851

Re: Z tisku a médií

I já zastávám názor, že je to optické čarování s čísly, ale jen napůl. MÚK Malovanka bez pokračování smysl dává, vždyť tam dřív byla úrovňová křižovatka a zácpy. Ale ta spojka k díře pod hradbami je prostě funkční součást Blanky (nebo Hany, Dany apod).

Thumbs up Thumbs down

852

Re: Z tisku a médií

Aga: To souhlasí, po zvolení varianty Blanka se ale SAT 2.stavba stala součástí Blanky (přesněji TKB). U těch tří zbývajících staveb - MYPRA, PRAŠ a ŠPELC taky slovo "Blanka" oficiálně nikde nefiguruje, takže pokud by chtěl někdo tohle slovíčkaření dovést k dokonalosti, tak klidně může říct, že Blanka nikdy neexistovala, nic nás nestála a byl to jen zlý sen smile

medvid napsal:

Hlavně je to úplně jedno.

Vám možná ano, pokud to neplatíte.

Thumbs up −1 Thumbs down

853

Re: Z tisku a médií

vlakno napsal:

Aga: To souhlasí, po zvolení varianty Blanka se ale SAT 2.stavba stala součástí Blanky (přesněji TKB). U těch tří zbývajících staveb - MYPRA, PRAŠ a ŠPELC taky slovo "Blanka" oficiálně nikde nefiguruje, takže pokud by chtěl někdo tohle slovíčkaření dovést k dokonalosti, tak klidně může říct, že Blanka nikdy neexistovala, nic nás nestála a byl to jen zlý sen smile

medvid napsal:

Hlavně je to úplně jedno.

Vám možná ano, pokud to neplatíte.

řekl bych že jako obyvatel Prahy to platím, ale co s tím chceš udělat? Teď je nutné to konečně zprovoznit.

Thumbs up Thumbs down

854

Re: Z tisku a médií

Problém s tím "co v tom je a co v tom není" pak ale bude daleko rozsáhlejší, jelikož si zasažené městské části dovymysleli i další věci, které by dělali tak jako tak (v podobném cenovém rozložení) ale hodit to na tunel se jim hodilo (když postavíte tunel tak se musí opravit ta a ta silnice, přeložit tohle a támhleto) atp.
IMHO by tomu pomohlo alespoň rozdělení na 4-5 oblastí a pak by teprv dávalo nějaké porovnávání smysl.
je mi jasné, že cílem je mít "veškeré" spojené ceny s tím, ale kdo ví jestli by se ten daný park dělal, jestli by se za rok, dva ta tramvajová trať neopravovala za 2x takovou cenu, ale to jsou jen kdyby chyby

Thumbs up +1 Thumbs down

855

Re: Z tisku a médií

Přesně z toho důvodu nemá smysl počítat, kolik bude stát jeden průjezd Blankou apod - realizovala se spousta dalších věcí.

Taky bychom to mohli rozpočítat na jedno auto zaparkované v nových podzemkách, na jednoho cyklistu co projel podjezdem na Prašném mostě, na jednoho bezdomovce v tramvaji na Hradčanské, nebo na jeden vlak na letiště, co pojede jednou těma založenejma milánskejma stěnama :-)

Thumbs up Thumbs down

856

Re: Z tisku a médií

Že na vlákno ještě reagujete, vždyť to jsou jen zoufalé pokusy, jak si aspoň trochu ulevit a ostatním to osolit, když už ta "ničemná" Blanka stojí, nikdo s tím už nic neudělá a brzy bude zaplaťpámbů v provozu.

Já mu rozumím, to musí být strašně frustrující pocit smile smile smile

Thumbs up Thumbs down

857

Re: Z tisku a médií

Tyhle náklady ale jistě město zná a umí je vyčíslit a od samotného TKB oddělit. Např. Trojský most je součást ŠPELC, ale náklady jsou známé. Takže smysl počítat, kolik bude stát jeden průjezd tunelem jistě má, pokud máme příslušná data. Kdyby náhodou ne, čemuž bych se v tom chaosu ani nedivil, tak je lze alespoň odhadnout.
Dělání mlhy kolem těch celkových nákladů nebo tvrzení, že je vlastně jedno kolik to stálo a na co to šlo moc nechápu. Považuju to ale za typicky české. Přesně vyčíslené náklady jsou důležité pro další rozhodování města i názor daňových poplatníků, protože ti to všechno zaplatili, platí a budou platit.

