1

Téma: Z tisku a médií

http://www.lidovky.cz/barta-chce-oznaci … _domov_ape

Bohužel případné cedule u neexistujících dálnic a neexistujících obchvatů "ZDE ZAKÁZAL STAVĚT MINISTR BÁRTA" by určitě od našich novinářů nedostaly takovou "poblicitu"

Thumbs up 0 Thumbs down

2

Re: Z tisku a médií

Farmářka Havránková prodala pozemky. Dostavbě D11 už nic nebrání

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Z tisku a médií

Výstavba "čínské" dálnice se v Polsku zadrhla

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa … drhla.html

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Z tisku a médií

číňani se diví, že za dumpingovou cenu nepostaví, co vy na to, pane  Bárto A.B.L. (abych nezapomněl na tituly)
http://byznys.lidovky.cz/cinane-uz-daln … doprava_hs

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Z tisku a médií

Že by se podařilo odříznout soudruhy Patriky a podobné rackateery od jejich živobytí?
http://byznys.lidovky.cz/schvalovani-da … y-trhy_apa

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Z tisku a médií

Snad sem..

Další problém dálnice v Ostravě: přes špatné mosty jen šedesátkou
Řidiče v Ostravě čeká už od soboty výrazně pomalejší jízda po dálnici D47. Na problematické stavbě totiž našli kontroloři po zvlněném asfaltu další problém: tři špatné mosty. Jde přitom jen o čtyři roky staré stavby.

http://ekonomika.idnes.cz/dalsi-problem … oprava_spi

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Z tisku a médií

Řidiče na východě Čech ukázní policejní octavie v civilu, podívejte se
Luboš Kratochvíl 6. ledna 2012  15:51
Až si budete užívat divokou jízdu po silnicích v hradeckém kraji, ohlédněte se, zda vás nesleduje nenápadná tmavá Škoda Octavia. Pokud ano, soustřeďte se, zda vpravo na palubní desce nemá malou bílou kameru. To je totiž jedno z mála poznávacích znamení nových policejních aut. Než spustí sirénu a začnou blikat majáky.
http://hradec.idnes.cz/Clanek.aspx?c=A1 … zpravy_klu

8

Re: Z tisku a médií

Dobeš odřízl dalšího Bártova „koně“. Šéf ŘSD Poruba končí
http://ekonomika.idnes.cz/sef-reditelst … nomika_spi

no to je dost...

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Z tisku a médií

Česko překreslí silniční síť, přibude dalších 300 kilometrů dálnic

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cesko-prekres … oprava_neh

10

Re: Z tisku a médií

No jo, přejmenujme Tálinskej rybník na Tálinské móře a hned jsme přímořský stát. A z rybářských lodiček máme rybářskou flotilu. smile Jen do toho rybníku, pardon moře, ještě nasadit veleryby.

Thumbs up Thumbs down

11 Naposledy upravil: medvid (18.10. 2012 15.35)

Re: Z tisku a médií

Stavba D5, která začala před 40 lety, skončila až v roce 2006

Praha - Dálnice D5, jako téměř každá větší stavba v ČR, byla dlouhou dobu pro úřady i stavebníky těžko řešitelným oříškem. Komunikace v délce 151 km, spojující Prahu s Plzní a Německem, se stavěla plných 29 let. Od otevření prvního úseku - necelých šesti kilometrů z Prahy do Rudné - uplyne 20. října 40 let. Poslední úsek, který zahrnoval i sporný tunel pod vrchem Valík, byl otevřen 6. října 2006. Ve stejný den německá strana otevřela úsek dálnice A6 od hranic u Rozvadova k dálnici A93. Poprvé v historii se tak napojila česká dálniční síť se západoevropskou.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … 006/854274

už se těším až si přečtu podobný článek o D3 smile někdy v budoucnu.

Thumbs up Thumbs down

12

Re: Z tisku a médií

No, toho uz se ja asi nedoziji ty D3 :-)

Petr od Pankráce

13

Re: Z tisku a médií

medvid napsal:

Stavba D5, která začala před 40 lety, skončila až v roce 2006

Praha - Dálnice D5, jako téměř každá větší stavba v ČR, byla dlouhou dobu pro úřady i stavebníky těžko řešitelným oříškem. Komunikace v délce 151 km, spojující Prahu s Plzní a Německem, se stavěla plných 29 let. Od otevření prvního úseku - necelých šesti kilometrů z Prahy do Rudné - uplyne 20. října 40 let. Poslední úsek, který zahrnoval i sporný tunel pod vrchem Valík, byl otevřen 6. října 2006. Ve stejný den německá strana otevřela úsek dálnice A6 od hranic u Rozvadova k dálnici A93. Poprvé v historii se tak napojila česká dálniční síť se západoevropskou.
http://www.financninoviny.cz/zpravodajs … 006/854274

už se těším až si přečtu podobný článek o D3 smile někdy v budoucnu.

