51

Re: MHD směs...

Jakou mají vlastně autobusy spotřebu ? (samozřejmě při přepočtu na 100km)

Tady:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php … p;start=15

jeden z diskutujících, řidič autobusu MHD v Hradci Králové, uvádí 41L/100km. Mimochodem, předtím, jak píše, jezdil s trolejbusem za 2.5-2.6kWh/1km v trolejbusu (čistě trakční energie, něco dál topení, generátory, ...)

Thumbs up Thumbs down

52

Re: MHD směs...

obr napsal:
pp21 napsal:
kasme napsal:

Je Dopravní podnik dražší než soukromí dopravci? http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=267 … ;c=1290169

To jsou zase odborné informace: "Ve městě je zhruba o 10 litrů na kilometr větší spotřeba nafty než na vesnických okreskách."

ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

Thumbs up Thumbs down

53

Re: MHD směs...

MP napsal:
obr napsal:
pp21 napsal:

To jsou zase odborné informace: "Ve městě je zhruba o 10 litrů na kilometr větší spotřeba nafty než na vesnických okreskách."

ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?
Já osobně jsem pro to, aby se místo MHD podporovala výstavba okruhu, radiál a parkování. Auta by zmizla z ulic a ty by se staly průjezdnějšími a doprava plynulejšími.
MHD by si měla normálně vydobýt svoje místo bez dotací v konkurenci s auty, motorkami, koly pěšky atd. Lidé by pak přirozeně používali, co je pro ně lepší.  Dnešní systém - 9 mld dotace MHD - to je na každého z milionu Pražanů 9.000ročně/750 měsíčně je příliš drahý. Auta jsou levnější a ještě k tomu bez dotací.

Thumbs up Thumbs down

54

Re: MHD směs...

obr napsal:
MP napsal:
obr napsal:

ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?
Já osobně jsem pro to, aby se místo MHD podporovala výstavba okruhu, radiál a parkování. Auta by zmizla z ulic a ty by se staly průjezdnějšími a doprava plynulejšími.
MHD by si měla normálně vydobýt svoje místo bez dotací v konkurenci s auty, motorkami, koly pěšky atd. Lidé by pak přirozeně používali, co je pro ně lepší.  Dnešní systém - 9 mld dotace MHD - to je na každého z milionu Pražanů 9.000ročně/750 měsíčně je příliš drahý. Auta jsou levnější a ještě k tomu bez dotací.

Je mi líto, ale nemáte pravdu:
1) MHD nepoužívají jen pražané, ale i obyvatelé nemalé části Středočeského kraje a návštěvníci. Jistě ne všichni, ale 250.000 lidí si můžete přičíst jistě.
2) Praha má "napříč" 30-40 km, průměrná vzdálenost tedy bude cca 20km. A teď počítejte kolik stojí denně 40km os. autem: dejme tomu spotřeba 7 l/100km (což je ve městě velmi optimistické), cena cca 28 Kč/l, to máme měsíčně cca 1.500-1.600 Kč.
3) Dnes zaplatíte (se čtvrtletním kupónem) cca 500,-, přičtu i Vámi udanou nadnesenou cenu 750,- z dotací a jsem na 1.250,-. Pořád méně než individuální doprava. A to nepočítám cenu za parkování a už vůbec neuvažuji nesmyslnost faktu, že všechna tato potenciální auta nemají ani kde zaparkovat, ani jak ulicemi projet.

Bez MHD to nepůjde, takže jestliže tvrdíte, že "Auta by zmizla z ulic a ty by se staly průjezdnějšími a doprava plynulejšími", znamenalo by to pouze, že část lidí dnes jezdících MHD by se začala přesouvat do aut a to tak dlouho, dokud by nebylo dosaženo stejného nasycení dopravy jako nyní (kdy už se to časově jednoduše nevyplatí) a JEDINÝM důsledkem by byla horší obslužnost města tou MHD.
Taky rád jedu autem, když to jde, ale uznávám, že v Praze s jejími mnohosetelet starými a úzkými ulicemi to prostě nejde. Bohužel.