Thumbs up Thumbs down

858 Naposledy upravil: Mirajz (13.01. 2015 18.44)

Re: Z tisku a médií

vlakno napsal:

Tyhle náklady ale jistě město zná a umí je vyčíslit a od samotného TKB oddělit. Např. Trojský most je součást ŠPELC, ale náklady jsou známé. Takže smysl počítat, kolik bude stát jeden průjezd tunelem jistě má, pokud máme příslušná data. Kdyby náhodou ne, čemuž bych se v tom chaosu ani nedivil, tak je lze alespoň odhadnout.
Dělání mlhy kolem těch celkových nákladů nebo tvrzení, že je vlastně jedno kolik to stálo a na co to šlo moc nechápu. Považuju to ale za typicky české. Přesně vyčíslené náklady jsou důležité pro další rozhodování města i názor daňových poplatníků, protože ti to všechno zaplatili, platí a budou platit.

Á takyodborník na daně a rádoby hlásná trouba daňových poplatníků promluvil. Asi se moc kouká na televizi, zvláště na ty "emerické" filmy druhé kategorie, kde se to podobnými hláškami jen hemží. big_smile Jako správný daňový poplatník si své zastupitele určitě volil, takže ať si stěžuje sám na sebe a ne na ně!! A pokud nebyl u voleb, tak ať radši drží chlebárnu a hluboce se stydí. big_smile

Thumbs up Thumbs down

859

Re: Z tisku a médií

V Praze dnes pokračuje rozhodčí soud kvůli tunelu Blanka

   Praha 14. ledna (ČTK) - V Praze bude dnes odpoledne pokračovat rozhodčí soud kvůli sporu Prahy a firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) ohledně tunelového komplexu Blanka. Soud pravděpodobně konečný verdikt nevynese. IDS hrozí, že ve čtvrtek kvůli dluhům města opustí stavbu. Podle vývoje v soudním jednání se bude firma rozhodovat, zda tak skutečně učiní a také zda vyslyší žádost města o schůzku. Ta by se měla uskutečnit ve čtvrtek.
   Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard Kč, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos v dubnu. IDS tvrdí, že její odchod by znamenal zastavení veškerých prací a zdržení v řádu měsíců. Praha proto zároveň pokračuje v přípravě výběrového řízení na nového správce stavby, který by případně IDS nahradil.
   Firma IDS podle informací ČTK za své služby dosud inkasovala 202 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se protáhly, firmě vzrostly náklady a žádá proto dalších 150 milionů korun.
   Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.

860

Re: Z tisku a médií

ČTK: Rozhodčí soud hospodářské komory nevynesl rozhodnutí ve sporu mezi Prahou a firmou Inženýring dopravních staveb kvůli výstavbě tunelu Blanka.

Thumbs up Thumbs down

861

Re: Z tisku a médií

Praha bude jednat s IDS o dostavbě Blanky, firma hrozí odchodem

   Praha 15. ledna (ČTK) - Praha by dnes měla jednat s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS) o pokračování výstavby tunelu Blanka. Firma, která na stavbě dělá stavební dozor, ohlásila, že je k 15. lednu připravena ze stavby odejít kvůli nezaplaceným dluhům. Na hlavním městě se jich domáhá u arbitrážního soudu.
   Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde zhruba na 37 miliard korun, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos v dubnu. IDS tvrdí, že její odchod by znamenal zastavení veškerých prací a zdržení v řádu měsíců. Praha proto zároveň pokračuje v přípravě výběrového řízení na nového správce stavby, který by případně IDS nahradil.
   Firma IDS podle informací ČTK za své služby dosud inkasovala 202 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se protáhly, firmě vzrostly náklady, a žádá proto dalších 150 milionů korun.
   Tunel Blanka, jehož stavbu zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn v roce 2011. V průběhu let se projekt výrazně prodražil. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun.

