51

Re: Z tisku a médií

přestavování stroje na "HardRock" je příležitost k prezentaci...



Žíža Odesláno Středa, 10. února 2016 - 22:27:29

Tady je ve zprávách místní drbny ZAK TV reportáž z vnitřku tunelu, začíná to v čase 5:42.

http://www.zaktv.cz/cz/textpages/read/7 … hiv_zpravy


Bkv Odesláno Čtvrtek, 11. února 2016 - 08:33:46      

A přidává se Idnes: VIDEO: Byli jsme uvnitř stroje, který razí nejdelší tunel. Podívejte se

http://plzen.idnes.cz/zeleznicni-tunel- … -zpravy_pp



Viktorie vykoukne u Doubravky zhruba za dva měsíce. Nejspíš i za početné účasti diváků...

Do finální fáze, kdy razicí štít prorazí poslední metry a podívá se na denní světlo, zbývají odhadem dva měsíce. Podle všeho bude právě tento slavnostní okamžik zpřístupněn i veřejnosti. Společnost Metrostav na svém facebooku uvedla, že pokud půjde vše podle plánu, bude závěrečná část ražby přístupná veřejnosti. Termín zatím ale upřesněný není. U Doubravky už je nicméně připravený tunelový portál.

http://www.qap.cz/object/razici-stit-je … otky-75759

52

Re: Z tisku a médií

Přestrojení Viktorky

Plnoprofilový tunelovací stroj od firmy Herrenknecht, kterému raziči divize 5 důvěrně říkají Viktorka a  pracuje na tunelu Ejpovice, byl navržen jako konvertibilní. Do začátku letošního února mu čelbu jistila lubrikovaná zemina, a proto se řadil mezi zeminové štíty. Před pár dny jej pracovníci divize 5 pod vedením Ing. Štefana Ivora začali přestavovat, aby necelý kilometr, jenž mu zbývá do prorážky jižního tubusu, mohl vyrazit v režimu zvaném hardrock. 

Přestavbu stroje vyvolala geologická odlišnost vrchů Homolka a Chlum, kterými tunel prochází. První kopec tvoří tektonicky porušené a silně zvětralé břidlice zvodnělé systémem zajílovaných puklin. Čelbu zde bylo nutné celoplošně podepřít a ražba tak musela probíhat v tlakově kontrolovaném prostředí. Za razicí hlavou stroje byla proto odtěžovací komora vyplňovaná rozpojovanou zeminou smíchanou s pěnou. Jejich hmotnost vytvářela reakci proti tlaku horninového masivu před čelbou a bránila vnikání podzemní vody do stroje. Tlak v komoře zvyšoval či snižoval pilot Viktorky regulováním rychlosti šnekového dopravníku, který kašovitou hmotu transportoval ze dna komory na dopravníkový pás.

Jádro Chlumu je ale z tvrdých spilitů, v nichž není nutné čelbu podpírat. Aby v takovém skalním masivu mohl v práci pokračovat stejný tunelovací stroj, musí se upravit. Zjednodušeně řečeno je nutné odstranit zařízení na dávkování pěny, stáhnout „šnek“ a řeznou hlavu na straně komory osadit ocelovými skluzy – sběrači rubaniny (fota), které rozpojený materiál sesypou na nově doplněný pásový dopravník ve středu štítu. O tom, že se hlava musí přezbrojit většími řeznými dláty, jsme se zmiňovali minule.

„Odhaduji, že přestavba Viktorky bude trvat o  něco déle než týden. V době, kdy vyjde toto číslo novin, bychom už tedy měli být v plné práci. Prorazit zbylých 973 metrů nám zabere nejméně dva měsíce. Na prorážku se proto můžeme těšit v dubnu,“ říká Ing. Ivor, který ražby řídí.

Viktorka narazila hlavou na skálu po asi 150metrové cestě Chlumem a zhruba 31 metrů pod terénem. Nejnižší nadloží, které už podjela, měřilo jen 9,5 metru. Nejvyšší – sedmdesátimetrové – na ni teprve čeká. „Abychom zkontrolovali přesnost ražeb, prorazili jsme přes segmentové ostění z hotového jižního tubusu malý kruhový otvor do propojky číslo 6, kterou jsme razili konvenčním způsobem z technologické šachty. Ověřili jsme si, že se stroj pohybuje s  nejvýše dvoucentimetrovou odchylkou od plánované trasy. Vzhledem k  tomu, že se tato první ejpovická prorážka (foto upoutávka vlevo nahoře) uskutečnila 2826 metrů od portálu, jsme s přesností ražeb více než spokojeni,“ uzavírá stavbyvedoucí Václav Anděl.
–red–, foto Václav Anděl

http://metrostav.cz/pdf/noviny/032016.pdf

53

Re: Z tisku a médií

mírně zmatečná zpráva cestou ČTK smile

Nejdelší železniční tunel u Plzně má tři čtvrtiny prvního tubusu

U vjezdového portálu mezi Kyšicemi a Dýšinou už stavbaři připravují železobetonovou kolébku pro ražbu druhého tubusu, jež by měla začít v dubnu.