Thumbs up Thumbs down

55

Re: MHD směs...

obr napsal:
MP napsal:
obr napsal:

ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?

Možná jsem něco přehlédl, ale Student Agency provozuje příměstské linky?

Thumbs up Thumbs down

56

Re: MHD směs...

MP napsal:
obr napsal:
MP napsal:

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?

Možná jsem něco přehlédl, ale Student Agency provozuje příměstské linky?

co není může být. Nevím proč si myslíte, že na příměstských linkách navždy musí jezdit titíž dopravci.

Thumbs up Thumbs down

57

Re: MHD směs...

obr napsal:
MP napsal:
obr napsal:

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?

Možná jsem něco přehlédl, ale Student Agency provozuje příměstské linky?

co není může být. Nevím proč si myslíte, že na příměstských linkách navždy musí jezdit titíž dopravci.

Nemusí, to tu nikdo netvrdí - celá tato diskuse byla vyvolána otázkou "Je Dopravní podnik dražší než soukromí dopravci?". Nejsem v žádném případě advokátem DPP a věřím, že jejich vzývané náklady by snížit šly, jen tvrdím, že pokud dopravce koupí vyřazené autobusy a hodlá na nich vydělávat tak dlouho, dokud mu je "z moci úřední" někdo nezakáže provozovat a pak je vyhodí, tak jednoznačně MUSÍ být levnější než sebeúspornější firma, která hodlá svou činnost provozovat déle a kvalitněji než je životnost současného vozového parku. Toť vše.
A abych jen nehartusil, v poslední době se rapidně zlepšují i autobudové linky 3xx, ale na kvalitu vozového parku DPP to opravdu stále ještě nemá. smile

Thumbs up Thumbs down

58 Naposledy upravil: watslaw (16.11. 2009 22.40)

Re: MHD směs...

obr napsal:
MP napsal:
obr napsal:

ve městě zase jezdí v autobuse asi více lidí..... Víte, tyhle argumentace vč. argumentace "náklady" nemají smysl. Když někdo z nás něco potřebuje, porozhlédne se po nabídce různých konkurentů a podle výhodnosti koupí. Náklady toho prodávajícího jsou mi šumafuk....

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?
Já osobně jsem pro to, aby se místo MHD podporovala výstavba okruhu, radiál a parkování. Auta by zmizla z ulic a ty by se staly průjezdnějšími a doprava plynulejšími.
MHD by si měla normálně vydobýt svoje místo bez dotací v konkurenci s auty, motorkami, koly pěšky atd. Lidé by pak přirozeně používali, co je pro ně lepší.  Dnešní systém - 9 mld dotace MHD - to je na každého z milionu Pražanů 9.000ročně/750 měsíčně je příliš drahý. Auta jsou levnější a ještě k tomu bez dotací.

To není jen o firmě. I takový Hotliner svého času jezdil do Liberce se slušnými autobusy (srovnatelnými se Student Agency) a zároveň po praze jezdil náhradní městskou dopravu s naprostými vraky. Soukormá firma je od toho, aby vydělávala, a v případě městské dopravy je od ní požadováno jen odjezdit nějaké kilometry (a sankce za to, že nedojedou do cíle jsou minimální), a to samozřejmě splní levněji s těmi vraky. Jeden z "Problémů" DPP je, že poskytuje kvalitní službu, i když to po něm město nechce.

Další problém je, že se peníze ztráci v projektech jako OpenCard nebo metro do polí, nebo tramvaj Škoda "Porsche" 14T, do čehož by jakákoliv soukromý hospodář nikdy nešel. Akorát to nařídili titíž měštští politici, kteří nyní hartusí, že je DPP drahý.