862 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.01. 2015 08.12)

Re: Z tisku a médií

Praha - Rozhodčí soud při Hospodářské komoře ČR dnes (včerejší zpráva, pozn. SML) nevynesl konečné rozhodnutí ve sporu o peníze mezi Prahou a firmou Inženýring dopravních staveb (IDS) kvůli výstavbě tunelu Blanka. ČTK to řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Podle informací ČTK by předběžný verdikt ve sporu měl padnout 19. února. Firma se u soudu domáhá zaplacení dluhu. Městu již pohrozila, že v případě nezaplacení odejde 15. ledna ze stavby. Zda se tak skutečně stane, není zatím jasné. město bude s IDS ještě jednat. Schůzka by se měla uskutečnit ve čtvrtek.
"V únoru pokračuje jednání," sdělil ČTK Dolínek s tím, že se město společně s IDS domluvilo, že nebudou ke sporu poskytovat žádné bližší informace.
Arbitráž města s IDS začala na konci loňského léta. Problém nastal po listopadovém stání, kdy odstoupili z osobních důvodů dva ze tří rozhodců. Město i firma musely nominovat nové rozhodce, a další stání se tak konalo až nyní, tedy později, než obě strany původně předpokládaly.
Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard Kč, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos v dubnu. IDS tvrdí, že její odchod by znamenal zastavení veškerých prací a zdržení v řádu měsíců. Praha proto zároveň pokračuje v přípravě výběrového řízení na nového správce stavby, který by případně IDS nahradil.

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/praha … ru/1168969

Thumbs up Thumbs down

863 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (15.01. 2015 11.52)

Re: Z tisku a médií

Praha 15. ledna - Práce na tunelovém komplexu Blanka dál pokračují. Praha se dohodla s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která hrozila, že kvůli dluhům města dnes odejde ze stavby. Po jednání to na dotaz novinářů řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a právní zástupce IDS Marek Nespala.
Firma, která na výstavbě Blanky působí jako stavební dozor, podle Nespaly zároveň zvýšila požadavek z původních 150 milionů na více než 300 milionů korun. Dolínek uvedl, že stále platí plán Blanku ve zkušebním provozu otevřít v dubnu.
Spor mezi Prahou a IDS řeší rozhodčí soud. Další kolo soudního jednání se uskutečnilo ve středu. Soud sice nerozhodl, podle podle Nespaly ale IDS dostala dostatečnou záruku, že Praha pohledávky zaplatí. Rozhodci se kvůli případu znovu sejdou v únoru.
Firma IDS za své služby dosud inkasovala přes 200 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se totiž protáhly, firmě vzrostly náklady. IDS tvrdila, že by její odchod znamenal zastavení veškerých prací a zdržení v řádu měsíců.
Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard Kč, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos na jaře. Dopravní stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měla být zprovozněna v roce 2011. V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun, které Praha musela uhradit a firma dokončit stavební část tunelu.
Podle současného vedení města patří k tunelům Blanka i křižovatka Malovanka s přilehlým tunelem, které cenu za stavbu tunelového komplexu zvedly na 43 miliard korun.

http://www.ceskenoviny.cz/regiony/praha … ds/1169203

Thumbs up Thumbs down

864

Re: Z tisku a médií

Práce na tunelu Blanka budou i přes hrozby dodavatele pokračovat:
http://praha.idnes.cz/prace-ids-na-tune … zpravy_klu

Thumbs up Thumbs down

865

Re: Z tisku a médií

..podle Nespaly zároveň zvýšila požadavek z původních 150 milionů na více než 300 milionů korun.

toto je trochu zvláštní? Si je Dolinek koupil?