"Vyražených je zhruba 3250 metrů z celkových 4150 metrů," uvedl. Koncový portál na Doubravce už je připraven. Dorubáním prvního tubusu očekává Ivor mezi dubnem a květnem. Poté se stroj rozebere a vrátí se zpět na vjezdový portál u Kyšic a druhý tunel se vyrazí ve stejném směru jako první.

Většinu nožů na razicím štítu vyměňují stavbaři každých 120 až 150 metrů. Přitom původně počítali s výměnami zhruba po 250 metrech.

http://www.financninoviny.cz/zpravy/nej … su/1321629

54

Re: Z tisku a médií

Jrjk Odesláno Čtvrtek, 17. března 2016 - 10:23:31      

Plzeňský deník 17. 03. 2016
Zajímavá je hlavně poslední věta...

Viktorie se ještě nevynoří. Skála je tvrdší než se čekalo

Namísto v březnu teď stavbaři odhadují, že první tubus obřího železničního tunelu bude hotový až teprve v průběhu dubna

PAVEL KORELUS

Plzeň, Kyšice
Tahle cílová rovinka je pro razicí štít Viktorie pořádná fuška. Od začátku loňského roku hloubí u Plzně první tubus železničního tunelu Ejpovice, v půli letošního února měl hotových 3170 z celkových 4150 metrů a před sebou nejodolnější překážku skálu pod Chlumem.

Stavbaři proto štít přezbrojili na takzvaný hard rock mód a nové řezné nástroje i ocelové lopaty si měly s horninou poradit hravě. Jenže vrch Chlum je překvapil. Skála tvořená takzvanými spility je mnohem tvrdší a navzdory plánům tento měsíc tubus hotový nebude. Razicí štít se u Plzně na povrch prokouše pravděpodobně až v průběhu nebo koncem dubna.

„K pondělí 14. března bylo vyraženo 3340 metrů,“ hlásí šéf ražby Štefan Ivor z Metrostavu a potvrzuje zdržení: „Rychlost ražby nepříznivě ovlivňuje vyšší abrazivita (brusnost, pozn. red.) spilitů, než jakou jsme očekávali. Řezné nástroje je kvůli tomu nutné měnit častěji.“

Razicí štít vždy vyrube dva metry tunelu, zastaví, vyloží je betonovým ostěním. Jak-mile je prstenec hotov, razí stroj dál a vše se opakuje. Zeminu vyváží dopravníky. To vše se děje díky stovce dělníků a 24 technikům, kteří se na Viktorii střídají ve dvanáctihodinových směnách.

Až bude první tubus hotov, stavbaři razicí štít rozeberou a od Plzně ho dopraví zpátky ke Kyšicím, kde začne ražba druhého. Viktorie už bude mít výhodu, že poznala nevyzpytatelný terén. Kromě aktuálních spilitů ji během čtyřkilometrové cesty pod zemí trápily a zdržovaly například přívaly spodních vod nebo naopak horniny, které byly nestabilní. Jednou se také nad už hotovou částí tunelu propadla zem, a to přímo pod projíždějícím traktorem.

Celá stavba má být hotová počátkem příštího roku, kdy do tunelu vjedou první vlaky.

55

Re: Z tisku a médií

Řidičům v Plzni na Doubravce se po nějaké době opět otevřel průjezd Mohylovou ulicí. Práce na výstavbě nového železničníhío mostu pokročily a starý viadukt už je v podstatě minulostí. Průjezd ale zatím natrvalo otevřený nezůstane.

více na:
http://www.qap.cz/object/viadukt-v-mohy … otky-77107


VIDEO: Železniční most sloužil přes 130 let. Zbourali ho za týden:

http://plzen.idnes.cz/redir.aspx?c=A160 … -zpravy_pp

56

Re: Z tisku a médií

Viktorie opět nabrala zpoždění, konec ražby se odkládá o dva měsíce

Plzeň – Viktorie pod Chlumem postupuje pomaleji než se čekalo, konec ražby má nový termín.

