1

Re: Vlaky na příměstských tratích

Převratná změna na železnici: na regionální tratě vyjedou nové vlaky

Převratná změna čeká od roku 2012 osobní železniční dopravu na regionálních tratích. Zcela nové typy vlaků za miliardy korun se totiž už za tři roky objeví právě v příměstské dopravě v českých a moravských krajích...

Thumbs up Thumbs down

2

Re: Vlaky na příměstských tratích

Že by si na lokálku v Pardubicích pořídili CityElefant? Moc na výběr u té Škodovky pravda nemají... Jestli bude jediný vlak nakoupen od jiného výrobce, můžeme vskutku slavit.

Thumbs up Thumbs down

3

Re: Vlaky na příměstských tratích

Dráhy dokoupí další Elefanty za 3,3 miliardy, nahrazují soupravy z 60. let
PRAHA - České dráhy pokračují v obnově vozového parku. Nejnověji podnik uzavřel smlouvu na dodávku 15 nových elektrických vlaků City Elefant v celkové hodnotě 3,3 miliardy korun.
Společnost Škoda Vagonka bude soupravy dodávat od léta příštího roku do prosince 2011. Informoval o tom mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Nová série elektrických jednotek by měla definitivně vytlačit z Prahy a Středočeského kraje desítky let staré pantografy...

Thumbs up Thumbs down

4

Re: Vlaky na příměstských tratích

To se nám to hoduje, když nám lidi pučujou.
Kolik mld činila letošní ztráta ČD, hrazená ze státního rozpočtu a rozpočtů krajů (tedy i z kapes těch, kteří vlakem jeli naposled před deseti lety, nabo vůbec)? Před pár lety to bylo přes čtyři, dnes už  je to spíš šest. Ale když nyní mají od soudruhů krajských hejtmanů zajištěný monopol na dalších dest let (se zajištěnou dotační tržbou 180mld, tedy 18mld ročně), co by neutráceli.

Thumbs up Thumbs down

5

Re: Vlaky na příměstských tratích

Todle mě osobně docela vadí. Chápu, že žabotlamy jsou většinou v dost hrozném stavu, ale jak dlouho tím člověk jede? Každý den chvíli. Zatímco rychlíkové apod. vagóny jsou leckdy ve stavu podobném, ale člověk tam trpí po mnohem delší cestu.

Thumbs up Thumbs down

6

Re: Vlaky na příměstských tratích

jannnn napsal:

Todle mě osobně docela vadí. Chápu, že žabotlamy jsou většinou v dost hrozném stavu, ale jak dlouho tím člověk jede? Každý den chvíli. Zatímco rychlíkové apod. vagóny jsou leckdy ve stavu podobném, ale člověk tam trpí po mnohem delší cestu.

Ale zase třeba 20 minut každý den je o dost otravnější, než pár hodin 2x ročně... A asi budou dost rozhodovat i provozní náklady - přeji jen příměstský vlak se buď rozjíždí, nebo brzdí a novější technologie by se měly projevit...

Thumbs up Thumbs down

7

Re: Vlaky na příměstských tratích

Kubajsu napsal:

A asi budou dost rozhodovat i provozní náklady - přeji jen příměstský vlak se buď rozjíždí, nebo brzdí a novější technologie by se měly projevit...

Mimochodem, žáby byly z výroby vybavené rekuperací. Ale pro náročnost seřízení se to zrušilo...

Thumbs up Thumbs down

8

Re: Vlaky na příměstských tratích

Ikona železnice žabotlam mizí z pražských tratí. Vytlačují ho ešusy

PRAHA - Jedna z ikon české železnice, příměstský pantograf řady 451, vyklízí pozice moderní konkurenci. Další ústup ze slávy nastal v neděli se začátkem nového jízdního řádu. Staré pantografy, zvané podle profilu "žabotlamy", přestanou jezdit v Praze a okolí ve víkendovém provozu. Nahrazují je moderní soupravy City Elefant, přezdívané "ešusy"...

Thumbs up Thumbs down

9

Re: Vlaky na příměstských tratích

Chacha, kdyby ten ešus vydržel to co starý žabotlam, obávám se však, že kvůli jejich správkovosti nebudou mít ČD za čas s čím jezdit...

Thumbs up Thumbs down

10

Re: Vlaky na příměstských tratích

Sice to sem nepatří, ale tato trať, ač nejsem pivař, mě značně zaujala. smile

Thumbs up +1 Thumbs down

11

Re: Vlaky na příměstských tratích

Jak se testoval nový český vlak RegioPanter, který dostanou ČD
    12. září 2012
    Nový český "pantograf" RegioPanter pomalu dokončuje nekompromisní testy na kolejích Výzkumného ústavu železničního. Hned třikrát se ověřuje úplně vše, co souvisí s bezpečností provozu. Až testy skončí, bude jezdit v barvách Českých drah.

    Zdroj: http://technet.idnes.cz/test-vlaku-regi … ortaze_rja

12

Re: Vlaky na příměstských tratích

Arriva ukázala soupravy, které nasadí na své první vlaky v Česku
18. září 2012  10:18
Největší evropský železniční dopravce Deutsche Bahn začne od prosince podnikat i na českých kolejích. Jím ovládaná společnost Arriva spustí 9. prosince pravidelné vlaky mezi Kralupy nad Vltavou a Benešovem. Nový dopravce už ukázal první soupravy, které budou v Česku jezdit.

http://ekonomika.idnes.cz/arriva-ukazal … oprava_fih

a i v nedělních Holešovicích http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm … 1.JPG.html