Re: BUSy
online Nejmenší pražský autobus kontroluje každou čtvrthodinu policie
http://zpravy.idnes.cz/nejmensi-prazsky … _praha_itu
Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.
Stránky Předchozí 1 2 3 4 … 10 Další
Chcete-li přispívat, musíte se přihlásit nebo projít procesem registrace.
online Nejmenší pražský autobus kontroluje každou čtvrthodinu policie
http://zpravy.idnes.cz/nejmensi-prazsky … _praha_itu
Videjko tohoto elektrozázraku...
http://www.youtube.com/watch?v=srfEFkNvhv8
Tak elektrobus má za sebou první ťukanec. Stalo se tak dnes v pozdním odpoledni. Ale nemělo by to být nic vážného.
Dnes (pátek) odpoledne na lince 292 náhrada elektrobusu Ikarem. Bohužel nevím, který byl potupně odtažen do ÚD, nechytil jsem číslo ani té náhrady
To nám ten italský zázrak dlouho nevydržel.
Souhlasí, děkuji Mr.Crossovi za info!
foto 1 http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
foto 2 http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
to jsem zvědav na pokračování příběhu elektrobusíků...
Haló, hoří tady autobus. Reportéři sledovali zásah policie v Modřanech
vydáno dnes
Hasiči se snažili hořící autobus uhasit
Je půlnoc, právě začíná sobota. Do sluchátek policisty v pohotovostním hlídkovém voze to zachrčí. Zpráva z linky 158. Z chování policistů, se kterými tentokrát jedou i reportéři MF DNES,
http://zpravy.idnes.cz/halo-hori-tady-a … _praha_abr
Proč nejezdí elektrobusy?Je jim zima.
http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=021 … ;c=1325059
Autobusy kolabují kvůli mrazu
26. ledna 2010 0:00
MALÁ STRANA
UDÁLOSTI
Nové autobusové lince 292, která od poloviny ledna jezdí mezi Malostranským náměstím a nemocnicí pod Petřínem, se doslova lepí smůla na paty. Nejprve neměl Dopravní podnik vhodné vozy pro tuto zvláštní linku - sháněl totiž krátké elektrobusy - a když konečně byly dodány, tak kolabují. Oba vozy, dodané do Prahy z Itálie, jsou nyní zcela mimo provoz a místo nich na lince jezdí naftové midibusy Ikarus. Italské vozy totiž nezvládají tuzemskou zimu.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
To je překvapení... Nemají si objednávat autobusy z Itálie.
Jo, jo, moje zkušenost s italskými výrobky obecně: pěkné, praktické (často bohužel nemají alternativu, jako kdyby jinde nedovedli vyrobit praktické věci) a vcelku levné (i když jak kdy). Ovšem zaplatíš je dvakrát (při koupi a při opravách) a nesnášejí zimu. Vyhýbám se jim, pokud můžu.
Omlouvám se za zobecnění.
To je překvapení... Nemají si objednávat autobusy z Itálie.
Jo, jo, moje zkušenost s italskými výrobky obecně: pěkné, praktické (často bohužel nemají alternativu, jako kdyby jinde nedovedli vyrobit praktické věci) a vcelku levné (i když jak kdy). Ovšem zaplatíš je dvakrát (při koupi a při opravách) a nesnášejí zimu. Vyhýbám se jim, pokud můžu.
Omlouvám se za zobecnění.
To se obávám bude problém všech elektromobilů a zároveň jejich největší omezení (dokud někdo nedotáhne do použitelného stadia nějaké lepší baterie či superkapacitory). Přeci jen v zimě brutálně klesá kapacita a ještě jí velkou část musíš použít na topení...
JJ, je to vidět o u hybridního Priusu, že v zimě významně stoupá spotřeba, protože akumulátor se rychleji vybíjí a navíc je třeba topit, kvůli čemuž musí běžet benzínový motor i když by se dalo jet na elektriku.
Praha chce lidem zpříjemnit cestování, bude parfémovat autobusy
http://zpravy.idnes.cz/praha-chce-lidem … _praha_itu
Nová invalidní pidibuslinka
I2 představena, fotky na citybus.cz
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/uziv … 1173_a.jpg
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/uziv … 1171_b.jpg
http://www.citybus.cz/fotodatabaze/uziv … 1171_a.jpg
na 292 opět Ikarus...
ale jinak super fotka
http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/do … ;mode=view
Dopravci PID obnoví až 10 procent autobusů
Praha - V Pražské integrované dopravě (PID) obnoví letos soukromí dopravci osm až deset procent svého vozového parku. Při představení nových autobusů PID to řekl mluvčí organizace Ropid Filip Drápal. Tito dopravci jezdí především na příměstských linkách, které sváží obyvatele středních Čech do Prahy a zpět.
Loni dopravci obnovili asi devět procent vozového parku, z celkem provozovaných 555 autobusů nakoupili 49 vozů nových. Jeden z dopravců například zapojuje na lince 110 Z Čakovic do Dolních Počernic autobus s pohonem na stlačený zemní plyn(...)
