1

Téma: Kdo nás okrádá

Opravdu nevím, kam s tím, tak jsem udělal nové vlákno.

Toto je úryvek z druhého dílu článku p. V. Vlka st:
--------
Ukažme si to na příkladu obludné podpory cyklostezek a zároveň retardace automobilové dopravy, kde se sbíhá cíl několika skupin:

   1.  Významnou částí je aktivista, často lokálního typu, který je autenticky přesvědčen o tom, jaké koná dobro a jak je potřeba auta co nejvíc brzdit, vyučovat z dopravy a zavést co nejvíce cyklistiky. Často se jedná o po uznání toužícího mašíbla, který v občanském životě neuspěl. Či o již ne příliš mladou osobu, která tuší možnosti lehké politické kariéry.
   2. S ním souzní místní politik, který si to vezme za svou agendu a vykreslí se jako bojovník za vše nejlepší a ochránce místních obyvatel proti obci přecpané automobily. A tedy i proti bezohledným řidičům a rychlým autům. Často používá tuto záležitost jako odrazový můstek k vyšší kariéře. Jde-li o mladou ženu, kterých se dnes u nás objevila přímo "hejna", která provdáním získá "cizinecké", nejlépe "západní" jméno, jde většinou o osobu toužící se rychle dostat do nejvyšších pater politiky.
   3. Tyto aktivity jsou v celé Evropě oblíbenými mediálními trháky. Není-li co dát do novin či do TV, vždy se najde něco "ekologického" či lidskoprávního. Média pak běžnou manipulací dokáží donutit politiky a odpovědné osoby k tomu, aby říkali a dělali "to, co se má", jinak je spolu s aktivisty, bohatě dotovanými ekonomicky a politicky zainteresovanými skupinami, zničí.
  4. Dále je možno rovnou připojit "zainteresované úřady" jako třeba stavební úřad, hygienu nebo dopravní policii, které tím potvrzují svoji důležitost a spolu vymýšlejí "odborné" posudky, jak cyklostezky a jiné retardéry automobilové dopravy prospívají a jak je realizovat.
   5. Firma, která cyklostezky projektuje a staví za špatně kontrolovatelné peníze, pak vymýšlí a realizuje stavbu i dopravní značení, vyrobí a dodá bezpečnostní doplňky. Zde je zájem jasný - zisk. Firma se může i nemusí revanšovat politikovi finanční podporou jeho politické   strany, ale podporuje téměř jistě "aktivisty".
   6. Další silný ekonomický zájem mají výrobci všeho, co s cyklistikou souvisí - kol, oblečení, ochranných helem atd.
   7. Ti všichni pak vymýšlejí další a další "bohulibé" předpisy, kdo a jak má nosit helmy, označení kol a administraci s označením, veřejné půjčovny kol, policejní hlídky na kontrolu "opilých cyklistů" atd. atd.

    Jedni mohou být druhým naprosto lhostejní, nemusí spolu vůbec souhlasit, ale v tomto bodě najdou vzájemnou shodu. A takhle to je u drtivé většiny nejrůznějších absurdních "investic do retardace" ekonomiky, různých "bezpečnostních předpisů", omezení, nových povinností atd. Klíčové je, že tato "koalice skupin dobývačů rent", tedy česky "dojičů peněz a rozpočtů", není explicitní - oni se nemusí přímo znát, nemusí o tom spolu jednat, ale při působení na media, zákonodárné sbory nebo místní zastupitelstva implicitně spojí síly.
--------------

To je dost ilustrativní o našich zelených, doporučuji přečíst všecny tři díly o "boji proti korupci"

http://neviditelnypes.lidovky.cz/korupc … nomika_wag

  http://neviditelnypes.lidovky.cz/korupc … nomika_wag

http://neviditelnypes.lidovky.cz/korupc … nomika_wag

Thumbs up 0 Thumbs down

2

Re: Kdo nás okrádá

Lol to je blábol, ani jsem to nedočetl. Autor má zřejmě pocit že odhalil obrovskou konspiraci výrobců cyklistických helem a pumpiček, kteří ve městě tlačí "obrovský" byznys s malováním cyklopruhů a omezováním hodných aut, která vůbec nemají žádný dopad na životní prostředí ve městě ani nezabírají žádné místo... zamyslel se aspoň autor kolik se řádově točí peněz v automobilovém sektoru a kolik v sektoru cyklistiky? Včetně navázané infrastruktury... Asi sotva, za to ovšem odhalil spiknutí prodavačů cyklotrenclí... no comment big_smile

Thumbs up −3 Thumbs down

3

Re: Kdo nás okrádá

Vlakno jako obvykle nepochopilo vůbec nic

Thumbs up Thumbs down