http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/ … 60420.html

57

Re: Z tisku a médií

na ČT 24 jsem před druhou hodinou zahlédl kratičkou reportáž od Viktorie

v podstatě ale žádné nové informace ani obrázky

"Hloubení tunelu se zpožďuje" čas 19.50

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 … 058270427/

58

Re: Z tisku a médií

Stejná reportáž bude textově i tady. Dokončení nejdelšího tunelu mezi Prahou a Plzní se opět odsouvá

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … et-odsouva

Hloubení nejdelšího železničního tunelu v Česku se zpožďuje víc, než se očekávalo. První čtyřkilometrový úsek u Ejpovic na Plzeňsku měl být hotový v březnu. Kvůli nečekaně odolné břidlici ale stavbaři termín posunuli až na polovinu prázdnin. Náklady se v tuto chvíli blíží ke čtyřem miliardám korun. První vlaky z Prahy do Plzně a naopak by nejdelším tunelem mohly projet v roce 2018.
Teď je problém s tvrdostí skály. „Vykazuje trochu jiné vlastnosti, než jsme původně předpokládali. Abrazivita je dvojnásobná. a vyskytuje se v ní magnetický minerál, který postup ražby komplikuje,“ popsal stavbyvedoucí Petr Hybský.
Přitom už zbývá prorazit jen posledních pět set metrů. Práce jdou ale velmi pomalu. „Půl metru trvá půl až tři čtvrtě hodiny,“ upřesnil operátor Petr Rudlof. První tubus tunelu by měl být dokončený letos v létě. Pak se razicí štít rozebere a převeze na druhou stranu kopce Chlum, kde se znovu sestaví. Poté začne ražba druhého tunelu.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: Z tisku a médií

tak jsem sesmolil článek... smile

http://www.koridory.cz/archives/36417/

60

Re: Z tisku a médií

VIDEO: Tunel u Plzně bude později. Razicí štít si láme zuby o skálu
    14. května 2016  6:30

    Když se razicí štít, který u Plzně hloubí železniční tunel, prokousával břidlicemi, spotřeboval jednu sadu řezných disků na necelých 250 metrech. Teď disky vydrží jen na sedmdesát metrů. Štít se prokousává tvrdými spility pomaleji a ražba tak opět nabírá zpoždění.

    Zdroj: http://plzen.idnes.cz/stavba-razba-razi … -zpravy_pp

61

Re: Z tisku a médií

Lokomotiva Šlechtična prověřila nové železniční mosty v Plzni
    27. července 2016  12:58

    Tři nové železniční mosty v Plzni podstoupily zátěžové zkoušky, při nichž na ně najely dvě parní lokomotivy. Specialisté z ČVUT přesnými přístroji zjišťovali, o kolik se konstrukce mostů prohnuly, když je zatížily stroje dohromady vážící 359 tun.

    Zdroj: http://plzen.idnes.cz/zatezove-testy-ze … zpravy_ban


https://www.facebook.com/Metrostav/post … 0154235913

62

Re: Z tisku a médií

QAP.cz: Parní lokomotivy Šlechtična a Štokr otestovaly mosty v Plzni - FOTKY
http://www.qap.cz/object/parni-lokomoti … otky-82140


Plzeňský deník: Lokomotivy zkoušely zátěž mostů
http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/ … 60727.html

63

Re: Z tisku a médií

Metrostav a.s. přidal 15 nových fotek do alba Přípravy na start ražeb ve vjezdovém portálu v Kyšicích vrcholí.

Již zanedlouho začnou ražby druhého tubusu nejdelšího železničního tunelu u nás na trase Rokycany - Plzeň. Věříme, že vás ještě před tím budeme moci pozvat na prohlídku. Zatím se podívejte na obrázky, jak to na tunelech Ejpovice vypadalo dnes (24.8.) dopoledne.

https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=3

64

Re: Z tisku a médií

Betonové „gigapuzzle“ otevřelo. Zvědavci měli nad sebou 70 metrů hlíny
10. září 2016  18:50

Asi deset tisíc lidí zlákal den otevřených dveří na stavbě nejdelšího železničního tunelu v Česku mezi Plzní-Doubravkou a Kyšicemi. Gigantickou stavbu o délce 4150 metrů si v sobotu za pět hodin prohlédlo dvakrát víc lidí než při první exkurzi letos v lednu.