A proč MHD by si měli platit jen užívatelé, a okruh, radiály a parkování všichni? Když spravedlnost, tak pro všechny - MHD by si platili jen uživatelé MHD. a okruhy (nejen výstavbu, ale i nájem/výkup potřebných pozemků) by si platili uživatelé prostřednictvím mýtného, každý podle míry využití. A abychom byli opravdu spravedliví, tak ne podle "nákladů", ale podle zákona nabídky a poptávky, stejně, jak to chcete pro MHD.

Thumbs up Thumbs down

59

Re: MHD směs...

I jako řidič se plně ztotožňuji s názorem Watslawa.

Thumbs up Thumbs down

60

Re: MHD směs...

watslaw napsal:
obr napsal:
MP napsal:

Takže chcete podporovat MHD v 15 let starých rozpadajících se karosách? Jděte se někdy podívat na příměstské linky a zkuste mi vyvrátit, že je provozují "zlatokopocé", kteří teď vydělávají a až se jim ty staré rachotiny rozpadnou, půjdou podnikat někam jinam (třeba prodávat syrečky, když to ponese). sad

nestrašte. Třeba takový Student Agency má rozpadající se autobusy ?
Já osobně jsem pro to, aby se místo MHD podporovala výstavba okruhu, radiál a parkování. Auta by zmizla z ulic a ty by se staly průjezdnějšími a doprava plynulejšími.
MHD by si měla normálně vydobýt svoje místo bez dotací v konkurenci s auty, motorkami, koly pěšky atd. Lidé by pak přirozeně používali, co je pro ně lepší.  Dnešní systém - 9 mld dotace MHD - to je na každého z milionu Pražanů 9.000ročně/750 měsíčně je příliš drahý. Auta jsou levnější a ještě k tomu bez dotací.

To není jen o firmě. I takový Hotliner svého času jezdil do Liberce se slušnými autobusy (srovnatelnými se Student Agency) a zároveň po praze jezdil náhradní městskou dopravu s naprostými vraky. Soukormá firma je od toho, aby vydělávala, a v případě městské dopravy je od ní požadováno jen odjezdit nějaké kilometry (a sankce za to, že nedojedou do cíle jsou minimální), a to samozřejmě splní levněji s těmi vraky. Jeden z "Problémů" DPP je, že poskytuje kvalitní službu, i když to po něm město nechce.

Další problém je, že se peníze ztráci v projektech jako OpenCard nebo metro do polí, nebo tramvaj Škoda "Porsche" 14T, do čehož by jakákoliv soukromý hospodář nikdy nešel. Akorát to nařídili titíž měštští politici, kteří nyní hartusí, že je DPP drahý.

A proč MHD by si měli platit jen užívatelé, a okruh, radiály a parkování všichni? Když spravedlnost, tak pro všechny - MHD by si platili jen uživatelé MHD. a okruhy (nejen výstavbu, ale i nájem/výkup potřebných pozemků) by si platili uživatelé prostřednictvím mýtného, každý podle míry využití. A abychom byli opravdu spravedliví, tak ne podle "nákladů", ale podle zákona nabídky a poptávky, stejně, jak to chcete pro MHD.

Solidní a na první pohled rozumný názor, ale obrovi se líbit nebude big_smile big_smile big_smile

Thumbs up Thumbs down

61

Re: MHD směs...

Já nevím, ale tady se pořád vymýšlejí nějaké české originální zlepšováky za každou cenu. Pokud je mi známo, tak nikde na světě není MHD ve velkých městech ani soukromá, ani zisková. To se týká i největších mekk kapitalizmu USA a Velké Británie (o Německu nemluvě). Takže těch, kdož by rádi vyřešili MHD v Praze čistě na základě zákona nabídky a poptávky, bych se rád zeptal, která firma kromě DPP dokáže přepravit v průměru více než 300 tis. lidí DENNĚ včetně sobot a nedělí?!
(BTW opravdu tady nechci zapřádat politickou debatu, ale vládu "neviditelné ruky trhu" tato republika už před cca 10 lety zažila a fakt nechápu lidi, kteří mají tak krátkou paměť, že jim to jednou nestačilo.)

