1

Téma: Stanice v oblouku

Teď jsem viděl na ZOOM dokument o Pensylvania station. Jen tak mimochodem tam byly záběry z dalších stanic i nádraží, situovaných v traťovém oblouku a podle všeho v běžném provozu.
Přitom u nás údajně kvůli tomu "nelze provozovat" nádraží Praha-Vyšehrad (budova prodaná komusi) a plánujeme o tři sta metrů dál stanici Výtoň (proč a pro koho netuším, ale zničí to celou Výtoň).
Podobně v oblouku Hlavní nádraží Brno (vím, složitý historický vývoj, sto let studií o novém místě) musíme přemístit na jinou trať o půl kiláku vedle (kam si to dojdete pěšky), protože je v oblouku a "nemůžeme připojit další vagon", tak tu nemůže zastavit rychlík.
A teď nevím, čím to je, jestli kvůli tomu, že jsme zrušili výpravčí a celý peronní personál (a všechno se řídí on line Odkudsi) a z mašinfíry se stal  řidič dopravního prostředku (nevidím na dveře, nejedu).
Anebo tím, že vznikne spousta zbytečných pozemků, podobně jako v Dejvicích, Bubnech, na Smíchově ...které se dají výhodně zpeněžit. No nekup to, za ty peníze.

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Stanice v oblouku

Jenik napsal:

Přitom u nás údajně kvůli tomu "nelze provozovat" nádraží Praha-Vyšehrad (budova prodaná komusi) a plánujeme o tři sta metrů dál stanici Výtoň (proč a pro koho netuším, ale zničí to celou Výtoň).

S tím si dovolím nesouhlasit. Podle mého má Výtoň mnohem víc přestupních vazeb, než by mohl mít Vyšehrad. A tak nějak si nedokážu představit, co by tam zastávka před mostem mohla zničit. Parkoviště?

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Stanice v oblouku

Já jsem zvědavý jak si povede z hlediska funkčnosti, trvanlivosti apod přestup na zahradním městě ale koncept zastávky nahoře, přestup dole mi přijde docela validní

Thumbs up Thumbs down

4 Naposledy upravil: Kubajsu (03.12. 2020 09.20)

Re: Stanice v oblouku

Tak na metru to celkem funguje :-) A tady (ZM, případně ta Výtoň) to navíc bude mnohem kratší, než skoro všechny stanice metra...

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Stanice v oblouku

Kubajsu napsal:
Jenik napsal:

Přitom u nás údajně kvůli tomu "nelze provozovat" nádraží Praha-Vyšehrad (budova prodaná komusi) a plánujeme o tři sta metrů dál stanici Výtoň (proč a pro koho netuším, ale zničí to celou Výtoň).

S tím si dovolím nesouhlasit. Podle mého má Výtoň mnohem víc přestupních vazeb, než by mohl mít Vyšehrad. A tak nějak si nedokážu představit, co by tam zastávka před mostem mohla zničit. Parkoviště?

Ano, přestupních vazeb je tam víc, kromě tramvaje i přívoz (jestli funguje)
A nejde mi o parkoviště, ale o perony, schodiště, rampy, výtahy atd. Tedy ne zastávka v širé trati někde v polích, ale dost rozsáhlá a vysoká stavba, která naruší historický kontext okolí. Zničí asi není správné slovo, ale brutálně zasáhne do prostředí určitě.

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Stanice v oblouku

Když si tam představím zastávku (stříšku, perón...) tak to výškově určitě nepřesáhne oblouk mostu, stožáry vedení ani okolní baráky. Prostoru okolo je taky celkem dost. Za mě žádné narušení kontextu okolí teda nehrozí...

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Stanice v oblouku

Peron se stříškou je právě ta zastávka v širé trati. smile
Tady je ten perón v úrovni 1,5 patra, nad tím aspoň 3m na lidi a nad tím střecha. Délka asi poněkud větší, než tramvajová refýž, tedy určitě přes tři otevřená pole mostu. K tomu schodiště (určitě ne tak úsporně zalomené, jako u Ž. mostu) a výtahy (nevím, jestli nemusí být i rampy). Takže výškově to snad nepřesáhne oblouk mostu, asi přesáhne vily pod Vyšehradem. Šířkově perón asi 4m je na Výtoňské straně chodník, na vyšehradské chodník a stromy, do ulic to podle polohy možná nezasáhne, spíš ano. To vše stojí na sloupech nebo stěnách.
A k tomu si představ, jak si na tom nějaký architekt vyhoní  své ego (betony, železo, sklo, plechy, a to vše v jásavých barvách, kombinovaných s dementgrafiti, případně šedočerný gotik).
Až to bude stát, tak se budu rozhodovat, jestli "je to vošklivý, ale zvykneme si" jako u ND, nebo budu trvale zvracet, jak opodál na Jiráskově náměstí, případně se budu utěšovat "vždyť  se to dá zase zbořit") smile
P.S. Promiň, jsem stavař, takže už tam vidím i přeložky kabelů smile smile
P.P.S. Jak se dělá takový nadhled, já to znám jenom z úrovně ulice?

Thumbs up Thumbs down

8 Naposledy upravil: Kubajsu (05.12. 2020 09.31)

Re: Stanice v oblouku

Jenik napsal:

Peron se stříškou je právě ta zastávka v širé trati. smile

Takže taková běžná pražská zastávka...

Tady je ten perón v úrovni 1,5 patra, nad tím aspoň 3m na lidi a nad tím střecha... ... ...

Do ulic to zasáhne tak, že chodník má cca 8 m z každé strany. To je ale stejně fuk, když mají být 3 koleje. Výškově úroveň trakčního vedení. Okolí bych vilou úplně nenazval, vždyt to má kromě celnice 4 patra a víc.

Architektonicky předpokládám, že by se držel styl, když památkáři trvají na obloucích mostu...
Ale v tom se určitě neshodneme, protože mě se tančící dům líbí ;-)

P.P.S. Jak se dělá takový nadhled, já to znám jenom z úrovně ulice?

Nadhled je fotka z map gůglu, náhoda že to někdo fotil smile

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Stanice v oblouku

https://www.sudop.cz/admin-data/storage … 020_02.pdf

Od strany 14 wink