1

Téma: 4. pražský okruh

Myslíte si, že by mělo smysl vytvořit jakýsi 4. okruh kolem Prahy (pokud beru Pražský okruh jako 3.) ve vzdálenosti cca 30-50km od centra Prahy?

Thumbs up Thumbs down

2

Re: 4. pražský okruh

IMHO ne, v této vzdálenosti už by cesty měli vést odněkud někam, ne dokulata krajinou nikoho .. smile

Thumbs up Thumbs down

3

Re: 4. pražský okruh

I samotný tvar středočeského kraje je nesmyslný, protože k takovému trasování svádí. Měl by se trhnout na dva kusy, aby je to přešlo smile

Thumbs up Thumbs down

4

Re: 4. pražský okruh

Ivosh napsal:

Myslíte si, že by mělo smysl vytvořit jakýsi 4. okruh kolem Prahy (pokud beru Pražský okruh jako 3.) ve vzdálenosti cca 30-50km od centra Prahy?

Je to stejná blbost, jako stavět okruh místo kolem Prahy kolem Kralup.
A které jsou podle tebe první a druhý, když SOKP považuješ za třetí?

Thumbs up Thumbs down

5

Re: 4. pražský okruh

Jo jenom jsem o tom slyšel i v souvislosti s budováním obchvatu Kladna (a jeho pokračováním k D8, D5). Ale přijde mi, že by to příliš velkou úsporu nepřineslo, jelikož ze vzdálenosti kolem 30km od prahy netrvá moc dlouho dojet na okruh.

Jenik napsal:

Je to stejná blbost, jako stavět okruh místo kolem Prahy kolem Kralup.
A které jsou podle tebe první a druhý, když SOKP považuješ za třetí?

No on původně byl ještě jeden v centru prahy, to byl 1. MO, pak byl 2. to byl dnešní MO a 3. to byl SOKP. Je to čistě historicky, podle jedné publikace (myslím, že šlo o krátký dokument z mestskyokruh.info). Tam právě nazývaly MO jako 2. a SOKP jako 3.

Stavět SOKP kolem Kralup mi přijde minimálně škoda - náklaďáky by to snad odklonilo, ale auta by to stejně měla pak asi lepší přes Prahu.

Thumbs up Thumbs down

6

Re: 4. pražský okruh

Městský okruh v Praze byl na počátku stavěn jako tzv. Střední pražský okruh. Už samotný název tedy zdůrazňoval, že se mělo jednat o okruh prostřední. Původně měly být v Praze rychlostní okruhy totiž tři: Vnější okruh (VO), Střední okruh (SMO) a dokonce i Vnitřní okruh (VMO).

Vnitřní okruh měl vést v těsné blízkosti památkově chráněného centra. Samostatně by vedl z Holešovic přes Hlavní nádraží a okolo Národního muzea až za Nuselský most. Tady by se prudce stočil a po hraně Nuselského údolí klesal k Vltavě, kterou měl překročit po novém mostě. Na Smíchově by se pak Vnitřní okruh napojil na Střední okruh a společně po jedné komunikaci by vedly Strahovským tunelem, přes Letnou a tunelem pod Stromovkou až do Holešovic. V Holešovicích by se zase okruhy oddělily.

http://www.dalnice.com/r/mo/mo.htm

Thumbs up Thumbs down

7

Re: 4. pražský okruh

On je vlastně navrženej, když se to tak vezme. Stačí se podívat na trasování 101 v úp pražského regionu. Obzvlášť když Rath prosazuje jeho zkapacitnění na čtyřpruh. Odkaz na IHNED

Thumbs up Thumbs down

8

Re: 4. pražský okruh

Jo, přesně něco takového jsem myslel. Tak čtyřpruh je snad jenom na částech propojení R6 a R7, kde to docela smysl má, nebo ne? Jinde je to zbytečný luxus.

To co chtěl Rath s Dobešem je udělání z kralupácké části pražský okruh. A tedy ho udělat čtyřpruhový. A bohužel to začíná vypadat reálně.

Thumbs up Thumbs down