Thumbs up Thumbs down

62

Re: MHD směs...

andy napsal:

Já nevím, ale tady se pořád vymýšlejí nějaké české originální zlepšováky za každou cenu. Pokud je mi známo, tak nikde na světě není MHD ve velkých městech ani soukromá, ani zisková. To se týká i největších mekk kapitalizmu USA a Velké Británie (o Německu nemluvě). Takže těch, kdož by rádi vyřešili MHD v Praze čistě na základě zákona nabídky a poptávky, bych se rád zeptal, která firma kromě DPP dokáže přepravit v průměru více než 300 tis. lidí DENNĚ včetně sobot a nedělí?!
(BTW opravdu tady nechci zapřádat politickou debatu, ale vládu "neviditelné ruky trhu" tato republika už před cca 10 lety zažila a fakt nechápu lidi, kteří mají tak krátkou paměť, že jim to jednou nestačilo.)

k vaší otázce - za ty penize by se jistě někdo našel, a dal by i slevu smile

Thumbs up Thumbs down

63

Re: MHD směs...

Třeba jo, už se na něj těším smile

Thumbs up Thumbs down

64

Re: MHD směs...

Metro do polí - o tom kam a kdy rozhoduje Praha, DP stavbu přebírá po kolaudaci, v průběhu výstavby se připravuje na provoz (tvorba grafikonu, příprava personálu atd.). Téměř veškeré investiční peníze (např. nové tramvaje a autobusy) dává Praha jako účelovou dotaci. DP si platí investice da budov a podobně. Mimochodem z Prahy přišlo i rozhodnutí o používání ekologičtější nafty do autobusů - emulze nafty s vodou, kolik stojí litr této emulze jsem dodnes nezjistil, každý říká něco jiného. Jo a pokud chce někdo slevu, tak si jí může zajistit zakoupením předplaceného kuponu.

Thumbs up Thumbs down

65

Re: MHD směs...

Medvěd napsal:

Metro do polí - o tom kam a kdy rozhoduje Praha, DP stavbu přebírá po kolaudaci, v průběhu výstavby se připravuje na provoz (tvorba grafikonu, příprava personálu atd.). Téměř veškeré investiční peníze (např. nové tramvaje a autobusy) dává Praha jako účelovou dotaci. DP si platí investice da budov a podobně. Mimochodem z Prahy přišlo i rozhodnutí o používání ekologičtější nafty do autobusů - emulze nafty s vodou, kolik stojí litr této emulze jsem dodnes nezjistil, každý říká něco jiného. Jo a pokud chce někdo slevu, tak si jí může zajistit zakoupením předplaceného kuponu.

za 1. republiky se stavěly tratě tramvají vlastně jen "do polí". ten postup je totiž logický - nejprve se území vybaví infrastrukturou a pak se tam staví. Je to levnější a pohodlnější pro lidi nežli byl komunistický způsob - nejprve paneláky, pak ulice, chodníky atd. Bohužel se takhle nestavělo už metro na Petřiny, ani trasa D. Snad jen metro na Jižák o do Zličína předcházelo částečně na své trase výstavbě domů, obchodů.

Thumbs up Thumbs down

66

Re: MHD směs...

Medvěd napsal:

Metro do polí - o tom kam a kdy rozhoduje Praha, DP stavbu přebírá po kolaudaci, v průběhu výstavby se připravuje na provoz (tvorba grafikonu, příprava personálu atd.). Téměř veškeré investiční peníze (např. nové tramvaje a autobusy) dává Praha jako účelovou dotaci. DP si platí investice da budov a podobně. Mimochodem z Prahy přišlo i rozhodnutí o používání ekologičtější nafty do autobusů - emulze nafty s vodou, kolik stojí litr této emulze jsem dodnes nezjistil, každý říká něco jiného. Jo a pokud chce někdo slevu, tak si jí může zajistit zakoupením předplaceného kuponu.