Thumbs up Thumbs down

866

Re: Z tisku a médií

medvid napsal:

..podle Nespaly zároveň zvýšila požadavek z původních 150 milionů na více než 300 milionů korun.
toto je trochu zvláštní? Si je Dolinek koupil?

Nekoupil, ale od vznesení požadavku na těch 150 mio už uběhl jistě více než rok (ne-li dva) a náklady tím naskakují, a naskakují, a naskakují, a ... wink

Thumbs up Thumbs down

867

Re: Z tisku a médií

Logicky: když se počítalo s délkou stavby 4,5 roku, byl kšeft odhadnutý na 150 milionů. Při délce stavby 8 let to máme... skoro dvakrát tolik, necelých 300 milionů. Elementary, dear Watsons.

Thumbs up +1 Thumbs down

868

Re: Z tisku a médií

Jestli jsem pochopil dobře, tak to co měli dostat už dostali. Tedy těch 150 mega. 300 je požadavek navíc.

Thumbs up Thumbs down

869

Re: Z tisku a médií

Týden (ale nejen on) napsal:

Firma, která na výstavbě Blanky působí jako stavební dozor, podle Nespaly zároveň zvýšila požadavek z původních 150 milionů na více než 300 milionů korun. (...)
Firma IDS za své služby dosud inkasovala přes 200 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se totiž protáhly, firmě vzrostly náklady.

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/prac … LjIfkeG8lQ

Thumbs up Thumbs down

870

Re: Z tisku a médií

Takže dostali 200 a chtějí dalších 300? Je to tak?

Thumbs up Thumbs down

871

Re: Z tisku a médií

Smlouva byla na 150, chtějí na základě změněných podmínek celkem 300 a zatím dostali celkem 200. Jak jsem to pochopil.

Thumbs up Thumbs down

872

Re: Z tisku a médií

Právo 22.1. 2015

Bém připustil, že odpracuje 50 hodin veřejně prospěšných prací

Bývalý pražský primátor Pavel Bém (ODS) si možná obleče montérky a půjde odpracovat 50 veřejně prospěšných hodin kvůli ceně tunelu Blanka. Uzavřel totiž v roce 2007 sázku s bývalým mluvčím iniciativy Auto*mat Michalem Křivohlávkem o to, že se stavba neprodraží. Bém ale vyvolal policejní šetření, jak se tunel financoval, a čeká, jak dopadne.
    Exprimátor tvrdí, že se stavba neprodražila za něj, tedy do podzimu 2010, ale až za jeho nástupců. Zdůvodnil tím své trestní oznámení, a to přímo na exprimátora Tomáše Hudečka (nyní nestr. v klubu TOP 09) a neznámého pachatele. Bém chce, aby justice řekla, zda a kdy došlo k prodražení proti původní stavební dokumentaci. „V okamžiku, kdy nezávislý soud řekne ano, Pavel Bém neudělá nic jiného, než že se obleče do montérek a na férovku půjde odpracovat 50 hodin veřejně prospěšných prací,“ řekl Právu Bém. Více než celý pracovní týden v montérkách absolvovat nehodlá, pokud soud vinu přisoudí někomu jinému než jemu.
    „Pokud nezávislý soud či orgány činné v trestním řízení celý příběh odloží, delegují zase odpovědnost na mě. S velkou pravděpodobností mi nezbyde nic jiného, než pro gentlemanskou čest, jíž si vážím víc než čehokoli, si montérky vzít a těch 50 veřejně prospěšných hodin odpracovat,“ přislíbil Bém s tím, že bude drhnout třeba dlaždičky anebo dělat jinou přidělenou práci.

