1

Téma: Leo Express - Elektrická jednotka 480

Možná je to trochu off-topic, tak se omlouvám...

S údivem jsem zjistil, že elektrická jednotka 480, kterých si počtu 5 ks pořídil dopravce Leo Express je pouze jednosystémová.

Marně se snažím vymyslet důvod.

1) Tyto jednotky nemohou nikdy jezdit do Brna
2) Tyto jednotky nemohou nikdy jezdit na západ - tj. Plzeň nebo teď populární Pendolino do Františkových lázní.
3) Zrovna stejnosměrné napájení je méně perspektivní než střídavých 25kV - ale je jasné, že v ČR se v nejbližší době asi napájecí soustavy měnit nebudou.
4) Přitom výrobce nabízí jak vícesystémové jednotky tak jednotky vybavené spalovacím motorem.
5) Rozdíl v ceně určitě nemůže být tak zásadní, aby se nad tím alespoň neuvažovalo.

2

Re: Leo Express - Elektrická jednotka 480

Myslím, že jinde ve světě je běžné pořizovat si jednotky na konkrétní trasu, a ne s nima šibovat "jak je potřeba", jak to dělají u ČD.

Myslím, že se nad tím uvažovalo. Rozdíl 5% na pořizovací ceně jednotky může vypadat nepodstatný, ale třeba zásadně ovlivní návratnost...

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Leo Express - Elektrická jednotka 480

Není ten vlak modulární? Stačí zvednout sluchátko a za měsíc dorazí vagón beden, které se ve strojovně posadí na volné místo a máme najednou i AC.

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Leo Express - Elektrická jednotka 480

LeoExpress udělal linku do Českého Krumlova, ale až na druhý pohled jsem zjistil, že tam jezdí autobusem. Nojo, vlakem nemůžou. (Oni by na to stejně měli málo souprav.)