No právě, o metru do polí rozhoduje Praha, ale pak se diví, že to něco stojí. Rozsah autobusové dopravy v oblasti Letňan nebo Depa Hostivař se prakticky nezměnil, ale navíc tam jezdí prázdné metro a svítí se - to není zadarmo. DP to musí přebírat z čistě technického hlediska, nemůže se rozhodnout, že např. metro do Depa Hostivař nebude provozovat pro nevytíženost.

Peníze na nová vozidla sice dává Praha jako účelovou dotaci, ale dražší náhradní díly do nich, prostoje kvůli vyšší poruchovosti ne. A nejsem si jist jestli také bude chtít po celou dobu životnosti těchto vozů hradit zvýšené náklady na údržbu tratí.

Nicméně hrazení nákupu nových a oprav stávajících autobusů z jiné "hromádky" peněz je podle mě ekonomický nesmysl, který deformuje rozhodování o tom, co je a není ekonomicky výhodné.

Co jsem slyšel, tak výrobní cena emulzní nafty je vyšší, ale šetří se díky nějaké "zelené" výjimce ze spotřební daně. A jestli je to "ekologičtější" vzhledem k objemu "paliva" nebo i vzhledem k objemu skutečné nafty v emulzi nevím.

Thumbs up Thumbs down

67

Re: MHD směs...

obr napsal:
Medvěd napsal:

Metro do polí - o tom kam a kdy rozhoduje Praha, DP stavbu přebírá po kolaudaci, v průběhu výstavby se připravuje na provoz (tvorba grafikonu, příprava personálu atd.). Téměř veškeré investiční peníze (např. nové tramvaje a autobusy) dává Praha jako účelovou dotaci. DP si platí investice da budov a podobně. Mimochodem z Prahy přišlo i rozhodnutí o používání ekologičtější nafty do autobusů - emulze nafty s vodou, kolik stojí litr této emulze jsem dodnes nezjistil, každý říká něco jiného. Jo a pokud chce někdo slevu, tak si jí může zajistit zakoupením předplaceného kuponu.

za 1. republiky se stavěly tratě tramvají vlastně jen "do polí". ten postup je totiž logický - nejprve se území vybaví infrastrukturou a pak se tam staví. Je to levnější a pohodlnější pro lidi nežli byl komunistický způsob - nejprve paneláky, pak ulice, chodníky atd. Bohužel se takhle nestavělo už metro na Petřiny, ani trasa D. Snad jen metro na Jižák o do Zličína předcházelo částečně na své trase výstavbě domů, obchodů.

Pokud vím, tak třeba v okolí Depa Hostivař ÚP s nějakou větší výstavbou, která by odůvodňovala  stavbu metra nepočítá. A pokud metro do rozvojových území Prahy 6 povede tak, jak je v současnosti plánováno, (oklika přes Motol), tak minimálně tato oklika také zbytečně prodraží budoucí provoz, a zase se budete ptát, proč je ta MHD tak drahá.

Ale hlavně jste zde v rozporu sám se sebou: Nejprv říkáte, že by se do MHD neměli dávat žádné veřejné peníze, a teď tvrdíte, že je logické, aby se z veřejných peněz MHD platila dokonce ještě dříve, než je potřeba (a v případě okliky Motol-Letiště, okliky na Letňany a okliky do Depa Hostivař si myslím, že tyto trati nebudou konkurenceschopné nikdy). Tak co tedy chcete?

