76

Re: Metro - trasa D

Projekt trasy metra D je hotov, zbývá „jen“ sehnat peníze a stavět
20. září 2011  19:05
Linka pražského metra D už nabývá konkrétní podoby. Společnost Metroprojekt má hotovu nejen trasu, ale už jsou vypracovány návrhy na podobu jednotlivých stanic a jejích parametrů. Město chce začít se stavbou za 44 miliard korun v roce 2014, první vlaky by sem vyjely o pět let později.
http://praha.idnes.cz/clanek.aspx?c=A11 … -zpravy_ab

77

Re: Metro - trasa D

Soutez bez výhry - najde někdo na netu video od metroprojektu ve stažitelné podobě? smile

Thumbs up Thumbs down

78

Re: Metro - trasa D

a toto ti nešlo? Mě jo smile

pp21 napsal:
tomis napsal:

nevím jak vám, ale mě se to video strašně kouše

Zkuste si to video stahnout přímo, třeba to zabere:
http://89.185.236.158/http/1000/1280/06 … P-1280.mp4

79

Re: Metro - trasa D

Prezentace metroprojektu: Automatický systém metra pro Prahu 3. tisíciletí http://strategickeprojekty.dpp.cz/image … _03_17.pdf

Thumbs up Thumbs down

80

Re: Metro - trasa D

3. tisíciletí?  je mi to k smíchu celá ta prezentace

Thumbs up Thumbs down

81

Re: Metro - trasa D

Karlos napsal:

3. tisíciletí?  je mi to k smíchu celá ta prezentace

Co se vám nezdá na 3. tisíciletí? Počítejte:
rok 1-1000 n.l. je 1. tisíciletí n.l.
rok 1001-2000 n.l. je 2. tisíciletí n.l.
rok 2001-3000 n.l. je 3. tisíciletí n.l.
Letopočet, na rozdíl od matematiky nezná rok 0. To co bylo před rokem 1 n.l. se počítá analogicky, ale jako před n.l. Neexistuje jakýkoliv den a datum mezi 1.1.roku 0 a 31.12. roku 0 včetně. Byl den 31.12.roku 1 před naším letopočtem a po něm následoval den 1.1. roku 1 n.l. Žijeme v roce 2011 n.l., tudíž tento rok i další roky až do roku 3000 včetně, jsou 3. tisíciletí. Toto je skutečnost a proto nemá smysl se nad tím pozastavovat. Jiná věc je co se stane a jak to kdo prezentuje. Ale to je věc názoru a vkusu.
Bohužel řada lidí si myslí, že přelomy v desetiletích a výše, jsou mezi letopočty končících na 9 a 0, ale to je obrovský omyl. Používáme desítkovou soustavu a proto přechody jsou v letech končících na 0 a 1. Takže přechod do dalšího desetiletí, století a tisíciletí byl o půlnoci z 31.12.2000 na 1.1.2001 a ne o rok dříve!

Thumbs up Thumbs down

82

Re: Metro - trasa D

No, jestli ono mu to spíš nepřipomíná vlakovou soupravu pro 3. tisíciletí...

Thumbs up Thumbs down

83

Re: Metro - trasa D

K smíchu je to tisíciletí i tak. Životnost té automatické technologie bude tak 30 let plus minus, než bude nahražena něčím ještě lepším. Příhodnější by bylo napsat o technologii pro 21. století, to je lépe souměřitelné. Technologie pro tisíciletí je tak leda Karlův most.
Mirajz: Zastávám názor, že rok s nulou už patří do následujícího desetiletí/století/tisíciletí. Když rok 0 nebyl, neznamená to ještě, že by se kvůli tomu muselo všechno posunout o rok. Prostě to úplně první -letí je o rok kratší. Ostatně, křesťanský letopočet byl vymyšlen až o několik set let později a navíc ještě o několik let špatně, takže ten jeden počáteční rok se v tom ztratí.

Thumbs up Thumbs down

84 Naposledy upravil: Mirajz (10.10. 2011 00.50)

Re: Metro - trasa D

P_V napsal:

K smíchu je to tisíciletí i tak. Životnost té automatické technologie bude tak 30 let plus minus, než bude nahražena něčím ještě lepším. Příhodnější by bylo napsat o technologii pro 21. století, to je lépe souměřitelné. Technologie pro tisíciletí je tak leda Karlův most.

Plně souhlasím smile

P_V napsal:

Mirajz: Zastávám názor, že rok s nulou už patří do následujícího desetiletí/století/tisíciletí. Když rok 0 nebyl, neznamená to ještě, že by se kvůli tomu muselo všechno posunout o rok. Prostě to úplně první -letí je o rok kratší. Ostatně, křesťanský letopočet byl vymyšlen až o několik set let později a navíc ještě o několik let špatně, takže ten jeden počáteční rok se v tom ztratí.

smile smile
Mno, řečeno slovy klasika: "Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat." smile K tomu chybějícímu roku. To mi připomíná jednu forbínu V+W z Osvobozeného divadla (bohužel si nevzpomenu na název hry), kde pátrají po tom, proč se píše devatenactset a říká se 20. století. No a došli k závěru, že jim někdo ukradl sto let. smile

Jinak o kalendářích je obsáhlé pojednání na př. na http://cs.wikipedia.org/wiki/Kalend%C3%A1%C5%99 včetně dalších odkazů.