http://plzen.idnes.cz/prohlidka-zelezni … zpravy_mav


Nejdelší železniční tunel se na den otevře veřejnosti. Víme, jak to tam vypadá

Plzeň – Deník na místě aneb Jak vypadá nejdelší železniční tunel v České republice.
9.9.2016

Zdroj: http://plzensky.denik.cz/zpravy_region/ … 60909.html

65

Re: Z tisku a médií

PRORÁŽKA PRVNÍHO EJPOVICKÉHO TUNELU na trati Rokycany-Plzeň
Jiří Velebil a Michal Gramblička / foto autoři

http://www.sudop.cz/o-nas/sudop-e-revue … load-force

66

Re: Z tisku a médií

Česko dostane z Bruselu čtyři miliardy na dopravní stavby. Mají zlepšit spojení se sousedy

Evropská komise souhlasila s penězi na tři velké infrastrukturní projekty v Česku. Peníze půjdou na železniční trať mezi Plzní a Rokycany, na vylepšení dálnice D35 a na silnici na Třinecku.

Brusel – Tři velké projekty obnovy české silniční a železniční sítě v celkové hodnotě 161 milionů eur (asi 4,35 miliardy Kč) z evropských fondů schválila Evropská komise, která to uvedla v tiskové zprávě.

Celkem 62,5 milionu eur (1,69 miliardy Kč) má být investováno do modernizace železnice mezi Rokycany a Plzní. Projekt, který by měl být dokončen příští léto, má zkrátit dobu jízdy a také zajistit hladší spojení mezi Prahou a německou hranicí.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ce … 1481201126

67

Re: Z tisku a médií

Plzeňský deník - sobota 10. 12. 2016

Tunel bude za rok

Ražba druhého tubusu mezi Kyšicemi a Plzni je rychlejší

PAVEL KORELUS

Kyšice, Plzeň - Jde to jako po másle, může si zatím mnout ruce osádka razicího štítu Viktorie, který mezi Kyšicemi a Plzní právě hloubí druhý tubus budoucího železničního tunelu.

Při ražbě prvního na stavbaře Metrostavu čekal pod Homolkou a Chlumem neznámý terén, teď už přece jenom věděli, nač se připravit. A tak mohli za dva měsíce vyrazit téměř 800 metrů z celkové délky 4,1 kilometru. Vloni jim necelých 300 metrů trvalo čtvrt roku.

„K dnešnímu dni je vyraženo 786 metrů severního tunelu a postavených 396 prstenců definitivního ostění. Za listopad se vyrazilo 380 metrů tunelu, nejrychlejší postup byl 34 metrů za den,“ popisuje práce vedoucí ražeb Štefan Ivor.

Stavbaři počítali s tím, že prvních 300 metrů bude kritických. Ale nakonec nebylo. „Podařilo se je zvládnout díky opatřením, která jsme přijali na základě zkušeností z ražby jižního tunelu,“ potvrdil Ivor.

Ražba prvního tubusu trvala šestnáct měsíců a skončila letos v červnu. Ražba druhého začala na konci září. Stavbaři tehdy odhadli, že by mělo být hotovo do konce příštího roku, ale příliš optimističtí být raději nechtěli a nečekali, že budou postupovat rychleji. „Pod zemí nikdy nevíte, nač narazíte,“ řekl tehdy stavbyvedoucí.

Tunel, který bude nejdelším v republice, vzniká v rámci modernizace trati Plzeň Rokycany patřící do modernizace vnitrostátního III. tranzitního železničního koridoru. Trasu z Plzně do Rokycan má zkrátit o 6,1 kilometru. Vlaky by jím mohly jezdit už v roce 2018.

68

Re: Z tisku a médií

Razicí stroj místo břidlic kouše tvrdý spilit, tunel i tak roste rychleji
    13. prosince 2016  8:42

    Zhruba kilometr dlouhý bude o letošním silvestru severní tubus železničního tunelu z Kyšic do Plzně. Specialisté ho začali razit 27. září letošního roku, jižní tunel prorazili po 16 měsících. První vlak by jím měl mezi Plzní a Rokycany projet za dva roky.