Průměrné stáří autobusů soukromých dopravců v PID tak v současnosti činí devět let, což je podle Drápala asi o rok méně než průměrné stáří autobusů pražského dopravního podniku. Dopravci zařazení do PID musí od letoška splňovat určité standardy kvality, které určují, jak musí být autobusy vybaveny, jaký musí být minimální podíl nízkopodlažních vozidel nebo maximální stáří vozového parku. Od června budou všechny autobusy dopravců v PID vybaveny zařízením pro automatické sledování polohy pomocí GPS. V současnosti má toto zařízení asi polovina vozidel.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/o … 00322.html
Městská hromadná doprava, to je hlavně pražský dopravní podnik. Málokdo z cestujících si už ale uvědomuje, že v rámci pražské integrované dopravy (PID) zajišťuje provoz dalších čtrnáct soukromých společností, které disponují více než 550 autobusy.
Na autobusových linkách se stále častěji objevují nízkopodlažní i ekologické autobusy. Třeba řidič Josef Hršel jezdí s vozem, jehož motor pohání nejen nafta, ale i močovina.
PRAHA Když začne šofér autobusů Josef Hršel mluvit o svém voze, běžného posluchače bez znalostí dopravní terminologie jeho povídání zprvu zarazí. Spíše se totiž zdá, že je vášnivý pejskař. Posuďte sami.
„Jezevčík je věrný a nízký,“ říká Hršel. Pak však přidá adjektiva, u nichž už posluchač nechápavě krabatí obočí. „Jezevčík je zelený, protože je ekonomický a ekologický.“
O čem to mluví? Chápat mohou jen lidé točící se kolem autobusů. Symbol zeleného jezevčíka se totiž vylepuje na vozy, které jsou nízkopodlažní a jejichž motory jsou mimořádně ekologické.
Josef Hršel má jezevčíka nalepeného na přední masce červeného kloubového autobusu Solaris Urbino, který jezdí pod dopravní společností Martin Uher zejména na příměstských linkách na jih od Prahy. A řidič má svůj stroj dokonale v malíčku. „Uvezeme 163 lidí, spotřeba je 36 litrů na 100 kilometrů,“ vyjmenovává šofér.
Schod vysoký 24 centimetrů
Jeho vůz je však v jedné věci opravdu unikátní. Jeho motor totiž využívá k pohonu nejen naftu, ale částečně i močovinu. „Močovina se vstřikuje do výfuku, čímž se snižují emise. Motor je jinak dieselový, ale opravdu nejšetrnější k životnímu prostředí,“ říká řidič.
Cestující se podle něj nemusí bát, že by ve voze močovinu jakkoli cítili. „Ne, to není cítit vůbec,“ kroutí hlavou.
Netradiční látku čepují autobusy do speciálních nádrží jen v garážích dopravce.
Nejvíce si podle Hršla cestující pochvalují to, že je autobus plně nízkopodlažní. Vůz, který jezdí často v Mníšku pod Brdy, prý již z dálky vyhlížejí zejména rodiče s dětskými kočárky.
„Podvozek je 32 centimetrů nad vozovkou. To je samo o sobě dost nízko a člověk nemusí dělat velký krok. Jenže já můžu ještě autobus naklopit a tím podvozek snížit ještě o osm centimetrů,“ předvádí hydraulické zařízení šofér, když spolu s jinými dopravci dorazí na přehlídku autobusů do terminálu v Letňanech.
Kabina se se syčením skutečně naklápí na stranu. Vystupování nebo nastupování z vozu připomíná metro. Podvozek je prakticky na stejné úrovni jako chodník zastávky. Červený autobus za 7,2 milionu korun od polského výrobce je nyní rok v provozu, za dva týdny vyrazí ve stejných podnikových barvách ještě druhý.
Přestože kloubových a nízkopodlažních autobusů je na příměstských linkách vidět stále víc, řidiči osobních aut si stále nemohou jaksi zvyknout na to, že takové vozy předjíždějí třeba na dálnici. „Ale nemusí se bát. My je nebrzdíme, jak by se mohlo zdát. Autobus má silný motor a do kopce nahoru na Cukrák na strakonické dálnici si to pěkně sviští,“ odmítá stížnosti Hršel.