Thumbs up Thumbs down

85

Re: Metro - trasa D

já plně chápu jak je s počítáním století a tisíciletí. jen mi přišel k smíchu ten koncept a některé vymoženosti které prý usnadní cestujícím jejich cestu, komfort a bezpečnost..

Thumbs up Thumbs down

86

Re: Metro - trasa D

Místo plodných dohadů o počítání letopočtů bych měl zásadnější téma k projektu. Samotné trasování "déčka", zejména úseku z Pankráce do centra.
Jak je z projektu patrné, zvolena je trasa přes Nuselské údolí, tj. Nám. bří synků. Oblast je v současnosti dostatečně obsluhována tramvajemi. Tato varianta se pak jeví pouze na jedno použití, a to jen jako nezbytná výluková trasa při uzavření Nuselského Mostu. Pokud pominu útok teroristů, který by měl za následek dlouhodobé ochromení dopravy po  páteřní tepně, pak se počítá s GO mostu, s dobou trvání v řádu měsíců.
Je škoda, že nebyla vypracována i alternativní trasa vedení přes Vršovice, stanice na Čechově nám. na Jiřího z Poděbrad (přestup na M A) s možností větvení směrem do centra: 1) - Masarykovo nádr. (M-B a vlaky) a 2) na Jarov a dál do Vysočan. Tento severojižní tah je dnes zajišťován pouze páteřními bus linkami, vedenými Chodovskou a  Bělocerkevskou. Spojení je nejen nedostačující kapacitně, ale zejména časově, problémy kongescí v celé obalsti Vršovic, Michle a Spořilova. Dlouhodobý přínos této trasy je nepochybný a je třeba provést srovnávací studii, dříve, než se kopne do země.

Thumbs up Thumbs down

87

Re: Metro - trasa D

Naprosto souhlasím. Taky mi přijde zbytečné mít na Synkáči metro, tady jezdí tram a busy v pohodě to obslouží....Myslím, že přes ty Vršovice je to lepčí nápad, ale nejsem projektant, abych toliko soudil.....jinak doufám, že se na déčko naváží další věci, jako např tram trať do Libuše a na Nové Dvory přes Pankrác a Budějárnu.....a víte, že jim moc nevěřím, že se začne v roce 2014? :-)

Petr od Pankráce

88

Re: Metro - trasa D

Termín zahájení 2014 mi dnes přijde taky hodně optimistický, ale kdo ví? Se sumou 50 mld na rok by to problé být neměl.. Zpět k variantě s přestupem na Jiřáku: Takto byla trasa vypracována Metroprojektem tuším někdy v r. 1987. poté se řešily jiné priority, hl. dostavba metra B a C a na tuto subvariantu se pozapomnělo. Pokud se v I. fázi začne "déčko" stavět z Pankráce z centra, bude ještě čas na srovnávací studii. Jenže to vše bude záležet na přístupu zastupitelstev na radnicích dotčených městských částí, tak zejména na magoši..

Thumbs up Thumbs down

89

Re: Metro - trasa D

Jojo, přesně - myslím, že 1. fáze má bejt úsek Pankrác - Depo Písnice, co takhle vím.....úsek Pankrác - centrum by snad měl jít až jako poslední....takže - snad času dost, ale uvidíme, co naši zvolení na úřadech vymyslej :-)

Petr od Pankráce

90 Naposledy upravil: S_M_Lomoz (28.11. 2011 07.36)

Re: Metro - trasa D

iHned: Metro D nebude, připustil pražský primátor Svoboda. Na nové stanice nejsou peníze

Thumbs up Thumbs down

91

Re: Metro - trasa D

Jak jsem si to myslel! Idioti dementni! Omlouvam se, ze se rouzciluju, ale ta Praha speje pomalu ale jiste do hnoje :-(

A zase v tom ma prsty, kdo jiny nez TOPka a kmotri z ODS.....

Petr od Pankráce

92

Re: Metro - trasa D

Pankrác napsal:

Jak jsem si to myslel! Idioti dementni! Omlouvam se, ze se rouzciluju, ale ta Praha speje pomalu ale jiste do hnoje :-(

A zase v tom ma prsty, kdo jiny nez TOPka a kmotri z ODS.....


On problém nebude v nynější koalici, ale Pavlík Bémů, kterej dělal vše jenom pro Prahu 6. Třeba nynější stavba metra A do Motola určitě neměla mít přednost před Déčkem. Blanka ok, ta je potřeba. Ale do PRahy 4 se nedala ani koruna, kdyby aspoň prodloužili tramvaj z Modřan na Libuš.