Začala před 40, skončila před 6 a stavěla se 29?

Kde je chyba?

Pokud teda odhlédnu od informace o tom, že se pře 40 lety otevřel první úsek.

Thumbs up Thumbs down

14

Re: Z tisku a médií

Podle http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/data-dalnic.pdf se první úsek D5 otvíral 20.10.1982, tedy přesně před 30 lety - ne před 40, chyba číslo 1.
Poslední úsek byl otevřený 6.10.2006, tj. před 6 lety. Pokud se D5 stavěla "plných 29 let" a mezi daty otevření prvního a posledního je 24, znamená to, že ten první úsek se stavěl 5 let. Proč ne.
Znamená to tedy, že v titulku je dvojchyba. Měl by být "Stavba D5, která začala před 35 lety..." nebo se zjednodušením "Stavba D5, která slouží motoristům 30 let,..."

Thumbs up Thumbs down

15 Naposledy upravil: Jenik (17.04. 2013 11.32)

Re: Z tisku a médií

-na-nekterych-silnicich-1-tridy-se-ma-zvysit-rychlost-na-110-km-h.
http://www.novinky.cz/domaci/299333-na- … -km-h.html
Zajímavý termín "dálnice druhé třídy" smile

Thumbs up Thumbs down

16

Re: Z tisku a médií

Snad sem...

Vláda schválila program výstavby cest do roku 2020
http://aktualne.centrum.cz/domaci/polit … ?id=795251

Petr od Pankráce

17 Naposledy upravil: Jenik (26.11. 2013 01.23)

Re: Z tisku a médií

--------------------------------------------------------------------------------


Rychlostní silnice R49 vedoucí od obce Lípa nedaleko Zlína po slovenské hranice nevznikne. Aspoň v podobě sedmadvacetikilometrového úseku prosazovaného Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), kterou zamítlo ministerstvo životního prostředí.
Zdroj: http://zlin.idnes.cz/ministerstvo-zivot … zpravy_ras


http://zlin.idnes.cz/ministerstvo-zivot … zpravy_ras

Zda a jak moc případná varianta s více tunely stavbu prodraží, nechce odhadovat.

Thumbs up Thumbs down

18

Re: Z tisku a médií

Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější
http://ekonomika.idnes.cz/stat-chysta-n … onomika_zt

Petr od Pankráce

19

Re: Z tisku a médií

V Aši si léta přáli obchvat. Teď se ale původního plánu začínají bát
Téměř zapomenuté plány na vybudování obchvatu, který by odvedl nákladní auta mířící přes Aš do nedalekých Hranic, ožívají. A vyvolávají velké emoce u obyvatel okraje Aše i přilehlé Krásné.
http://vary.idnes.cz/plan-vystavby-siln … zpravy_slv

Thumbs up Thumbs down

20

Re: Z tisku a médií

Dálnice D11 se k Hradci ani letos nepřiblíží, stavba opět „zamrzla“

Ani letos na jaře se nezačne stavět dálnice D11 k Hradci Králové. Z plánu, že letos v říjnu bude léta plánovaný úsek hotový, je pouhý cár papíru. Stavba se opět zadrhla a nikdo nedokáže odhadnout, kdy se silnice končící v polích u Praskačky konečně pohne.
Zdroj: http://hradec.idnes.cz/dostavba-dalnice … zpravy_kvi

Thumbs up Thumbs down

21

Re: Z tisku a médií

Sedm miliard zkrátí cestu z Opavy do Ostravy na 20 minut
OPAVA  Stavba rychlostní silnice z Opavy do Ostravy by měla být hotová v polovině příštího roku. Stále se však hledají varianty, kudy povede hlavní tah I/11 kolem Komárova a Nových Sedlic.
http://moravskoslezsky-kraj.5plus2.cz/s … mpaign=sph

Thumbs up Thumbs down

22

Re: Z tisku a médií

--------------------------------------------------------------------------------

Cesta na Slovensko může mít povolení ještě letos, R49 podpořil i Sobotka
Zdroj: http://zlin.idnes.cz/premier-bohuslav-s … zpravy_ras

--------------------------------------------------------------------------------

Konkrétně jde o pět kilometrů dlouhý úsek z Třebětic do Martinic.