    Zdroj: http://plzen.idnes.cz/tunel-viktorie-ra … zpravy_jzk

69

Re: Z tisku a médií

Prorážka prvního Ejpovického tunelu na trati Rokycany – Plzeň
Publikováno: 16.1.2017
Rubrika: Tunely, Železniční infrastruktura

Myšlenka modernizace trati Rokycany – Plzeň se zrodila po přelomu tisíciletí; reálně se projektová příprava nastartovala až v roce 2003, kdy přípravná dokumentace vyřešila přechod masivů Homolka a Chlum dvojicí dvoukolejných tunelů dl. 2 400 a 1 300 m a mezilehlým zářezem, ve kterém byla umístěna železniční zastávka. Každý z obou tunelů byl vybaven vlastní, paralelně vedenou únikovou štolou. Trasa tunelů byla vedena ve směru přibližně VJV – ZSZ a v západní části přecházela do mírného oblouku směrem k jihozápadu. Koncepci vedení železniční tratě, především jeho podzemních objektů, zásadně změnilo rozhodnutí Rady města Plzně roku 2006 o nutnosti výrazného omezení vlivu výstavby tunelů a také železniční dopravy na jeho okolí (především obytných zón v Újezdě), společně se zrušením železniční zastávky umístěné do zářezu mezi tunely. Následnou optimalizaci profilů do dvou jednokolejných tunelů délek přes 4 km, které více jak dva a půl násobně překonávají dosud nejdelší český tunel, se již podařilo prosadit a v roce 2014 rozestavět.

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/ … any-plzen/

70

Re: Z tisku a médií

sice je to sousední stavba...

Stavba Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská začala 20.1.2017

http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zp … tavba.html


Podjezdy u hlavního nádraží v Plzni se zavírají, čeká se kolaps dopravy
    20. ledna 2017  17:42

    Miliardová přestavba zbývající části vlakového nádraží, jejíž součástí budou i dva nové mosty, odstartovala v pátek v Plzni. Motoristé i chodci pocítí změnu už v pondělí ráno, kdy se pod oběma podjezdy na Mikulášské třídě uzavře silnice i chodníky.

    Zdroj: http://plzen.idnes.cz/podjezdy-most-sta … -zpravy_pp

https://www.plzen.eu/obcan/aktuality/z- … ulice.aspx

71

Re: Z tisku a médií

Podzemí u Plzně zpevní betonové stěny, zajistí stabilitu při ražbě tunelu
Zdroj: http://plzen.idnes.cz/tunel-tubus-podze … -zpravy_pp

72

Re: Z tisku a médií

Vandal řádil na stavbě tunelu u Kyšic, škoda přesahuje čtvrt milionu
    1. března 2017  9:56

    Škodu přesahující čtvrt milionu korun způsobil pachatel, který na stavbě železničního tunelu v Kyšicích u Plzně propíchal nebo prořezal pneumatiky dvanácti nákladních automobilů. Nyní po něm pátrá policie.

    Zdroj: http://plzen.idnes.cz/pneumatiky-poskoz … -zpravy_pp

Thumbs up Thumbs down

73

Re: Z tisku a médií

Ministr dopravy Dan Ťok se zúčastní prohlídky stavby tunelu Ejpovice
28. 4. 2017 10:44:01|Plánované akce

Ministr dopravy Dan Ťok se zúčastní prohlídky prací na ražbě tunelu Ejpovice, pořádané v úterý 2. května od 10.00 Správou železniční dopravní cesty. Jeho součástí bude i krátká exkurze přímo u razícího stroje Viktorie.
V loňském roce byla zahájena ražba severní tunelové trouby tunelu a k dnešnímu dni je z celkové délky tunelu 4,1 kilometru vyraženo 2 786 metrů. Stavbu s rozpočtem přes šest miliard korun plánujeme dokončit v prosinci 2018.

Prohlídky stavby se kromě ministra dopravy zúčastní také zástupci SŽDC a společnosti Metrostav. Předpokládaný konec akce je ve 12.00.

Termín: úterý 2. května 2017, od 10.00 hodin

Místo: U vjezdového portálu Kyšice (po sjezdu z dálnice D5 na silnici 26 přijedete do obce Kyšice, poté budete pokračovat dále směrem na Dýšinu a zhruba v polovině cesty po levé straně je vjezd na stavbu)

http://mdcr.cz/Media/Planovane-akce/Min … ovane-akce

74

Re: Z tisku a médií

Tunelovací stroj Viktorie vyhlíží metu třetího kilometru

02.05.2017

Druhá tunelová trouba tunelu Ejpovice (část Homolka) je již téměř ze 70 procent dokončena. Tunelovací stroj Viktorie v těchto dnech zdolal téměř tři kilometry ražby z  čtyřkilometrové severní části tunelu. Správě železniční dopravní cesty se tak daří držet harmonogram stavby nejdůležitějšího úseku modernizace tratě Rokycany – Plzeň. Kompletní zprovoznění tunelů se předpokládá v prosinci 2018.