Stát s transparentem

Jaká by to byla, není zatím jasné. Příznivci Auto*matu v anketě navrhovali, aby Bém v masivní kampani přesvědčoval motoristy, že normální a ohleduplné je k cestám po Praze používat MHD. Podle jiného nápadu by exprimátor měl stát na některém z frekventovaných míst a autům ukazovat transparent: „Příště jeď na kole! Díky, Pavel Bém“.
Auto*mat také vyčíslil předražení tunelu Blanka asi na 7 miliard korun. K dvěma šestikilometrovým tunelům se jako část okruhu přičítá úsek ke Strahovskému tunelu a celkový účet pro město činí 43 miliard korun. Původně měla stavební část Blanky stát 21,2 miliardy a technologie do 5 miliard, bylo ještě třeba zaplatit projekt a vykoupit pozemky.
    Bém si je vědom vícenákladů za svého působení. Připustil je však pouze za opakované propady zeminy při ražbě tunelů. I v tomto případě podal trestní oznámení. Policie ho však odložila. „Nemohu se na ně odvolat,“ konstatoval.
    Bém se nediví se, že celá část okruhu od Strahovského tunelu po Pelc-Tyrolku a Trojský most, který byl projektován znovu, Prahu nakonec vyšla na 43 miliard korun.
    „Tunel Blanka měl být otevřen v roce 2011 a dnes se píše rok 2015. Jenom cena inflace na stavebních pracích za čtyři roky představuje částku tří čtyř miliard korun,“ řekl Bém.

Na Norimberk Patočkovou

Za absurdní označil exprimátor arbitráže, které po dohadech minulé vedení Prahy zvolilo, aby mohlo dodavatelům z Blanku zaplatit. „V konečném důsledku způsobily povinnost města platit podle rozhodnutí arbitrážního soudu, a nikoli podle původní stavební dokumentace a kontrahované smlouvy,“ uvedl Bém s tím, že i v tom spočívá prodražení, stejně jako v zastavení prací.
    Tunely Blanka by snad do zkušebního provozu měly jít v dubnu. Současné vedení Prahy 6 z toho má obavy, na severozápadě Prahy neexistuje vnější okruh. „Ač Blanka určitě uleví tranzitní dopravě, bojím se, že zrovna do Bubenče a do Dejvic hodně dopravy přivede. Tranzit dejme tomu od Drážďan na Norimberk pojede přes Vítězné náměstí a Evropskou, nebo Patočkovou ulicí, ani jedna na to není připravena,“ řekl Právu starosta Prahy 6 Ondřej Kolář (TOP 09).

Právo 22.1. 2015

873

Re: Z tisku a médií

    Tunel Blanka svítí ve dne v noci. Nikdo nechce říct, kolik to stojí
    Původní zpráva 26. ledna 2015   6:15 | Lidovky.cz

    PRAHA - Pražský tunel Blanka je nonstop rozsvícený. Přitom je ještě pro motoristy zavřený a z hlediska prací v podstatě hotový. Technici dodělávají už jen poslední práce, testují se systémy. Praha ani její stavební dozor neřeší, zda nejde o plýtvání. A kolik takové svícení stojí, říct nechtějí.

    Řadu řidičů, kteří vyjedou ze spoře osvětleného Strahovského tunelu, to napadne. Proč se za barikádou hrazení tunelu Blanka stále intenzivně svítí? Pátrání po zdánlivě snadné odpovědi je složitější, než se zdá.

    Svícení má zajišťovat firma Metrostav. Za ceny z původní smlouvy (s přičtením inflace a DPH), jejíž platnost nedávno potvrdil rozhodčí soud. Účet za osvětlení a hlídání stavby pak zaplatí hlavní město - z veřejných peněz. Po průběžných nákladech a jejich hospodárnosti se ale nepídí.

    „Jde o položky, které se vyúčtovávají, údaje vám proto poskytneme, až bude vyúčtování provedeno. Za průběh prací při zkouškách odpovídají dodavatelé, my jim nemůžeme řídit osvětlení prací,“ vzkázala mluvčí hlavního města – investora stavby Petra Hrubá.

    Prodlouženou rukou hlavního města je při budování komplexu Blanka dohližitel stavby, firma Inženýring dopravních staveb (IDS). Ta by měla na otázky – týkající se za nonstop svícení – spolehlivě odpovědět.