Thumbs up Thumbs down

68

Re: MHD směs...

watslaw napsal:
obr napsal:
Medvěd napsal:

Metro do polí - o tom kam a kdy rozhoduje Praha, DP stavbu přebírá po kolaudaci, v průběhu výstavby se připravuje na provoz (tvorba grafikonu, příprava personálu atd.). Téměř veškeré investiční peníze (např. nové tramvaje a autobusy) dává Praha jako účelovou dotaci. DP si platí investice da budov a podobně. Mimochodem z Prahy přišlo i rozhodnutí o používání ekologičtější nafty do autobusů - emulze nafty s vodou, kolik stojí litr této emulze jsem dodnes nezjistil, každý říká něco jiného. Jo a pokud chce někdo slevu, tak si jí může zajistit zakoupením předplaceného kuponu.

za 1. republiky se stavěly tratě tramvají vlastně jen "do polí". ten postup je totiž logický - nejprve se území vybaví infrastrukturou a pak se tam staví. Je to levnější a pohodlnější pro lidi nežli byl komunistický způsob - nejprve paneláky, pak ulice, chodníky atd. Bohužel se takhle nestavělo už metro na Petřiny, ani trasa D. Snad jen metro na Jižák o do Zličína předcházelo částečně na své trase výstavbě domů, obchodů.

Pokud vím, tak třeba v okolí Depa Hostivař ÚP s nějakou větší výstavbou, která by odůvodňovala  stavbu metra nepočítá. A pokud metro do rozvojových území Prahy 6 povede tak, jak je v současnosti plánováno, (oklika přes Motol), tak minimálně tato oklika také zbytečně prodraží budoucí provoz, a zase se budete ptát, proč je ta MHD tak drahá.

Ale hlavně jste zde v rozporu sám se sebou: Nejprv říkáte, že by se do MHD neměli dávat žádné veřejné peníze, a teď tvrdíte, že je logické, aby se z veřejných peněz MHD platila dokonce ještě dříve, než je potřeba (a v případě okliky Motol-Letiště, okliky na Letňany a okliky do Depa Hostivař si myslím, že tyto trati nebudou konkurenceschopné nikdy). Tak co tedy chcete?

v rozporu přeci nejsem, píšu, že do MHD by se neměli dávat dotace, což přeci neznamená, že by se nemělo stavět metro, pokud si  na sebe vydělá (bez dotací, za tržní jízdné). Železnice i MHD přeci vznikaly jako soukromé podniky, tam kde se vyplatily a vydělaly na sebe. Za 1. republiky stavěly Elektrické dráhy ty tratě , protože na sebe vydělaly...Teprve státní zásahy z toho udělaly prodělečné podniky....Bohužel dotace udržují při životě již neživotaschopnou strukturu a ten problém se jen prohlubuje.

Thumbs up Thumbs down

69

Re: MHD směs...

obr napsal:

v rozporu přeci nejsem, píšu, že do MHD by se neměli dávat dotace, což přeci neznamená, že by se nemělo stavět metro, pokud si  na sebe vydělá (bez dotací, za tržní jízdné). Železnice i MHD přeci vznikaly jako soukromé podniky, tam kde se vyplatily a vydělaly na sebe. Za 1. republiky stavěly Elektrické dráhy ty tratě , protože na sebe vydělaly...Teprve státní zásahy z toho udělaly prodělečné podniky....Bohužel dotace udržují při životě již neživotaschopnou strukturu a ten problém se jen prohlubuje.

A já si myslím, že poslední stavby metra (Depo Hostivař, plánované Letiště přes Motol) by si na sebe nejen nevydělaly za tržní jízdné, ale jejich ztrátovost je vyšší než u zbytku sítě. Jen je paradoxní, že tu výši ztráty kritizují titíž politici, kteří ji svými rozhodnutími prohlubují.

Ale souhlasím s tím, že za první republiky a za Rakouska nebylo to provozování hromadné dopravy tak odtrženo od ekonomické reality.

Thumbs up Thumbs down

70

Re: MHD směs...

watslaw napsal:

Ale souhlasím s tím, že za první republiky a za Rakouska nebylo to provozování hromadné dopravy tak odtrženo od ekonomické reality.

jestli ono to nebude tím, že města nebyla tak lidnatá a jiná možnost než MHD prakticky neexistovala. Individuální doprava v té době téměř neexistovala. To vás nenapadlo? big_smile

Thumbs up Thumbs down

71

Re: MHD směs...