Modernizovaný úsek je součástí páteřní transevropské dopravní sítě a vnitrostátního třetího tranzitního železničního koridoru, jenž vede z Prahy přes Plzeň a Cheb až na státní hranici
s Německem. Délka trati se v tomto úseku zkrátí o více než 6 kilometrů. Stěžejní záležitostí modernizace celé trati je výstavba dvou jednokolejných tunelů, které budou konstrukčně připraveny na maximální jízdu 160 kilometrů za hodinu.

Stavba obou tunelů se zahájila 1. února 2015. V polovině roku 2016 byla kompletně dokončena ražba jižní tunelové trouby tunelu Ejpovice (část Chlum), kde se postavilo celkem 2056 prstenců, což v souhrnu představuje 4112 metrů délky. V  části tunelu pod vrchem Chlum se také vybudovaly podkladní betony pro kolejový svršek nutné pro umístění pevné jízdní dráhy. Dokončené je také odvodňovací potrubí v celé délce tunelu. 26. září 2016 se odstartovala ražba severní tunelové trouby (část Homolka), která dnes atakuje hranici tří kilometrů.

„Plzeň patří k městům, které mají být dostupné z Prahy po železnici do jedné hodiny. Jen samotný tunel zkrátí dobu cestování mezi Prahou a Plzní o deset minut. Díky modernizaci celé tratě se jízda oproti dnešku zrychlí více než o třetinu. Počítáme i s tím, že se zvýší frekvence expresů z Prahy na Plzeň, Domažlice a do Bavorska,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Zvláštní pozornost se věnovala také zabezpečení provozu v tunelu. Návrh technologického vybavení odpovídá požadavkům HZS Plzeňského kraje. Jedním z nich bylo i vybudování únikových propojek mezi oběma tunely sloužících pro evakuaci cestujících a pro přístup záchranářů. Propojky se staví zhruba po 480 metrech. Dosud byly vyraženy únikové propojky číslo 1 a 6. Propojka číslo 2 je vybudována zhruba ze dvou třetin. Veškeré stavební činnosti mimo tunely jsou v podstatě dokončeny, probíhají pouze práce na gabionových stěnách a na svahování tratě v úseku Ejpovice – vjezdový portál.

„Věřím tomu, že v momentě, kdy budeme schopni své cestující pohodlně a v klidu přepravit mezi Prahou a Plzní za méně než hodinu, řada lidí přehodnotí svůj názor na železnici. Po dostavbě celé trati, kdy moderní vlakové soupravy budou moci využít traťovou rychlost až 160 kilometrů za hodinu, se železnice opět stane silným a sebevědomým konkurentem dálnice,“ říká generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Razicí štít Viktorie má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, délku 115 m a váží přibližně 1800 tun. Jeho nejtěžší části byly od německého výrobce Herrenknecht dopraveny do ČR ekologickou cestou – lodí. Použitá technologie TBM (Tunnel Boring Machines) je jedním z nejmodernějších tunelářských způsobů práce. Její předností je především rychlost, bezpečnost a rovněž šetrnost k životnímu prostředí. Metrostav jako jediná stavební firma v ČR tento štít vlastní a má zkušenosti s jeho použitím.

„Současný postup prací vytváří předpoklady, abychom ražby dokončili na přelomu září a října,“ uvedl generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát. „Naši raziči zvládají svou práci na výbornou, získávají uznání i ve světě. Je proto smutné, že u nás není připraven žádný obdobný projekt, kde bychom jejich vysokou kvalifikaci a zkušenosti využili. Abychom vyškolené osádky udrželi, musíme pro ně hledat práci v zahraničí,“ říká generální ředitel společnosti Metrostav Pavel Pilát.

http://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zp … -3.km.html

75

Re: Z tisku a médií

Nejdelší železniční tunel v Česku se už dostal na předměstí Plzně

Tři centimetry za minutu. Touto rychlostí se v úterý 2. května prokousával obří razicí stroj Viktoria masivem u Plzně. Druhý tubus více než čtyřkilometrového železničního tunelu, nejdelší stavby svého druhu v Česku, je hotový zhruba ze sedmdesáti procent.

https://www.novinky.cz/domaci/436694-ne … plzne.html



Podívejte se, jak se razí nejdelší železniční tunel v Česku: Pod zemí pofrčíte více než čtyři kilometry

http://www.blesk.cz/clanek/regiony-plze … metry.html