1

Téma: Hlávkův most

https://cs.wikipedia.org/wiki/Hl%C3%A1vk%C5%AFv_most

2 Naposledy upravil: Prochaine (23.10. 2018 17.35)

Re: Hlávkův most

Údajně od zítřka nebudou z důvodů havarijního stavu po Hlávkově mostě jezdit tramvaje!

https://twitter.com/omh86cz/status/1054747422717591553

Upřesnění:

Týká se to zřejmě východního silničního mostu nad metrem Vltavská
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/vl … 231802_gol

3

Re: Hlávkův most

Kvůli špatnému stavu se zavře most u metra Vltavská, nepojedou ani tramvaje

23. října 2018  18:01,  aktualizováno  18:33

Most v Bubenské ulici v Praze, pod nímž podjíždějí tramvaje u stanice metra Vltavská, bude od půlnoci uzavřený. Opatření zkomplikuje městskou hromadnou dopravu i individuální automobilovou dopravu. Most je podle Technické správy komunikací nutné podepřít kvůli prasklinám v konstrukci.

https://praha.idnes.cz/praha-vltavska-m … zpravy_nuc

https://pid.cz/vyluky/strossmayerovo-na … -vltavska/

4

Re: Hlávkův most

Most v Praze u metra Vltavská se musí zbourat, podepřením se nyní získá čas na přípravu projektu nové stavby.

    Zdroj: https://praha.idnes.cz/most-vltavska-pr … zpravy_zuf

5

Re: Hlávkův most

Už je potvrzené, že bourat se budou oba mosty v předpolí Hlávkova mostu.

6

Re: Hlávkův most

TSK vidí do budoucnosti wink

Stavaři si převzali staveniště pod mostem v Bubenské ulici ve čtvrtek odpoledne
24.10.2018
Zhotovitelem, který se postará o rychlé podepření mostu, bude společnost Hochtief. Ta ve čtrvtečních odpoledních hodinách převzala stavbu a začne okamžitě pracovat. Předpokládáme, že cena za toto podepření se bude pohybovat řádově v jednotkách milionů korun, přesná cena bude stanovena podle rozsahu skutečně odvedených prací.

Vzhledem k rychle se zhoršujícímu stavu mostu, ke zkušenostem s pádem Trojské lávky i mostu v italském Janově i s přihlédnutím k tomu, že je most na konci své životnosti, je otázka, zda bude jeho oprava vůbec ještě možná.
Kontroly mostu v Bubenské ulici

Most v Bubenské ulici (X022) TSK pravidelně hlídá a kontroluje už od 90. let. Kontrola mostu, která se uskutečnila v průběhu září, odhalila jeho zhoršující se stav a nové trhliny. „Právě proto jsme začali stav mostu detailně monitorovat pomocí speciálních měřicích přístrojů. Touto metodou bylo zjištěno, že se stav mostu v posledních 25 dnech zásadně zhoršil a některé trhliny se zvětšily až o pět milimetrů. To signalizuje neobvyklé chování nosné konstrukce mostu a jeho nepřípustné poškození,“ říká náměstek generálního ředitele TSK Matěj Fichtner.
Historie mostu v Bubenské ulici

Most X022 byl postaven při plnění požadavku na tehdejší ZAKOS (Základní komunikační systém hl. m. Prahy) v rámci výstavby Severojižní magistrály propojující sever Prahy s nově dostavěnou dálnicí D1 na jihu města. Most byl uveden do provozu v roce 1980 tehdy moderní technologií dodatečně předpínaných konstrukcí. Jejich výhodou byla snazší manipulace a umisťování nosníků na pilíře. Tyto nosníky byly skládány na skružích mezi pilíři, a to z lamel o výšce 145 cm, které se k sobě lepily pryskyřicí v takzvaných kontaktních spárách. Následně došlo k předpjetí celé konstrukce. Stavbu spodní konstrukce, tedy pilířů, tehdy prováděly Dopravní stavby Olomouc, nosnou konstrukci postavily Vojenské stavby Praha, oddělení Správy betonových konstrukcí.

http://www.tsk-praha.cz/tiskova-zprava/ … 57ecbe475b

7

Re: Hlávkův most

Větě "Most je na konci své životnosti" moc nerozumím.
Předpokládal jsem, že mosty se staví s životností min. 100 let, tj. měla by skončit někdy kolem roku 2080.