MP napsal:
watslaw napsal:

Ale souhlasím s tím, že za první republiky a za Rakouska nebylo to provozování hromadné dopravy tak odtrženo od ekonomické reality.

jestli ono to nebude tím, že města nebyla tak lidnatá a jiná možnost než MHD prakticky neexistovala. Individuální doprava v té době téměř neexistovala. To vás nenapadlo? big_smile

ano, a taky lidé bydleli blíže pracovišti, stěhovali se za prací, protože by si museli dopravu sami platit a chodili pěšky. I tohle dotace do dopravy a bydlení zlikvidovaly. Tak mi napadlo - tohle zbytečné zatěžování dopravy ekoteroristům nevadí ?

Thumbs up Thumbs down

72

Re: MHD směs...

Tak o rentabilitě provozu tramvají by si nějaký šaman mohl popovídat třeba s panem podnikatelem Hlaváčkem, starostou Sníchova, který se pro prohlubující zadluženost, způsobenou provozem tramvaje Košíře - Smíchov (provozovna dosud stojí na Klamovce) zastřelil. Za finančně velmi nepříznivých okolností byla převzata i dráha Libeňská. A to na obou těchto drahách bazírovaly takové podniky jako Ringhofferova továrna na Smíchově či Českomoravská strojírna ve Vysočanech. V některých případech se obce přímo rozhodly že vynechají porodní bolesti (možný budoucí nedostatek velkoprůmyslníků a starostů) a založí vlastní dráhu, případně se na ní budou podílet spolu s velkým bratrem za hradbami - Žižkov. Také ona slavná první 800m trať F. Křižíka (1891) byla nejprve po roce neprovozu obnovena, prodloužena, poté však došlo k omezení provozu a nakonec zanikla pro svou nerentabilitu (1902) zanikla tak jako jediná, zbylé trati byly převzaty Elektrickými podniky Král hl. m. Prahy, či přímo budovány pražskou (a sousední) obcí. O dopravě po praze a okolních aglomeracích viz. např. Mgr. Pavel Fojtík (DPP) a další - Historie městské hromadné dopravy v Praze Praha – Dopravní podnik Praha 2000., aj.

Thumbs up Thumbs down

73

Re: MHD směs...

Pražský Dopravní podnik v lednu propustí 330 lidí
http://zpravy.idnes.cz/prazsky-dopravni … _praha_abr

74

Re: MHD směs...

vondr napsal:

Pražský Dopravní podnik v lednu propustí 330 lidí
http://zpravy.idnes.cz/prazsky-dopravni … _praha_abr

Jo, většina lidí navíc využije 2 měsice výpovědní lhůty a odchází již ke 30.11. U nás jsou to především lidé v důchodovém věku, či lidé těsně před důchodem, kteří by pravděpodobně stejně během 6 až 18 měsíců odešli a takhle dostanou ještě 7 až 13 platů (cca 100 až 230 kKč) jako při rušení pracovní pozice. Pak jeden kterého bych si nejradši poslal pro smrt a čtyři lidi kteří nám budou pracovně dost chybět. Naopak zůstává dost lidí (většinou odboráři), jejichž výkon není na úrovni, ale kterých se asi vedení bojí. Je pravda že mají většinou 3 až 5 let do důchodu a jako soukromník bych si je vzal raději na nějakou lehčí práci. Je pravda že v tomhle nemám vliv odborů rád. Jo a mě přeřadili na jiné pracoviště na pozici která se bude patrně rušit v červnu. Bych b..l.

Thumbs up Thumbs down

75

Re: MHD směs...

Berlička pro dopravní podnik. 900 milionů korun
Praha - Zastupitelé odsouhlasili přidělení peněz na provoz společnosti. Podniku ale stále chybí nejméně miliarda korun.
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/z … 91126.html