    „V současnosti probíhají v tunelu Blanka komplexní zkoušky a předpřejímkové kontroly orgány státní správy. Ty jsou plně v režii zhotovitelů, jsou součástí celkové pevné ceny za dílo a otázka hospodárnosti je předmětem vnitřního ekonomického řízení jednotlivých společností, nikoliv otázkou na správce stavby či investora,“ tvrdil mediální zástupce IDS Pavel Kočiš.

    Jinými slovy: svícení je věcí stavebních a technologických dodavatelů, my vám nic konkrétního neřekneme. Otázku na přesnou cenu za svícení, o které by IDS měl mít přehled, jeho zástupce přešel. Navíc dodal, že vypínat světlo by bylo nehospodárné. O případném ztlumení či vypnutí části světel pro dobu, kdy se v tunelu nic neděje, se však Kočiš nezmínil.

    Svícení pro skateboardisty

    A opravdu dělníci a technici pracují nonstop? Není žádným tajemstvím, že si Blanku v minulém roce oblíbili skateboardisté, kteří se dokonce vyfotili při jízdě v opuštěném tunelu. A nešlo o jejich ojedinělé vniknutí do hlídaného a plně osvětleného objektu.

    Ptáme se tedy Metrostavu. Firma loni na podzim dokončila stavební část Blanky. Nyní dodělává v komplexu garáže, čeká na výsledek architektonické soutěže na zbudování parku a její lidé jsou k ruce technologům z ČKD.

    „V tunelu se svítí se pořád, protože tam neustále probíhají nějaké práce. Z bezpečnostních důvodů si vůbec neumím představit, že by se světlo zhaslo. Probíhají tam komplexní zkoušky. Pracovníci se potřebují v tunelu dostat z místa na místo, jsme povinní pracoviště osvětlit,“ popsal mluvčí Metrostavu František Polák.

    A tvrdí, že udělat harmonogram prací, který by umožnil dočasné vypnutí či ztlumení světel, je nad lidské síly. Ptáme se alespoň na druhou otázku: kolik si bude jeho firma účtovat za měsíční svícení?

    „To je v rámci režie stavby, neúčtuje se zvlášť. Ve stavbě se hlídá, svítí, probíhá mytí. Bude to nekomplexní údaj, k tomu je oprávněný jen investor. Byla by to částka, která vůbec nic neřekne. Legitimní je říct, kolik to stálo celkem,“ odmítá Polák odpovědět.

    A odkazuje na investora stavby, hlavní město. Jeho mluvčí nás však odkázala právě na Metrostav.

    Obracíme se následně i na dodavatele technologií, firmu ČKD Praha Diz. Právě ona tunel testuje a svítí se v něm hlavně kvůli jejím lidem. I zástupce ČKD tvrdí, že neustálé svícení v Blance je nezbytné.

    „Ve chvíli, kdy neprobíhají žádné práce ani zkoušky, je osvětlení důležité kvůli bezpečnosti, ochraně majetku či funkčnosti kamerového systému. Energii si hradí hlavní město jako investor. Režim osvětlení je v gesci správce stavby IDS v koordinaci s bezpečností a ochranou zdraví při práci. Určuje například dobu osvětlení, ČKD plní jejich pokyny,“ vysvětluje mluvčí ČKD Praha Diz Karel Samec.

    Doplňme, že zmíněný dohližitel stavby IDS nás odkázal právě na dodavatelské firmy. Kruh mlčení se uzavřel, odpověď na cenu svícení v Blance neznáme.
    Michal Pavec

    Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/tunel-blanka-s … prava_pave

874

Re: Z tisku a médií

Dubnové otevření tunelu Blanka je ohroženo, kabely poničila voda

Stavba tunelu Blanka se může protáhnout ještě o několik dalších měsíců. Některá měření totiž ukazují, že poškozených kabelů vedoucích k bezpečnostním technologiím je více, než se vědělo. Pokud by se ukázalo, že by mohlo dojít ke zkratu, musela by je ČKD Praha DIZ vyměnit.

http://praha.idnes.cz/voda-ponicila-kab … zpravy_kol

875

Re: Z tisku a médií

Blanka začíná být zlým snem sad

Thumbs up Thumbs down