Thumbs up Thumbs down

23

Re: Z tisku a médií

Nejasnosti kolem barvy značek zdržují zvýšení rychlosti na přivaděči

Dálniční přivaděč z Plzně na Klatovy prošel kontrolou nutnou k povolení navýšení maximální rychlosti na 110 kilometrů v hodině. Dál tady ale bude povolená jen devadesátka. Není totiž jasné, zda tady mohou zůstat modré dopravní značky, nebo je silničáři musí vyměnit za zelené, jaké jsou na dálnici.
Zdroj: http://plzen.idnes.cz/dalnicni-privadec … -zpravy_pp

Thumbs up Thumbs down

24

Re: Z tisku a médií

Zeman: Nedostavěná dálnice do Hradce je ostudou ministrů dopravy

Hradec Králové - Nedostavěná dálnice D11 do Hradce Králové je podle prezidenta Miloše Zemana ostudou ministrů dopravy. Rychlejší výstavbu dálnic by podle něj měl přinést zákon o liniových stavbách, který by státu umožnil snadněji získávat pozemky, a to i pro silnice druhé a třetí třídy. Zeman to řekl na dnešním setkání se zastupiteli hradeckého kraje.
Dálnice D11 nyní končí tři kilometry před Hradcem Králové, protože státu se za zhruba 20 let nepodařilo získat všechny potřebné pozemky. Vlekoucí se dostavbu D11 do Hradce Králové a její budování dál na Jaroměř a k polským hranicím označují zástupci kraje a samospráv za největší problém regionu.
Zeman připomněl, že za posledních pět let se v křesle ministra dopravy vystřídalo devět lidí. "Než se ten člověk pořádně zapracoval, tak už byl z kanceláře venku," řekl Zeman. Doplnil, že nynější ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) přislíbil, že se osobně zasadí o ukončení sporů o pozemky. V úseku do Hradce státu chybí poslední malý pozemek spoluvlastněný Jaroslavou Štrosovou a Ludmilou Havránkovou.
Zástupci hejtmanství v diskuzi uvedli, že dosud na opravy silnic kraj používal hlavně peníze z fondů Evropské unie, ale pro další období je financování nejisté. Podle radního Josefa Táborského (ČSSD) je přes provedenou třímiliardovou investici vnitřní zadlužení krajských silnic na úrovni osmi až devíti miliard korun.
Podle Zemana by se měla dopravní infrastruktura, včetně silnic druhých a třetích tříd, nadále financovat z fondů EU a také ze Státního fondu dopravní infrastruktury. "Za poslední rok jsme nepostavili ani jeden kilometr dálnice. A přitom ve Státním fondu dopravní infrastruktury je toho času 70 miliard korun a tyto peníze vůbec nejsou využívány," řekl Zeman.

http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zeman- … vy/1068040

Thumbs up Thumbs down

25 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (02.06. 2014 15.49)

Re: Z tisku a médií

Praha 2. června (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) našlo chyby u více než třetiny připravovaných veřejných zakázek. Nejčastěji kontrola odhalila nepřípustná dělení veřejných zakázek do více tendrů, nevhodně nastavené kvalifikační podmínky nebo nepřesnosti v dokumentaci. ČTK to dnes řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Celkem ŘSD zkontrolovalo 135 veřejných zakázek a chyby našlo v 55 případech.
Kontrolu všech veřejných zakázek s odhadovanou cenou nad 300 milionů korun nařídil v polovině dubna generální ředitel ŘSD Jan Kubiš s tím, že ŘSD bez souhlasu nového vedení nemůže žádný z velkých tendrů spustit. Kvůli zjištěným chybám budou napříště parametry vypisovaných výběrových řízení podléhat schválení členů vysokého managementu organizace na úrovni náměstka generálního ředitele. ŘSD rovněž předpokládá potrestání pracovníků ŘSD, kteří jsou za nalezené chyby odpovědní.
"Nastavujeme nový systém, který bude efektivnější a především zaměřený na křížovou kontrolu. Chyby se v minulosti děly a s lítostí musím konstatovat, že na některá rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže nebyl dříve brán zřetel," uvedl Kubiš.
Celkem dopravní resort pro letošní rok oznámil vypsání zakázek na stavbu infrastrukturních projektů za zhruba 54 miliard korun, z nichž do nových silničního staveb by mělo směřovat 16 miliard korun. Ředitelství silnic a dálnic letos hospodaří se zhruba 39 miliardami korun.
Aktuálně má ŘSD do soutěží připravené stavební zakázky za více než 4,1 miliardy korun, uvedlo dnes ředitelství v tiskové zprávě. Jde například o prodloužení rychlostní silnice R4 mezi Skalkou a křížením s komunikací I/118, průtah přes Červenohorské sedlo v Jeseníku nebo o obchvat Mělníku.

http://www.rsd.cz/doc/Informacni-servis … pu-podniku-

Thumbs up Thumbs down