»Video z prezentace najdete na www.idnes.cz/autobusy
FAKTA Čísla v autobusové dopravě
Počet soukromých dopravců v Pražské integrované dopravě: 14 Počet autobusů provozovaných soukromými dopravci: 555 Počet nově zakoupených autobusů soukromými dopravci: 49 Průměrné stáří autobusů soukromých dopravců: 9 let Průměrné stáří autobusů včetně generálních oprav: 5,5 roku
Povinné vybavení autobusů
Místo pro kočárek Sledování polohy vozu pomocí GPS Hlásič zastávek Zobrazovač času a pásma Digitální informační panely Označovače jízdenek Vybavení pro zrakově postižené Prostor pro zavazadla Evidenční číslo a logo PID
Autobusové linky
Městské linky (číslo 100-299) Městských linek 132 Dopravní podnik provozuje 117 Ostatní dopravci provozují 15 Počet soukromých dopravců 4 Příměstské linky (č. 300-499) Příměstských linek 142 Z toho jezdí na území Prahy 80 Z toho jezdí mimo Prahu 62 Dopravní podnik provozuje 16 Ostatní dopravci provozují 126 Počet soukromých dopravců 11
Zdroj: Ropid
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Další krok ke zvýšení bezpečnosti v pražské městské hromadné dopravě
http://magistrat.praha-mesto.cz/83674_D … ne-doprave
Městská policie hl. m. Prahy a Dopravní podnik hl. m. Prahy zvyšují bezpečnost v městské hromadné dopravě. Hlídkový útvar městské policie se napojuje na řidiče autobusů, takže v případě nebezpečných tísňových stavů budou moci strážníci reagovat rychleji a efektivněji.
Systém funguje tak, že strážníci operačního střediska mají zřízený trvalý odposlech tzv. aktivní tísně radiostanic řidičů autobusů. To umožňuje strážníkům sledování veškeré radiové relace vedené v tísňovém módu.
„Je to další kapitola na cestě ke zvýšení bezpečnosti nejen řidičů, ale celkově bezpečí v městské hromadné dopravě. Pevně věřím, že kapitola zásadní a efektivní. To říkám nejen jako náměstek primátora, který má v kompetenci bezpečnost v hlavním městě, ale nově také jako místopředseda představenstva Dopravního podniku, kterému samozřejmě bezpečnost cestujících i zaměstnanců v městské hromadné dopravě leží na srdci,“ komentoval novinku první náměstek primátora hl. m. Prahy Rudolf Blažek.
Na počítači strážníků operačního střediska se také v případě tísňové relace zobrazí poloha daného autobusu, strážníci tak mohou být na místě během několika minut. Hlídkový útvar má k dispozici tři operativní mobilní hlídky, které mohou okamžitě vyrazit na místo, kde byl nouzový mód oznámen. Strážník operačního střediska může také na základě výhodnější GPS polohy vyrozumět i nejbližší autohlídku strážníků z obvodního ředitelství. Tísňová komunikace bude minimálně 30 dní archivována.
V Praze 28. 4. 2010
Vyhodnocení standardů kvality PID pro autobusy za 1. čtvrtletí 2010
(...)
Po letošním zkušebním provozu upravíme standardy (metodiku měření a vyhodnocení apod.) do jejich výsledné podoby tak, aby se jejich výsledky mohly stát základem pro budoucí výběrová řízení na jednotlivé linky. „Účelem standardů je také motivovat dopravce, aby neustále zvyšovali kvalitu poskytovaných služeb a možností vzájemného porovnávání ukázat, že to, co je pro někoho zdánlivě nemožné, u někoho jiného funguje bez problémů,“ uzavírá Pavel Procházka, pověřený řízením organizace ROPID.
Pátek 11. června 2010, 22:55, přidal: OMH
11.6.2010 byl naposledy vypraven poslední pražský autobusový cedulák 7186. A to v poslední době na domácí kurz, tedy 1. pořadí linky 131. Tímto končí jedna z dalších etap v pražské MHD. V metru zmizely cedule před rokem, a to na trase B. Nyní je řada na tramvajích...
Jsem si vzpomněl na loňská prohlášení Béma, že DP je moc drahý. Tak toto je ukázka kvality jednoho z těch levnějších autobusových dopravců.
Reportáž České televize z této akce:
http://www.ct24.cz/doprava/97127-polici … -autobusu/Autobus na lince 293 měl zrezivělou konstrukci, neplatnou licenci a nefungující plošinu pro vozíčkáře. Další jízdu mu policisté museli zakázat. Vůz byl podle policie pro běžný provoz nebezpečný. Řidič autobusu navíc neměl úplnou povinnou výbavu. Záložní vůz sice přijel, podle policistů ale ještě ve výrazně horším stavu než ten předchozí. Se špatně fungujícími brzdami, prasklým sklem, shnilou plošinou a také bez licence.
teď ještě, aby Tonda Ježek byl ochoten si připlatit ze svého..
V každém případě za málo peněz málo muziky
Jižní spojku si poprvé vyzkoušel autobusový expres z Hájů na Smíchov
http://praha.idnes.cz/jizni-spojku-si-p … -zpravy_ab
Ekologické autobusy konečně vozí cestující
Cestu do nemocnice na Bulovce a polikliniky v Malešicích zlepší nové linky
http://praha.idnes.cz/cestu-do-nemocnic … -zpravy_ab
Ostravsky elektrobus v Praze:
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Vygenerováno za 0.260 s, vykonaných příkazů: 47.