udělali se jménem
že by automatická oprava pravopisu
A řekl někdo tomu šaškovi, že razící štíty tu už byly použity?
Seriál o skupině tunelářů. V New Yorku je potřeba rozšířit metro. Vedoucí Martin Hostetter a mistr Ryan McGinty, dělají vše pro to, aby zdokonalili svou odstřelovací techniku! A taky mají razící stít
The History Channel SD ne 13.3.2011 15.50 Tuneláři
The History Channel SD ne 13.3.2011 09.50 Tuneláři
The History Channel SD so 12.3.2011 03.50 Tuneláři
The History Channel SD so 12.3.2011 21.50 Tuneláři
The History Channel SD ne 6.3.2011 15.50 Tuneláři
The History Channel SD ne 6.3.2011 09.50 Tuneláři
The History Channel SD so 5.3.2011 03.50 Tuneláři
The History Channel SD so 5.3.2011 21.50 Tuneláři
jde i na History HD viz EPG
.......Primátor vyhlásil jméno razícího štítu
http://magistrat.praha-mesto.cz/85980_P … ciho-stitu... který hloubil úsek metra dlouhý 6 134 kilometrů.“...
...„Metoda razících štítů je poprvé použita při stavbě tohoto úseku metra z Dejvické až do Motola....
A řekl někdo tomu šaškovi, že razící štíty tu už byly použity?
Tak za prvé: V tomto úseku metra je to opravdu poprvé kdy je razící štít použit. To ten šašek nekecal.
Za druhé: Vzhledem k použitému slovesnému času je už tunel dávno hotový, akorát se to vzhledem k nejasnostem kolem financování před pražany tají. Tunel nekončí v Motole, ale někde v Americe. S přihlédnutím k délce nejspíš někde v Andách. Postaven byl zřejmě proto, aby se asi exprimátor rychle dostal na expedici do hor. No a protože razící štít se teprve kompletuje, tak coby mechanizace byly patrně použity tradiční krumpáče a lopaty.
Jelikož se jedná o oficiální stránky magistrátu, naskýtá se otázka, kdo to bude, takto svojí délkou obrovskou stavbu, financovat. Asi z vrozené skromnosti se o tom nikdo nešíří. Skautíci budou nejspíš chodit s kampeličkami po ulici a vybírat příspěvky na "metrohilfe" (pro mladou generaci to je parafráze na winterhilfe).
Stránky Předchozí 1 2 3 4 5 … 15 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
Silnice - dálnice a okruhy - mo.ttnz.cz » Áčko do Nemocnice Motol » z tisku a médií
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.370 s, vykonaných příkazů: 91.