Thumbs up Thumbs down

93

Re: Metro - trasa D

Škoda, ale dalo se to čekat...před lety se rozhodovalo, zda se bude prodlužovat áčko nebo se zahájí déčko. Jakmile vyhrála první varianta, znamenalo to, že se nová linka bude nejdříve budovat po dokončení metra do Motola. Pak sice nějací snílci přišli s tím, že se bude stavět oboje naráz, ale to je nereálné. Ono se taky déčko staví snad už celé desetiletí nebo i více... Nicméně věřím, že pak už nebude k výstavbě nové trasy nic bránit (kromě peněz), nenapadá mě jediná možná a reálná varianta, která by mohla být upřednostněna (rozuměj prodloužení stávajících linek). Ano, pan Bém byl dlouholetým starostou MČ Praha 6, proto se staví metro tam, kéž by i na čtyřce byl pan Horálek takto úspěšný, zatím se pasuje jen do role bojovníka proti zlým developerům!!!

Thumbs up −1 Thumbs down

94

Re: Metro - trasa D

Česká televize už o tom také informuje: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region … rtou-trat/
Dle mého, je to docela neštěstí pro jih Prahy, který je teď neskutečně přecpán autobusy. Upřímně si myslím, že se měli vyprdnout na prodlužování trasy A do Motola, kde jezdí hromada tramvají, a měli začít stavět trasu D, třeba jen těch pět stanic z Libuše na Pankrác. To by jihu Prahy znatelně ulehčilo.
Stejně je to jenom to tom, že aktuálně není na úplatky, takže se to musí odložit na dobu, kdy na ně bude...

Thumbs up Thumbs down

95

Re: Metro - trasa D

Souhlasím se Sibstrem, ten jih je tragédie a Déčko se mělo stavět už dávno. Nicméně to ovlivňuje okraj centra. Doporučuji si vyzkoušet jízdu céčkem z Vyšehradu na I.P. Pavlove ve špičce.

Thumbs up Thumbs down

96

Re: Metro - trasa D

Údajně je na Magistrátě v šuplíku pečlivě uzamčená a střežená studie, která jasně prokazuje, že pro Prahu je mnohem přínosnější trasa D než prodloužení Áčka...Proto se záměrně několik let vedly pseudodiskuze o tom jestli D má být klasické nebo lehké metro, aby se Déčko pozdrželo a mohlo se upřednostnit Áčko.

Thumbs up Thumbs down

97

Re: Metro - trasa D

No prave, ja jsem z Pankráce a tady je to fakt des, dnes jsem jel do IKEM - prestupoval u Thomayerky a kdyz jsem videl ty snury busu.....tak se mi fakt chce blejt.....proc proboha pojede Acko do Motola??? Mam obavy ze to bude vozit vzduch, jak na Letnany do poli.....myslim, ze oni vůbec netusi, co delaji, protoze ten jih bude v haji....pan Horalek neni úplne spatnej starosta, proti developerům toho bohuzel moc nezmůze, kdyz jeho predchudci prodali vsechny pozemky do soukroma....bohuzel. je to stejne, jako z Michelskou, taky tesne pred reko spodni casti rekl magos, ze prachy neda...a Horalek se rozciloval, ale nemohl s tim asi nic delat sad Je to smutne, a doufam, ze nemysli vazne to ruseni linek.....vsechny bych je vzal a nechal projet rano v sedm cele cecko.....

Petr od Pankráce

98

Re: Metro - trasa D

postahoval jsem pár obrázků z Metroprojektu a dal do galerie

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic … roprojekt/

99

Re: Metro - trasa D

Ty zákresy do ortofotomapy a obrázky s modrou M1 jsou již out, pocházejí z původní předlehkometrové dokumentace z počátku století. Například u toho zákresu Nových Dvorů je ještě tramvajová smyčka.

Thumbs up Thumbs down

100

Re: Metro - trasa D

medvid napsal:
Pankrác napsal:

Jak jsem si to myslel! Idioti dementni! Omlouvam se, ze se rouzciluju, ale ta Praha speje pomalu ale jiste do hnoje :-(

A zase v tom ma prsty, kdo jiny nez TOPka a kmotri z ODS.....


On problém nebude v nynější koalici, ale Pavlík Bémů, kterej dělal vše jenom pro Prahu 6. Třeba nynější stavba metra A do Motola určitě neměla mít přednost před Déčkem. Blanka ok, ta je potřeba. Ale do PRahy 4 se nedala ani koruna, kdyby aspoň prodloužili tramvaj z Modřan na Libuš.


Ano, ano, proto se Pavlík, jehož pochybný rozhodnutí nás bude všechny stát mld. navíc, raději zašil do sněmovny, kde jak doufá, jsou na něj všichni krátcí...

Thumbs up Thumbs down